6 Ιουν 2018

Αγγελικούσης- Λιβανός-Προκοπίου: Όταν οι τρεις tycoons-εφοπλιστές μιλούν για ναυτιλία






Αναδημοσίευση
από το www.newmoney.gr

Όταν στο ίδιο πάνελ κάθονται οι τρεις κορυφαίοι πλοιοκτήτες στον κόσμο με πλοία LNG για να μιλήσουν για το αντικείμενό τους, τότε είναι το μεγαλύτερο γεγονός των φετινών Ποσειδωνίων.
Στο Ίδρυμα Νιάρχος βρέθηκαν για πρώτη φορά στην Ελλάδα σε κοινή εμφάνιση ο κορυφαίος πλοιοκτήτης του κόσμου Γιάννης Αγγελικούσης, και οι παγκόσμιοι παίκτες της ναυτιλιακής βιομηχανίας σύμφωνα με τη λίστα της Lloyd’s, Γιώργος Προκοπίου και Πήτερ Λιβανός. Τη συνάντηση οργάνωσε ο αμερικανικός νηογνώμονας ABS ο πρόεδρος του οποίου, Christopher J. Wiernicki έκανε το καρέ στο πάνελ. Την συζήτηση συντόνισε ο πρόεδρος της Poten and Partners Michael Tusiani.

«Το θέμα είναι αν μπορούμε να ανταγωνιστούμε τον Γιώργο; Μπορούμε;» ήταν η ατάκα του Γιάννη Αγγελικούση προς τον Γιώργο Προκοπίου ο οποίος ήταν ο πρώτος πλοιοκτήτης παγκοσμίως που ναυπήγησε και δρομολόγησε στο βόρειο πέρασμα παγοθραυστικό LNG. Η συζήτηση αφορούσε τις προκλήσεις και εκείνους που τολμούν όπως τα ice LNG. Η κουβέντα του Γιάννη Αγγελικούση που ναυπήγησε και αυτός με τη σειρά του «παγοθραυστικά» … «έσπασε τον πάγο.»
H απάντηση του Γιώργου Προκοπίου ήταν άμεση και στο ανάλογο κλίμα και ύφος:
«Είμαι χαρούμενος να κάνω ανταγωνισμό. Και όμως δεν μπορώ να ανταγωνιστώ τον Γιάννη Αγγελικούση σε αυτό που κάνει».
Ο Πήτερ Λιβανός κρατούσε τις… ισορροπίες.
Οι τρεις μεγάλοι έλληνες εφοπλιστές καταρχήν συμφώνησαν ότι για να δραστηριοποιηθείς στον κλάδο του LNG πρέπει να επενδύσεις μεγάλα κεφάλαια για να δημιουργήσεις στόλο όμως οι αποδόσεις της επένδυσης δεν είναι ανάλογα μεγάλες.
Και οι τρεις συμφώνησαν ότι τα επόμενα χρόνια το LNG θα κυριαρχήσει των «συμβατικών».

Τα στοιχεία και οι προβλέψεις είναι ενδεικτικά.
Το εμπόριο  του LNG  θα αυξάνει κατά 3% το λιγότερο ανά χρόνο φθάνοντας 2030 από τα 290 εκατομμύρια τόνους στα 425 εκ. τόνους. Το 2000 υπήρχαν μόλις 10 εισαγωγικές χώρες και 12 εξαγωγικές. Σήμερα υπάρχουν 33 εισαγωγικές και περισσότερες από 30 εξαγωγικές.
Ο στόλος των ΗΠΑ φθάνει τους 65 εκ. τόνους είτε στο νερό είτε υπό ναυπήγηση και  αντιπροσωπεύει το  22% του παγκόσμιου στόλου στον κλάδο αυτόν.
 Ο στόλος του LNG αριθμεί  σήμερα 600 πλοία εκ των οποίων 500 στο νερό και 100 υπό ναυπήγηση. Το 2000 ήταν μόλις 100.
Το 2030 θα χρειαστούν επιπλέον 120 πλοία LNG  χωρίς να υπολογίζονται εκείνα που θα αναπληρώσουνε τα παλαιότερα που θα αποσυρθούν.
Στα επόμενα χρόνια ο στόλος των LNG θα ξεπεράσει εκείνο των VLCC.
Όπως επεσήμανε ο Γιάννης Αγγελικούσης « η ζήτηση φυσικού αερίου αυξάνεται συνεχώς. Και  μπορεί να υπάρξει ισορροπία  μεταξύ προσφοράς και ζήτησης  αλλά στο τέλος της…ημέρας  θα χρειαστούν περισσότερα πλοία  από ό, τι νομίζουμε» για να προσθέσει ο Γιώργος Προκοπίου:
«Οι ναυτιλιακές εταιρείες με στόλο από πλοία  LNG  βρίσκονται σε  περίοδο διαρκούς εξέλιξης. Παρακολουθούν την αυξανόμενη  ζήτηση του προϊόντος και κάνουν τα σχέδιά τους. Στο μέλλον το φυσικό αέριο  θα είναι μια από τις βασικές πηγές ενέργειες».


Μετά τις συμφωνίες υπήρχαν και οι διαφωνίες. Στον τρόπο εκμετάλλευσης του στόλου με πλοία LNG ο Γιάννης Αγγελικούσης δήλωσε υπέρμαχος των μακροχρόνιων ναυλώσεων. Στον υποστήριξε αντίποδα ο Γιώργος Προκοπίου την spot αγορά την οποία θεωρεί ως τον ενδεδειγμένο τρόπο για να ανέβουν οι αποδόσεις των επενδυμένων στον κλάδο κεφαλαίων.  Ο Πήτερ Λιβανός από την πλευρά τόνισε ότι το μοντέλο που πρέπει να ακολουθείται είναι συνδυαστικό.
Η  επόμενη διάσταση απόψεων αφορούσε αν οι ναυλωτές διαλέγουν ποιοτικά πλοία ή κοιτάνε πρωτίστως το κέρδος. Οι Αγγελικούσης –Λιβανός  ήταν της άποψης ότι προηγείται ως κριτήριο επιλογής οι πελάτες προτιμούν την ποιότητα και μετά το κέρδος. Ο Γιώργος Προκοπίου αντιθέτως τόνισε ότι στις μέρες μας, την εποχή της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης που έπληξε και τη ναυτιλία και μάλιστα πολύ σοβαρά,  οι πελάτες προτιμούν το κέρδος και μετά την ποιότητα.   

Ωστόσο συμφώνησαν ότι παραπάνω διαφορές  στη θεώρηση των πραγμάτων   σημαίνει ελεύθερος ανταγωνισμός, υπέρ του οποίου τάχθηκαν και οι τρεις για να συμπληρώσει ο Γιώργος Προκοπίου:   
«Η θάλασσα είναι πολύ πλατειά και έχει χώρο για όλους» και προσέθεσε: «Ο ανταγωνισμός είναι συνώνυμο της  προόδου και η πρόοδος δεν σταματάει».

Οι τρεις Έλληνες πλοιοκτήτες επεσήμαναν ότι  είναι τόσο νέος ο στόλος δεν υπάρχει ακόμη αγορά μεταχειρισμένων για αυτόν.  
Ο Γιάννης Αγγελικούσης τόνισε ότι τα πλοία LNG που θα βγαίνουν από μακροχρόνιες ναυλώσεις  θα δημιουργήσουν την spot αγορά και προσέθεσε:
«Αυτό που έχω μάθει είναι ότι κάθε πλοίο έχει τον ρόλο του και μπορεί να χρησιμοποιηθεί. Στην καλή αγορά τα πλοία βρίσκουν δουλειά. Στη κακή βρίσκουν λίγα πλοία δουλειά. Τα LNG μετά το τέλος  μακροχρόνιας ναύλωσης θα μπορούν να δουλέψουν   στη spot αγορά ή  να χρησιμοποιηθούν  και ως πλωτές αποθήκες».
Ο Πήτερ Λιβανός επεσήμανε: «Πρέπει να ασχοληθούμε   τόσο με τον κύκλο ζωής των υφιστάμενων πλοίων όσο  και με τις  υποδομές bunkering, οι οποίες λειτουργούν  ως τροχοπέδη στην  γρηγορότερη επικράτηση του LNG» για να προσθέσει:
 «Το LNG  θα είναι η κύρια πηγή καυσίμων για τις θαλάσσιες μεταφορές. Είναι μια αναπόφευκτη εξέλιξη. Το τρένο έφυγε από το σταθμό!».









Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.