12 Φεβ 2014

Ποσειδώνια 2014: Οι Έλληνες πλοιοκτήτες πρωτοστατούν στην ανάκαμψη της παγκόσμιας ναυτιλιακής βιομηχανίας




Καθώς οι προοπτικές ανάκαμψης της παγκόσμιας οικονομίας βελτιώνονται, με τους Έλληνες πλοιοκτήτες να πρωταγωνιστούν το 2013 σημειώνοντας  ρεκόρ παραγγελιών που αντιστοιχεί στο 25% του συνόλου των νέων ναυπηγήσεων παγκοσμίως, η ναυτιλιακή βιομηχανία παραμένει αισιόδοξη ότι οι μελλοντικές ελληνικές επενδύσεις για την κατασκευή νέων πλοίων θα διατηρηθούν σε υψηλά επίπεδα.

Η ελληνική ναυτιλία, σύμφωνα με το Newsfront, Greek Shipping Intelligence, μέσα στο προηγούμενο έτος επένδυσε περισσότερα από 13 δις δολάρια σε παραγγελίες 275 νέων πλοίων χωρητικότητας άνω των 24,5 εκατ. dw και αύξησε το υπό παραγγελία συνολικό dwt κατά 364% σε σχέση με το 2012.  


Οι διοργανωτές των Ποσειδωνίων, της σημαντικότερης διεθνούς ναυτιλιακής έκθεσης που θα πραγματοποιηθεί στην Αθήνα από τις 2 έως τις 6 Ιουνίου 2014, ανακοίνωσαν ότι η φετινή έκθεση θα φιλοξενήσει την πιο μεγάλη συμμετοχή ναυπηγείων, κατασκευαστών ναυτιλιακού εξοπλισμού και παρόχων υπηρεσιών στη μακρά ιστορία της.

 «Καθώς ο ελληνικός ποντοπόρος στόλος εξακολουθεί να διευρύνεται ταχύτατα, βασιζόμενος σε μια στρατηγική διαφοροποίησης που αποσκοπεί στην εδραίωση της ηγετικής θέσης του στο διεθνές στερέωμα, τα σημαντικότερα ναυπηγικά έθνη συναγωνίζονται για να καταλάβουν μια εξέχουσα θέση στη φετινή διοργάνωση των Ποσειδωνίων», δήλωσε ο Θεόδωρος Βώκος, Project Director των Εκθέσεων Ποσειδώνια.

Οι ελληνικές επενδύσεις κυριάρχησαν στις παγκόσμιες παραγγελίες, στις περισσότερες κατηγορίες πλοίων το 2013. Συγκεκριμένα, επένδυσαν 4,5 δις δολάρια σε φορτηγά πλοία, καταλαμβάνοντας την κορυφή στην αντίστοιχη κατηγορία με 134 παραγγελίες και παράλληλα επένδυσαν άλλα 4 δις δολάρια σε πλοία μεταφοράς υγροποιημένου αερίου πετρελαίου (LPG) και υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) παραγγέλνοντας συνολικά 51 πλοία. Ο κατάλογος περιλάμβανε επίσης 65 δεξαμενόπλοια αξίας 3 δις δολαρίων και 25 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων αξίας 1,6 δις δολαρίων.

«Αυτό το πολυδιάστατο επενδυτικό πρόγραμμα αντανακλά τη στρατηγική της ελληνικής ναυτιλίας, που φροντίζει να μοιράσει το επενδυτικό πρόγραμμα της στοχεύοντας τόσο στους παραδοσιακούς τομείς της ναυτιλίας, καθώς επίσης και σε περισσότερο ελκυστικούς νέους τομείς, όπως είναι τα εξειδικευμένα δεξαμενόπλοια LNG και LPG», πρόσθεσε ο κ. Βώκος. 

«Οι παραγγελίες αυτές ενίσχυσαν τους ισχυρούς δεσμούς μεταξύ Ελλήνων πλοιοκτητών και ασιατικών ναυπηγείων, καθώς η Κίνα έλαβε 72% των παραγγελιών φορτηγών πλοίων από την Ελλάδα, η Νότια Κορέα εξασφάλισε πάνω από το ένα τρίτο των παραγγελιών ελληνικών πλοίων μεταφοράς αερίου, αλλά και η Ιαπωνία εξασφάλισε μεγάλο αριθμό παραγγελιών», συμπλήρωσε ο κ. Βώκος.

Ωστόσο, η δυνατότητα να συναντηθούν με  τους ιδιοκτήτες του μεγαλύτερου ανεξάρτητου στόλου παγκοσμίως, αξίας άνω των 100 δις δολαρίων που αντιπροσωπεύει το 15% της παγκόσμιας συνολικής αξίας των πλοίων μεταφοράς χύδην φορτίου, εμπορευματοκιβωτίων και προϊόντων πετρελαίου, δεν είναι ο μόνος λόγος για τον οποίο η παγκόσμια ναυτιλιακή κοινότητα συρρέει μαζικά στην Ελλάδα κάθε δύο χρόνια για να παρευρεθεί στα Ποσειδώνια.

«Λίγες είναι οι εκθέσεις που καταφέρνουν να συγκεντρώνουν τόσους πολλούς διεθνείς επενδυτές και αγοραστές. Το 2012 τα περίπτερα περισσότερων από 1.870 εκθετών προσέλκυσαν πάνω από 18.500 επισκέπτες από 92 χώρες. Τα Ποσειδώνια δίνουν την ευκαιρία σε όλους τους εμπλεκόμενους με τη ναυτιλία φορείς -σε παγκόσμιο επίπεδο- να συναντηθούν και να εξετάσουν προκλήσεις, ευκαιρίες, τάσεις και καινοτομίες με στελέχη ναυτιλιακών εταιρειών που κατέχουν περισσότερα από 4.000 πλοία, μεταφορικής ικανότητας περίπου 260 εκατ. τόνων», είπε ο κ. Βώκος.

Φέτος τα Ποσειδώνια θα υποδεχτούν τρία νέα εθνικά περίπτερα, το Χονγκ Κονγκ, που επιστρέφει δυναμικά έπειτα από απουσία 10 ετών, την Τουρκία, που επιστρέφει μετά το 2006, και επιπλέον μία πρωτοεμφανιζόμενη χώρα στη διοργάνωση, τη Γεωργία, η οποία σκοπεύει να προωθήσει τις ναυτιλιακές υπηρεσίες της.

Εκτός από τους τακτικούς και παραδοσιακούς τομείς που κάλυπτε η Έκθεση, η βιομηχανία πετρελαίου και φυσικού αερίου θα προκαλέσει μεγάλη αίσθηση μέσα από τη δυναμική παρουσία που θα έχει η συμμετοχή των μεγαλύτερων εταιρειών πετρελαίου, εταιρειών εξειδικευμένων σε ανεφοδιασμό καυσίμων και προμηθευτών λιπαντικών, όπως είναι η Saudi Aramco, η ENOC (η κρατική εταιρεία πετρελαίου των ΗΑΕ), η Chevron Marine Products, η Lukoil Marine Lubricants, η Gulf Oil Marine, η JX NIPPON Oil και η Energy Europe, η KPI Bridge Oil, η ECO Lubricants, η Baluco SA, όπως επίσης και οι ελληνικές εταιρείες Aegean Marine Petroleum, Avin Oil, Elinoil, ETEKA ΑΕ, Cyclon ΑΕ, SEKA ΑΕ και πολλές άλλες.

Ο εκθεσιακός χώρος είναι σχεδόν “sold out” και η φετινή διοργάνωση αναμένεται να προσελκύσει περισσότερους από 1.870 εκθέτες από 85 χώρες σε μια έκταση 35.000 τ.μ. στο Athens Metropolitan Expo. Την ίδια στιγμή οι διοργανωτές των Ποσειδωνίων εργάζονται σκληρά προκειμένου να βελτιστοποιήσουν τις σύγχρονες εγκαταστάσεις του χώρου ώστε να καλύψουν την ταχέως αυξανόμενη ζήτηση για συνέδρια και σεμινάρια που έχουν προγραμματιστεί από ναυτιλιακές ενώσεις, εκδότες και εκθέτες, από τις 2 έως τις 6 Ιουνίου στον εκθεσιακό χώρο. Για αυτόν τον λόγο στήνονται επιπλέον αίθουσες σεμιναρίων για να καλύψουν τη ζήτηση για διοργάνωση προϊοντικών παρουσιάσεων και τεχνικών σεμιναρίων.

«Από την πρώτη στιγμή που εγκαινιάσθηκε το πρόγραμμα Συνεδρίων και Σεμιναρίων που πραγματοποιούνται κατά τη διάρκεια των Ποσειδωνίων, παρατηρήσαμε μεγάλη αύξηση στη συμμετοχή εκθετών και επισκεπτών, γεγονός που μας κάνει να αναμένουμε  τη φετινή έκθεση να σημειώνει ακόμα μεγαλύτερη επιτυχία. Καταβάλλουμε κάθε προσπάθεια για να εντάξουμε όσες περισσότερες εκδηλώσεις μπορούμε. Το τρέχον πρόγραμμα συνεδρίων και σεμιναρίων  μας είναι ήδη διαθέσιμο στην ιστοσελίδα μας, ώστε ο κόσμος να μπορεί να δηλώσει συμμετοχή», δήλωσε ο κ. Βώκος.

Τα Ποσειδώνια 2014 τελούν υπό την αιγίδα του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου, του Δήμου Πειραιώς, του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας, της Ένωσης Εφοπλιστών Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων και του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.