25 Φεβ 2014

Rolls Royce: Πρόκληση για τη βιομηχανία των 375 δισ. δολ. τα μη επανδρωμένα φορτηγά πλοία

Mετά τα μη επανδρωμένα αεροσκάφη και αυτοκίνητα, σειρά έχουν τα μη επανδρωμένα φορτηγά πλοία...
Η ομάδα ανάπτυξης της  Rolls- Royce έχει ήδη προχωρήσει το σχεδιασμό του πρώτου μη επανδρωμένου φορτηγού  πλοίου, ετοιμάζοντας ένα μοντέλο εικονικής πραγματικότητας στα γραφεία της στο Αλεσουντ στη Νορβηγία, το οποίο πραγματοποιεί δοκιμές προσομοίωσης.

Από ανάλογα κέντρα ελέγχου, οι πλοίαρχοι θα μπορούν να κατευθύνουν εκατοντάδες πλοία χωρίς πλήρωμα, όπως ανακοίνωσε η εταιρεία κατασκευής μηχανών και τουρμπίνων αεροσκαφών, η οποία έχει την έδρα της στο Λονδίνο.
Τα μη επανδρωμένα (drone) πλοία θα είναι ασφαλέστερα, πιο οικονομικά και λιγότερο ρυπογόνα για την 375 δισεκατομμυρίων δολαρίων βιομηχανία ναυτιλίας, μέσω της οποία διακινείται το 90% του παγκόσμιου εμπορίου, σύμφωνα με τη Rolls Royce.

Tα ρομποτικά πλοία θα μπορούσαν να αναπτυχθούν σε περιοχές, όπως η Βαλτική Θάλασσα, μέσα σε μία δεκαετία. Ωστόσο, όπως επισημαίνει ο αντιπρόεδρος της εταιρείας Oskar Levander, τα ρυθμιστικά εμπόδια και οι επιφυλάξεις των συνδικάτων όσον αφορά στο κόστος και την ασφάλεια θα μπορούσαν να επιβραδύνουν την υιοθέτηση τους από τη διεθνή κοινότητα.

“Τώρα η τεχνολογία βρίσκεται σε ένα επίπεδο που μπορούμε να το κάνουμε να συμβεί και η κοινωνία κινείται προς αυτή την κατεύθυνση”, λέει ο Levander στο Bloomberg. “Εάν θέλουμε η ναυτιλία να διαθέτει τέτοια πλοία, τώρα είναι η ώρα για να κινηθούμε”.
Η Ε.Ε χρηματοδοτεί με 3,5 εκατομμύρια ευρώ μία μελέτη, η οποία έχει τίτλο Μη Επανδρωμένη Ναυτιλία. Οι ερευνητές ετοιμάζονται να πραγματοποιήσουν σχετκές δοκιμές προσομοίωσης στη θάλασσα προκειμένου να εκτιμήσουν τα κόστη και τα οφέλη.
Την ίδια ώρα, ναυτιλιακές και οι ασφαλιστικές εταιρείες, μηχανικοί, συνδικάτα και αρμόδιες Αρχές διατυπώνουν σοβαρές επιφυλάξεις για το πόσο σύντομα αυτό το εγχείρημα θα καταστεί αρκετά ασφαλές και οικονομικό.  
Αν και η ιδέα ρομποτικών πλοίων είχε πέσει στο τραπέζι πριν από δεκαετίες, η Rolls-Royce άρχισε να προχωράει τη διαδικασία μόλις πέρυσι. Το 16% των εσόδων της εταιρείας, η οποία είναι γνωστή για την κατασκευή των ομώνυμων πολυτελών αυτοκινήτων,  προέρχονται από τη ναυτιλία.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.