26 Ιουν 2018

Λαμπρίδης: Προϋποθέσεις περαιτέρω ανάπτυξης των λιμανιών



« Η οριστικοποίηση της εξόδου   από τα μνημόνια και η ανακοίνωση των μέτρων για το χρέος, οδηγεί την  Ελλάδα  σε μία νέα εποχή, στην οποία και για τα λιμάνια της χώρας μας δημιουργούνται ευνοϊκές προϋποθέσεις για περαιτέρω ανάπτυξη». Την επισήμανση αυτή έκανε ο  Γενικός Γραμματέας Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων  Χρήστος Λαμπρίδης μιλώντας ημερίδα «Πολυτροπικός Διάδρομος Μεταφορών ADRIETA, η θάλασσα των συνεργιών της πολυτροπικότητας» με θέμα «Ευκαιρίες, προκλήσεις και προοπτικές ανάπτυξης  για τους λιμένες και την ευρύτερη περιοχή».

Ο κ. Λαμπρίδης συνεχάρη τον Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο του Οργανισμού Λιμένος Ηγουμενίτσας A.E. Ανδρέα Νταή  για τις πρωτοβουλίες που έχει αναλάβει εδώ και ένα χρόνο περίπου για τη συνεργασία των μεταφορικών φορέων που βρίσκονται κατά μήκος της εφοδιαστικής αλυσίδας της Εγνατίας.
Πιο συγκεκριμένα, ο Οργανισμός Λιμένος Ηγουμενίτσας Α.Ε. με τις πρωτοβουλίες που ανέλαβε,    συνέβαλε αποφασιστικά  στην εκπόνηση της πρότασης ADRIETA, η  οποία όπως επεσήμανε ο Χρήστος Λαμπρίδης  «αποτελεί  παράδειγμα μετουσίωσης γόνιμων προβληματισμών των εμπλεκομένων στη λιμενική κοινότητα, καθώς και πρότυπο διασυνοριακής συνεργασίας, για ένα έργο το οποίο στην πλήρη ανάπτυξή του, θα εκτείνεται από τα ανατολικά σύνορα της Ευρώπης και τη Βάρνα, μέχρι τη νοτιοδυτική Μεσόγειο και τη Βαρκελώνη».

Πριν από ένα περίπου μήνα στην Κατάνια, στο πλαίσιο του 3ου Φόρουμ της Ευρωπαϊκής Στρατηγικής για την Αδριατική και το Ιόνιο, και μετά από σημαντική προετοιμασία της αρμόδιας Υπηρεσίας του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής σε συνεργασία με το Υπουργείο Μεταφορών και Δικτύων, το ADRIETA ήταν μία από τις ελληνικές προτάσεις έργων στον Πυλώνα 2 που χαρακτηρίστηκε ως έργο μακροπεριφερειακού χαρακτήρα για τη διασύνδεση της Περιφέρειας και εντάχθηκε στον σχετικό κατάλογο.

Ο Γενικός Γραμματέας αναφέρθηκε στις σημαντικές αναπτυξιακές προοπτικές των ελληνικών λιμανιών που περιλαμβάνονται στην πρόταση ADRIETA, καθώς και στην νέα στρατηγική που θα ακολουθηθεί για την αξιοποίησή τους, η οποία δεν θα περιλαμβάνει ιδιωτικοποιήσεις, αλλά συνεργασία με τον ιδιωτικό τομέα μέσω της μεθόδου των υποπαραχωρήσεων.
Επίσης,  ανέφερε ότι μέχρι σήμερα οι νέες Διοικήσεις των Οργανισμών Λιμένων, παρά τις δυσκολίες των δημοσιονομικών και θεσμικών περιορισμών που επέβαλε η Επιτροπεία, πέτυχαν σημαντικά οικονομικά και εμπορικά αποτελέσματα.
Τόνισε ότι συνολικά η περιοχή στην οποία αναφέρεται η πρόταση έργου ADRIETA, θα πρέπει να αντιμετωπίζεται από όλους τους εμπλεκόμενους φορείς ως μια ενιαία οντότητα στο πλαίσιο της οποίας θα αναπτύσσονται συνεργασίες προς όφελος όλων των μερών.
 Στην κατεύθυνση αυτή, με παρέμβαση του ο κ. Λαμπρίδης στο 3ο φόρουμ της Ευρωπαϊκής Στρατηγικής για την Αδριατική και το Ιόνιο στην Κατάνια, επεσήμανε την ανάγκη εκπόνησης ενός ολοκληρωμένου σχεδίου ανάπτυξης (Μaster Plan) για την μακροπεριφέρεια, το οποίο θα καταγράψει το σύνολο των αναγκών, τα χαρακτηριστικά του δικτύου και τα σημεία που θα πρέπει να γίνουν παρεμβάσεις, για να βελτιωθεί το μεταφορικό δίκτυο των χωρών – μελών.
Τόνισε δε,  ότι είναι ανάγκη όταν αυτό πραγματοποιηθεί και δεδομένης της πριμοδότησης που έλαβε το ADRIETA, να ενταχθεί στον ολοκληρωμένο σχεδιασμό, να επιδιωχθεί η χρηματοδότησή του και να επιτευχθεί η κατοχύρωση του συγκεκριμένου πολυτροπικού διαδρόμου μεταφορών για την εξυπηρέτηση των ροών της μακροπεριφέρειας.

Τέλος, επισήμανε ότι «βρισκόμαστε σε μια ιδιαίτερη περίοδο στην οποία διαμορφώνεται το μεταφορικό τοπίο σε ότι αφορά τα θεσμικά και χρηματοδοτικά εργαλεία για την ανάπτυξη και τη λειτουργία του».
 Στο πλαίσιο αυτό επεσήμανε την ανάγκη τα κράτη μέλη της περιοχής να συμμετέχουν ενεργά στις διαβουλεύσεις για την διαμόρφωση αυτών των εργαλείων, ώστε να μπορέσει στο μέλλον να αναπτυχθεί το μεταφορικό δίκτυο στην περιοχή με έμφαση στην ενίσχυση των θαλάσσιων και συνδυασμένων μεταφορών.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.