6 Φεβ 2014

Του Αγ.Βαλεντίνου τα σημάδια ανάκαμψης της ναυλαγοράς




Ο Άγιος Βαλεντίνος που γιορτάζει στις 14 Φεβρουαρίου, φαίνεται ότι θα βάλει το χέρι για να ανέβει  η ναυλαγορά.  Σύμφωνα με ανάλυση της  Global Hunter Securities, η οποία είναι μία επενδυτική τράπεζα με εξειδίκευση στη ναυτιλία,  «από τα μέσα Φεβρουαρίου η αγορά των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου θα αρχίσει να παρουσιάζει σημάδια βελτίωσης.

Χαρακτηριστικά επισημαίνει ότι «η   πρόσφατη πτώση της αγοράς είχε σαν αποτέλεσμα και την πτώση της τιμής διαπραγμάτευσης των
μετοχών των εισηγμένων ναυτιλιακών εταιριών, προσφέροντας έτσι μία πρώτης τάξεως ευκαιρία σε επενδυτές που θέλουν να τοποθετηθούν στην ναυτιλία και ειδικότερα στον κλάδο των πλοίων
μεταφοράς ξηρού φορτίου. Το άνοιγμα της ευκαιρίας αυτής θα είναι
πρόσκαιρο, καθώς από τα μέσα του μήνα θα αρχίσει η αγορά να βελτιώνεται και πως η πτώση οφείλεται καθαρά στην εποχικότητα (κυκλικότητα) του κλάδου».

Στο μεταξύ,  το αρνητικό κλίμα για τον BDI συνεχίζεται, καθώς από τις 13 Ιανουαρίου ουσιαστικά, με ελάχιστες αναλαμπές στο ενδιάμεσο, δείχνει ότι έχει μπει σε μία τροχιά ελεύθερης πτώσης.
«Σε διάστημα περίπου 3 εβδομάδων έχει χάσει 1.220 μονάδες η περίπου 53%. Την μεγαλύτερη πτώση όμως την έχει υποστεί ο τομέας των Capes, καθώς τα ημερήσια έσοδα τους έχουν φτάσει σε σημείο να
είναι τα χαμηλότερα από όλους τους υπόλοιπους τύπους των πλοίων, έσοδα τα οποία στην παρούσα είναι στα ίδια επίπεδα με τα λειτουργικά τους έξοδα (OPEX) μη συμπεριλαμβανομένου του
οποιουδήποτε κόστους χρηματοδότησης, εάν υπάρχει» επισημαίνει ο διεθνής ναυλομεσιτικός οίκος G.Moundreas SA:

«Είχαμε αναφέρει πως η διόρθωση στην αγορά ήταν δεδομένη,
καθώς το πρώτο τρίμηνο κάθε χρόνου είναι πάντα το πιο χαμηλό δεδομένου των αργιών. Να σημειώσουμε πως οι αργίες της Κίνας, οι οποίες τελειώνουν την Παρασκευή 7 Φεβρουαρίου, φέτος έτυχε να ξεκινήσουν 10 ημέρες νωρίτερα από ότι το 2013, δηλαδή πιο κοντά στις αργίες της Δύσης,
έχοντας σαν αποτέλεσμα η διόρθωση του δείκτη να είναι ακόμη πιο μεγάλη καθώς δεν υπήρχε αρκετό περιθώριο στο ενδιάμεσο για ανάκαμψη.
Γενικότερα, εκτιμάται ότι η πορεία των Capes θα αντιστραφεί και αναμένεται το 2014 να είναι μία καλή χρονιά καθώς η αύξηση του στόλου θα είναι αρκετά συγκρατημένη, μόλις 5% στα επόμενα δύο χρόνια, ενώ παράλληλα θα υπάρξει αύξηση των εξαγωγών και ιδιαίτερα προς την Κίνα σε Iron Ore
και Coal» και προσθέτει:
« Σύμφωνα με μία «δημοσκόπηση» αναλυτών που διεξήγαγε το Reuters, οι εισαγωγές Iron Ore της Κίνας φέτος θα αυξηθούν κατά 11% φτάνοντας τους 910,5 εκ. τόνους ενώ η τιμή του εμπορεύματος θα κυμανθεί περίπου στα $ 121,5 τον τόνο, που είναι η χαμηλότερη τιμή των τελευταίων
5 χρόνων, με πτωτικές τάσεις τον επόμενο χρόνο, από  135 δολάρια τον τόνο το 2013. Η Goldman Sachs εκτιμά ότι ο μέσος όρος της τιμής του Iron Ore για το 2014 θα κυμανθεί περίπου στα $ 108 τον τόνο, που σημαίνει ότι για να συμβεί αυτό θα πρέπει κάποιες στιγμές η τιμή του εμπορεύματος να φτάσει κοντά στα  80 δολάρια  τον τόνο.
Στην παρούσα φάση, τα αποθέματα του Iron Ore στα κυριότερα λιμάνια της Κίνας ανέρχονται στους 92,6 εκατομμύρια τόνους που είναι το υψηλότερο νούμερο αποθεμάτων από τον Νοέμβριο του
2012, όταν ο αριθμός των αποθεμάτων για όλο το 2013 κινήθηκε ανάμεσα στους 70 με 80 εκατομμύρια τόνους».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.