21 Φεβ 2014

Tακτική Slow Steaming για τη Ναυτιλία

Στην τελευταία έκθεση της η BIMCO εκτιμά πως η πτώση της αγοράς οφείλεται ουσιαστικά στην
καθαρά εποχική πτώση της ζήτησης (Seasonal Demand) με μόνη εξαίρεση αυτή των Handysize όπου ο μέσος όρος των ημερησίων εσόδων είναι σχεδόν στο υψηλότερο επίπεδο των 3 τελευταίων χρόνων.


Σύμφωνα με τον επικεφαλής αναλυτή της BIMCO, Peter Sand, το τελευταίο 3μηνο του 2013
αποδείχτηκε ιδιαίτερα δυνατό και η διόρθωση που έχει «υποστεί» ο δείκτης μέχρι στιγμής δεν είναι
κάτι το ασυνήθιστο καθώς το πρώτο 3μηνο κάθε έτους είναι πάντα πτωτικό. Χαρακτηριστικά
αναφέρει πως από τις αρχές του χρόνου η μείωση του όγκου σε συγκεκριμένα εμπορεύματα έφτασε
στο 8,8% το οποίο είναι καθαρά εποχικό φαινόμενο και πως τα επόμενα 3 τρίμηνα η αύξηση της
ζήτησης των εμπορευμάτων θα είναι ιδιαίτερα δυναμική. Επισημαίνει δε αυτό που και εμείς πολλές
φορές έχουμε αναφέρει ότι κατά την περίοδο των αργιών ο κλάδος μεταφοράς των πλοίων ξηρού
φορτίου πάντα έχει πτωτικές τάσεις λόγω της μειωμένης ζήτησης. Ταυτόχρονα τονίζει πως ένας
πρόσθετος λόγος που το πρώτο τρίμηνο δεν αναμένεται να δούμε κάτι το συνταρακτικό είναι και λόγω
των κακών καιρικών συνθηκών όπως για παράδειγμα στην Αυστραλία με το χτύπημα του κυκλώνα
Dylan. Σχετικά με την Αυστραλία να αναφέρουμε πως στα τέλη του Ιανουαρίου, περίπου 1
εκατομμύριο τόνοι Coking Coal από τον τερματικό σταθμό του Dalrymple Bay καθυστέρησαν να
φορτωθούν σε πλοία λόγω των κακών καιρικών συνθηκών. Συγκεκριμένα οι εξαγωγές από το
συγκεκριμένο σημείο τον Ιανουάριο έφτασαν τους 4,69 εκ. τόνους, 17,5% μείωση από τους 5,69 εκ.
τόνους τον εκέμβριο έχοντας σαν αποτέλεσμα τον Ιανουάριο να φορτώσουν συνολικά 44 πλοία
συγκριτικά με 59 τον εκέμβριο.
Συνεχίζοντας ο επικεφαλής αναλυτής κάνει λόγο και για την «τακτική» του Slow Steaming, η οποία,
σε λογικά πλαίσια, ακολουθήθηκε το 2013 και σε συνδυασμό με την αύξηση της ζήτησης του όγκου
των εμπορευμάτων κατά 5,4% βοήθησε στην βελτίωση της αγοράς. Για το 2014 εκτιμά ότι τα
θεμελιώδη μεγέθη είναι σε πολύ καλύτερα επίπεδα και αναφέρει πως αν αυτό συνδυαστεί με τακτική
Slow Steaming, στα ίδια επίπεδα με αυτά του 2013, ώστε να «ελεγχθεί» η προσφορά τότε τα έσοδα των
πλοίων θα κυμανθούν σε αρκετά ικανοποιητικά επίπεδα.


ΠΗΓΗ: G.Moundreas

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.