Από έντονη μεταβλητότητα χαρακτηρίστηκε η προηγούμενη εβδομάδα, καθώς κατά τη διάρκεια της
οι αγορές ήρθανε αντιμέτωπες τόσο με νομισματικές διακυμάνσεις όσο και με αυξομειώσεις στις τιμές του σιδήρου για να κλείσουν στο τέλος θετικά, έχοντας σαν αποτέλεσμα την αύξηση των
προσφερομένων τιμών κατά $ 10 περίπου τον τόνο συγκριτικά με την προηγούμενη εβδομάδα.
Το γεγονός είναι πως τα διαλυτήρια είναι σχεδόν μισογεμάτα, ενώ η ζήτηση είναι αυξημένη για πλοία
μικρότερου μεγέθους τα οποία απαιτούν και λιγότερο χρόνο για να κοπούν.
Στην Ινδία, η ρουπία κατά τη διάρκεια της εβδομάδας έφτασε στις 63 ρουπίες προς το δολάριο για να
κλείσει προς το τέλος στις 61 οδηγώντας έτσι τους End Buyers να βγουν στην αγορά. Ο κύριος
λόγος που οδήγησε τους End Buyers να βγουν στην αγορά, είναι ότι έχουν προεξοφλήσει τις
ανακοινώσεις της κυβέρνησης ότι θα δοθούν περεταίρω φορολογικά κίνητρα και τα οποία αναμένεται
να ανακοινωθούν λίαν συντόμως. Από την άλλη, αντίθετα με την πεποίθηση ότι από τις αρχές
Ιανουαρίου θα είχε υπάρξει μεγάλη προσφορά τονάζ, η προσφορά είναι αρκετά περιορισμένη με μόνη
εξαίρεση μερικά Panamax Containers τα οποία είχαν αγοράσει οι Cash Buyers σε υψηλές τιμές και
τα οποία ακόμη παραμένουν απούλητα.
Το Πακιστάν, δεν έχει καταφέρει ακόμη να μπει στην αγορά λόγω των μη ανταγωνιστικών τιμών
που προσφέρει, σε σημείο μάλιστα που αρκετοί πλοιοκτήτες προτιμούν να κάνουν μόνοι τους το Gas
Free for Hot Works, και να πουλήσουν τα πλοία τους στο Μπαγκλαντές η στην Ινδία των οποίων οι
τιμές είναι τουλάχιστον κατά $ 20 τον τόνο υψηλότερες.
Το Μπαγκλαντές, αντιμετώπισε και αυτό έντονη μεταβλητότητα στις τιμές του σιδήρου, αφού κατά
τη διάρκεια της εβδομάδας έφτασαν ακόμη και $ 10 τον τόνο χαμηλότερα, για να ανέβουν και πάλι
όμως στα προηγούμενα επίπεδα προς το τέλος της εβδομάδας, ανοίγοντας έτσι και πάλι την όρεξη
των αγοραστών καθώς ταυτόχρονα φαίνεται να έχει επανέλθει και η πολιτική ηρεμία στη χώρα μετά
τις εκλογές.
Η Κίνα βρίσκεται σε εορταστική περίοδο και μέχρι τις 10 Φεβρουαρίου θα απέχει από την αγορά
ακόμη και για πλοία των κρατικών εταιριών τα οποία τυγχάνουν των γνωστών επιδοτήσεων.Πρόσφατα οι κρατικές εταιρίες ανακοίνωσαν ότι κατά τη διάρκεια του χρόνου ένας μεγάλος αριθμός
πλοίων θα οδηγηθεί προς διάλυση και όπως φαίνεται για αρκετά μεγάλο διάστημα η Κίνα δεν θα
απασχολήσει την διεθνή αγορά της ναυτιλίας στον τομέα των διαλύσεων.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε στους 505,828 DWT, εκ των
οποίων περίπου το 7% (38,837 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 49% (245,779 DWT)
δεξαμενόπλοια και το 44% (221,212 DWT) Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κινήθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 430 - $ 460 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 415 - $ 445 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 425 - $ 455 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα
✏ Κίνα: Από $ 340 - $ 350 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
ΠΗΓΗ: G.Moundreas SA
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.