10 Ιουν 2018

Όσα πρέπει να γνωρίζει ένας νέος για τις τεχνολογίες αιχμής στη ναυτιλία




Η ελληνική ναυτιλία δεν μπορεί να διατηρήσει το ανταγωνιστικό της πλεονέκτημα εάν δεν διατηρήσει το ενδιαφέρον της νέας γενιάς που επιλέγει να σταδιοδρομήσει σε αυτή. Η διατήρηση της ναυτοσύνης αποτελεί μια παρακαταθήκη που οφείλουμε όλοι να υποστηρίξουμε.

Στο συμπέρασμα αυτό κατέληξαν οι ομιλητές της ημερίδας με θέμα «Το επόμενο κεφάλαιο για τη ναυτιλία: μια νέα εποχή για τους ship managers στον αιώνα της ψηφιοποίησης» την οποία διοργάνωσαν οι Isalos.net και Real Time Graduates
με βασικό όραμα την ανάπτυξη ενός σταθερού και διαρκούς διαλόγου αλλά και διαύλου επικοινωνίας της νέας γενιάς με τη ναυτιλιακή βιομηχανία.
 Η καινοτομία, η τεχνητή νοημοσύνη, οι τεχνολογίες αιχμής στη ναυπηγική και στις τηλεπικοινωνίες οδηγούν πλέον τις εξελίξεις και απαιτούν διαρκή επιμόρφωση και εστιασμένη κατάρτιση από όσους επιλέγουν να εξελιχθούν στο συγκεκριμένο κλάδο.

Οι ομιλητές, καταξιωμένοι και έμπειροι γνώστες των θεμάτων της ναυτιλιακής αγοράς και της ναυπηγικής καινοτομίας, εστιάστηκαν στις σύγχρονες παραμέτρους της τεχνολογίας που οδηγούν μια παραδοσιακή βιομηχανία, όπως η ναυτιλιακή, σε νέα δεδομένα και νέες προκλήσεις, ειδικά για τους νέους επαγγελματίες του χώρου.

Στην παρουσίαση παρευρέθηκαν περισσότεροι από 420 συμμετέχοντες, στη πλειοψηφία τους νέοι, ενώ οι διοργανωτές είχαν, μεταξύ άλλων, προσκαλέσει να παρακολουθήσουν την εκδήλωση σπουδαστές των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού Χίου, Ύδρας και Ιονίων Νήσων.

Την εκδήλωση χαιρέτισε ο πρόεδρος των Ευρωπαϊκών Εφοπλιστικών Ενώσεων (ECSA), κ. Πάνος Λασκαρίδης, ο οποίος τόνισε στους νέους να μην ακολουθούν τα παραδείγματα των προηγούμενων γενιών, οι αποφάσεις των οποίων δημιούργησαν πολλά από τα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε σήμερα, αλλά να χαράξουν τη δική τους πορεία στο ναυτιλιακό κλάδο.

Στην πολυεπίπεδη παρουσίασή της, η  Σουζάνα Λασκαρίδη, η οποία εστιάστηκε στο μέλλον της διαχειρίστριας εταιρείας και των τμημάτων που θα την απαρτίζουν στα επόμενα χρόνια, ανέφερε ότι «η ψηφιοποίηση, ένα από τα σημαντικότερα ζητήματα που αντιμετωπίζει η ναυτιλιακή κοινότητα αναμένεται να έχει σημαντικό οικονομικό όφελος, μειώνοντας το λειτουργικό κόστος και ταυτόχρονα βελτιώνοντας την αποδοτικότητα των επιχειρήσεων. Η προσαρμοστικότητα των ανθρώπων θα είναι καθοριστική για την ενσωμάτωση των καινοτομιών που θα φέρει η ψηφιοποίηση στις υπάρχουσες δομές. Δε θα πρέπει να ξεχνάμε, όμως, ότι η ναυτιλία είναι μια βιομηχανία που πολλές φορές βασίζεται σε ανθρώπους που σκέπτονται έξω από τα καθιερωμένα για να πάρουν αποφάσεις βασισμένοι στην εμπειρία και τις γνώσεις τους».

Στην δική του ομιλία ο  Θανάσης Μαρτίνος της Eastern Mediterranean Maritime Limited εστιάστηκε στις σύγχρονες τάσεις που προσδιορίζουν και επηρεάζουν την καθημερινότητα μιας ναυτιλιακής εταιρείας, ενώ δεν δίστασε να αναφέρει ότι την περίοδο που ξεκίνησε τη σταδιοδρομία του δεν υπήρχαν καν υπολογιστές, ενώ η επικοινωνία γινόταν με φακέλους αλληλογραφίας.

Ο υποναύαρχος του
United States Coast Guard (USCG), John P. Nadeau αναφέρθηκε στις τεράστιες δυνατότητες που προσφέρει το 3D Printing στους άλλους κλάδους μεταφορών και ανέφερε ότι οι ταχύτατες εξελίξεις της ψηφιακής απεικόνισης θα πρέπει να αφυπνίσουν και τη ναυτιλιακή βιομηχανία.

Ο Βασίλης Μπακολίτσας,
Chairman του Hellenic Mediterranean Panel της INTERTANKO και Director της Sea Pioneer Shipping Corporation και ο κ. Brian Nixon, Managing Director της Lavinia Bulk Ltd. εστιάστηκαν στη λειτουργική διαχείριση των ναυτιλιακών εταιρειών και τις επιθεωρήσεις πλοίων, ενώ αναφέρθηκαν στις νέες πλατφόρμες ναυλώσεων και επεξεργασίας μεγάλου όγκου δεδομένων τόσο στη θαλάσσια μεταφορά χύδην ξηρού, όσο και υγρού φορτίου.

Η Δρ Kirsi Tikka, Executive Vice President- Global Marine του ABS αναφέρθηκε στις μελλοντικές τάσεις των ναυπηγήσεων και του σχεδιασμού πλοίων, όσο και στις νέες τεχνολογίες πρόωσης. Η Δρα Tikka δεν παρέλειψε, μάλιστα, να αναφερθεί στις πρωτοποριακές τεχνολογίες που χρησιμοποιούνται σε βιομηχανίες όπως η αεροδιαστημική.

Τρεις εξαιρετικά έμπειροι ναυπηγοί και επικεφαλής σημαντικότατων εταιρειών με διεθνή εμβέλεια και καινοτόμες δράσεις παρουσίασαν τις σκέψεις τους για το παρόν και το μέλλον της έρευνας, της καινοτομίας αλλά και της υιοθέτησης συστημάτων που θα συντελέσουν στη διατήρηση του ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος μιας ναυτιλιακής εταιρείας. Ο  Σταύρος Χατζηγρηγόρης της Maran Gas Maritime Inc., ο  Σταμάτης Μπουρμπούλης, General Manager της Euronav Ship Management (Hellas) Ltd. και ο  Δημήτρης Θεοδοσίου, Managing Director της DANAOS Management Consultants S.A. εστίασαν κατά τις ομιλίες τους σε θέματα όπως η αυτοματοποίηση, ο αυτοματισμός αλλά ο εξ’ αποστάσεως έλεγχος των λειτουργιών των πλοίων.

Ο καθηγητής Ιωάννης Θεοτοκάς από το Τμήμα Ναυτιλίας και Επιχειρηματικών Υπηρεσιών του Πανεπιστήμιου Αιγαίου εστιάστηκε στον ανθρώπινο παράγοντα της ναυτιλίας και στις τάσεις που αφορούν σε θέματα διαχείρισης ανθρώπινου δυναμικού τόσο στη θάλασσα όσο και στη στεριά, ενώ από την πλευρά του ο  Mike Salthouse, Deputy Global Director (Claims) του The North of England P&I Association Limited αναφέρθηκε στην ανάγκη για καλύτερη εκπαίδευση σε θέματα διαχείρισης κρίσεων και επικοινωνίας.

Τέλος, ο  Tim Childe, Head of International & Jersey Office της Quilter Cheviot παρουσίασε τις εξελίξεις στο χώρο της τεχνητής νοημοσύνης στο χώρο των επενδύσεων και των χρηματοδοτήσεων, οι οποίες αποτελούν μεγάλο κεφάλαιο για τη μετεξέλιξη οποιασδήποτε ναυτιλιακής εταιρείας.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.