Αναδημοσίευση
από το www.newmoney.gr
Ανήκει σε μία από τις πιο παραδοσιακές οικογένειες της ελληνικής και παγκόσμιας ναυτιλίας με πορεία που διασχίζει τρεις αιώνες.
Το όνομά του φιγουράρει στην 28η θέση της λίστας των Lloyd’s για το 2018 με τις σημαντικότερες προσωπικότητες της παγκόσμιας ναυτιλιακής βιομηχανίας.
Πρόκειται για τον Πήτερ Λιβανό τον συνεχιστή μίας θαλάσσιας αυτοκρατορίας. Στα 61 του χρόνια, αθόρυβα, ενισχύει τον μύθο της οικογένειάς του, χωρίς τις τυμπανοκρουσίες της νιότης του. Με περιουσία που υπολογίζεται κοντά στα τρία δισεκατομμύρια ευρώ τον αποκαλούν στο εξωτερικό «Greek shipping tycoon».
Οι δημόσιες εμφανίσεις του είναι σπάνιες και ειδικά στην Ελλάδα σπανιότατες. Για τον λόγο αυτό η παρουσία του στη χώρα με αφορμή την Έκθεση των Ποσειδωνίων ήταν από τις κορυφαίες στιγμές εκείνης της εβδομάδας.
Τον συναντήσαμε στο Ίδρυμα Νιάρχος και δεν αρνήθηκε να μιλήσει για το ελληνικό ναυτιλιακό θαύμα αλλά και για την πορεία της ελληνική οικονομίας.
«Οι Έλληνες, η καρδία των Ελλήνων, προέρχεται από τη θάλασσα. Και η ελληνική επιτυχία στη ναυτιλία προέρχεται από τους ανθρώπους της που ασχολούνται στα πλοία» ήταν τα πρώτα του λόγια.
Απαντώντας στην ερώτηση για το αν οι νέοι τρόποι χρηματοδότησης όπως τα funds είναι καλό ή κακό για την ελληνική ναυτιλία που έχει μάθει παραδοσιακά να χρηματοδοτείται από το τραπεζικό σύστημα ο Πήτερ Λιβανός είπε:
«Δεν υπάρχει απάντηση σε αυτό γιατί μπορεί να είναι καλό μπορεί όμως να είναι και κακό» και προσέθεσε:
«Το πιο σημαντικό που πρέπει να θυμόμαστε είναι ότι η επιτυχία μας οφείλεται στο ότι παίρνουμε ένα φορτίο από το ένα μέρος και το μεταφέρουμε στο άλλο. Η επιτυχία στην ναυτιλία δεν είναι οικονομική. Έγκειται στο αν μπορείς να παραδίδεις το φορτίο. Και οι Έλληνες ξέρουν πώς να το κάνουν αυτό.
Και δουλεύουν ακούραστα για να έχουν υψηλή ποιότητα. Είτε η χρηματοδότηση προέρχεται από τράπεζα είτε από ιδιωτικά κεφάλαια είτε από την χρηματαγορά. Δεν είναι σημαντικό. Σημασία έχει πως κάνεις τη δουλειά. Από τη στιγμή που θα αντιμετωπίσεις τη ναυτιλία σαν ένα οικονομικό παιχνίδι, τότε χάνεις το νόημα».
Για την εικόνα και την πορεία της ελληνικής οικονομίας δήλωσε: «Νομίζω ότι η ελληνική οικονομία αρχίζει να ανακάμπτει αλλά υπάρχει ακόμη πολύς δρόμος για να διανύσει.
Πιστεύω ότι υποφέραμε πάρα πολύ τα τελευταία χρόνια αλλά οι νέοι άνθρωπου που αποτελούν το δυναμικό της χώρας ακόμη πιστεύουν στη χώρα και θα συμβάλουν στην αλλαγή του κλίματος.Η Ελλάδα έχει έρθει αντιμέτωπη και στο παρελθόν με παρόμοιες κρίσεις και επανήλθε».
Όσο για το ρόλο της ελληνόκτητης ναυτιλίας στην ελληνική οικονομία επεσήμανε: «Είναι πολύ σημαντικός παράγοντας πρόσληψης εργαζομένων και στο τέλος της ημέρας κάθε οικονομία βασίζεται στη δημιουργία θέσεων εργασίας και στην μείωση της ανεργίας».
Ο Έλληνας billionaire αποδείχθηκε άξιος συνεχιστής του πατέρα του, Γιώργου Λιβανού, που είναι όνομα θρύλος για την ελληνική ναυτιλία.
Είναι, αν όχι ο
πρώτος, από τους πρώτους Έλληνες εφοπλιστές ο οποίος εν μέσω οικονομικής κρίσης έκανε μία μεγάλη
επένδυση στην Ελλάδα. Είναι από
τους επιχειρηματίες εκείνους οι
οποίοι σε δύσκολους καιρούς επιλέγουν να
επενδύσουν στην Ελλάδα, στην πατρίδα τους.
Έχει κλείσει
σημαντική συμφωνία μέσω της Gaslog Ltd, η οποία
αγόρασε το 20% του
μετοχικό κεφάλαιο της Gastrade.
Είδηση η οποία έκανε τον γύρο του κόσμου
τα Χριστούγεννα του 2016.
Η Gastrade αναπτύσσει στην θαλάσσια περιοχή
της Αλεξανδρούπολης έναν υπεράκτιο πλωτό σταθμό υποδοχής, προσωρινής
αποθήκευσης και αεριοποίησης Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου (LNG) που θα
αποτελέσει μια νέα πύλη εισόδου φυσικού αερίου στις αγορές της Νοτιoανατολικής
και Κεντρικής Ευρώπης.
Και να
σκεφτεί κανείς ότι η αγάπη του για τα αυτοκίνητα και την ταχύτητα
τον έκαναν να εγκαταλείψει πριν από χρόνια τις ναυτιλιακές επιχειρήσεις και να
αποδεχθεί την πρόταση της εταιρείας
Aston Martin Lagonda Ltd. να αναλάβει τη θέση του αντιπροέδρου. Υπήρξε συνιδιοκτήτης
της μαζί με τους Νικόλα και
Γιάννη Παπανικολάου, την οποία εξαγόρασαν το 1983. Αργότερα πούλησαν το
πλειοψηφικό πακέτο στη Ford κρατώντας
ένα μικρό ποσοστό.
Η Wall Street
Ήταν το 2012, όταν ο Πήτερ Λιβανός εισήγαγε
στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης την νέα του, τότε, εταιρεία, την
GasLog η οποία έχει επενδύσει πάνω από ένα δισεκατομμύριο δολάρια σε κατασκευές πλοίων για τη μεταφορά υγροποιημένου φυσικού αερίου, τα λεγόμενα LNG.
Πριν από την είσοδό της στο χρηματιστήριο της Νέας
Υόρκης η GasLog διέθεσε το 11,6% του
κεφαλαίου της στο Ίδρυμα Ωνάση, το οποίο διαχειρίζεται τις ναυτιλιακές
δραστηριότητες του ομίλου Ωνάση.
Η Gaslog είναι η πρώτη ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακή
με στόλο από πλοία LNG που έκανε
την είσοδό της στο αμερικανικό χρηματιστήριο και η δεύτερη σε διεθνές επίπεδο καθώς έχει
προηγηθεί η Golar του ομίλου Fredrisken.
Πολλοί ήταν
εκείνοι που συνέδεσαν την είσοδο
της εταιρείας του,
της Gaslog, στο αμερικανικό
χρηματιστήριο με τη στροφή που έχουν κάνει τα τελευταία χρόνια πολλά από τα
μεγάλα ονόματα του ελληνικού εφοπλισμού στα πλοία LNG, δηλαδή μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου.
Όμως ο Πήτερ Λιβανός είχε στραφεί σε αυτή την αγορά
πολύ νωρίτερα, όταν η συντριπτική πλειοψηφία των εφοπλιστών ασχολείτο σχεδόν
αποκλειστικά με φορτηγά πλοία και δεξαμενόπλοια.
Δικαιώθηκε από τις
εξελίξεις. Ο
ενεργειακός χάρτης αλλάζει. Η αύξηση της ζήτησης για υγροποιημένο φυσικό αέριο αναμένεται
τα επόμενα 20 χρόνια να
εκτοξευθεί όπως εκτιμούν οι οικονομικές
αναλυτές.
Η
δια θαλάσσης μεταφορά αερίου είναι το επόμενο μεγάλο στοίχημα στη ναυτιλιακή
βιομηχανία και ελληνικός εφοπλισμός όχι
μόνο έχει δημιουργήσει στόλους με πλοία μεταφοράς LNG
αλλά συνεχίζει να τους ενισχύει.
Οι ελληνικών
συμφερόντων ναυτιλιακές εταιρείες ελέγχουν σήμερα τον δεύτερο μεγαλύτερο στόλο
με πλοία LNG Carriers πίσω από τους Γιαπωνέζους.
Στο
χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης υπάρχουν ήδη δύο ελληνικών συμφερόντων
εταιρείες με πλοία μεταφοράς αερίου. Είναι η
Gaslog
του Πήτερ Γ. Λιβανού και η Dynagas LNG Partners του Γιώργου Προκοπίου.
Όπως έχει
επισημάνει ο Πήτερ Λιβανός το LNG θα κυριαρχήσει των «συμβατικών» καυσίμων.Τα στοιχεία και οι προβλέψεις είναι χαρακτηριστικά.
Το εμπόριο του LNG θα αυξάνει κατά 3% το λιγότερο ανά χρόνο φθάνοντας 2030 από τα 290 εκατομμύρια τόνους στα 425 εκ. τόνους. Το 2000 υπήρχαν μόλις 10 εισαγωγικές χώρες και 12 εξαγωγικές. Σήμερα υπάρχουν 33 εισαγωγικές και περισσότερες από 30 εξαγωγικές.
Ο στόλος του LNG αριθμεί σήμερα 600 πλοία εκ των οποίων 500 στο νερό και 100 υπό ναυπήγηση. Το 2000 ήταν μόλις 100.
Το 2030 θα χρειαστούν επιπλέον 120 πλοία LNG χωρίς να υπολογίζονται εκείνα που θα αναπληρώσουνε τα παλαιότερα που θα αποσυρθούν.
Στα επόμενα χρόνια ο στόλος των LNG θα ξεπεράσει εκείνο των VLCC.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.