28 Φεβ 2018

Και όμως, τα πλοία θα ταξιδεύουν και με…μπαταρίες!



Ο Πειραιάς θα χρειαστεί 25 συστήματα παροχής ηλεκτρικού ρεύματος σε πλοία




Σε μια δεκαετία από σήμερα θα έχει 20πλασιαστεί η αποθηκευτική ικανότητα των μπαταριών για την κίνηση των πλοίων. Με τα σημερινά δεδομένα μπορούν να διαρκέσουν για ένα ταξίδι από 20 μέχρι 40 ναυτικά μίλια.

Την πρόβλεψη αυτή  κάνουν οι ειδικοί που αναζητούν εναλλακτικές μορφές ενέργειας ως καυσίμου για τα  πλοία αλλά και τα η λειτουργία των λιμανιών ώστε να μειώσουν τις εκπομπές καυσαερίων που επιβαρύνουν το περιβάλλον.
Βασικός στόχος είναι η αύξηση της αποθηκευτικής δυνατότητας των μπαταριών, ώστε να  δημιουργηθεί   δίκτυο  το οποίο θα μπορεί να εξυπηρετεί μία πολυνησιακή χώρα όπως είναι η Ελλάδα.
Στο πλαίσιο της χρησιμοποίησης πηγών ανανεώσιμης ενέργειες εντάσσεται και η ηλεκτρική ενέργεια για τη χρησιμοποίησή της ως καύσιμο από τα πλοία, μέσω μπαταριών.
Όπως επισημάνθηκε στη διάρκεια του συνεδρίου  «ELEMED 2018» που πραγματοποιήθηκε χθες στο Ίδρυμα Νιάρχος στην Ελλάδα  σχεδιάζεται από την Hydrus ένα καταμαράν  επιβατηγ- οχηματαγωγό το οποίο  θα είναι «πλήρως εξηλεκτρισμένο». Θα έχει μεταφορική ικανότητα   1.175 επιβατών  και θα αναπτύσσει υπηρεσιακή  ταχύτητα   17 κόμβων. Σύντομα  και αναμένει το επόμενο διάστημα θα πιστοποιηθεί από νηογνώμονα το πλοίο.
Τα βασικά συμπεράσματα του συνεδρίου  για τον εξηλεκτρισμό της ναυτιλίας είναι τα εξής:
- Το πρώτο βήμα θα ολοκληρωθεί τον προσεχή Μάρτιο. Τότε υπολογίζεται  ότι  θα ολοκληρωθούν  οι εργασίες για τη λειτουργία της εγκατάστασης παροχής ηλεκτρικής ενέργειας σε ελλιμενισμένα πλοία στο λιμάνι της Κυλλήνης.
Είναι η  πρώτη υποδομή ηλεκτροδότησης πλοίων στην ανατολική Μεσόγειο, η οποία  πραγματοποιείται στο πλαίσιο της ευρωπαϊκής δράσης elemed, που  προωθεί τη χρήση της ηλεκτρικής ενέργειας στη ναυτιλία ως καύσιμο.



- Η απόδοση της ηλεκτρικής ενέργειες στο πλοίο αγγίζει το 60%, ενώ του πετρελαίου είναι μόλις στο 20%.
-Ένα πλοίο σε ένα λιμάνι μέσα σε 10 ώρες μπορεί να εκπέμψει την ίδια ποσότητα  οξειδίων του αζώτου (ΝΟx) που εκπέμπουν 5.000 αυτοκίνητα σε απόσταση 2.000 χιλιομέτρων το καθένα.  
-Για το λιμάνι του Πειραιά ο θα χρειαστεί συνολικά 25 OPS-συστήματα  ,εκ των οποίων έξι στο Σ.ΕΜΠΟ, έξι στο Πέραμα, τέσσερα στη Δραπετσώνα,  έξι στο επιβατικό λιμάνι και πέντε στη τέρμιναλ της κρουαζιέρας.
-Ένα containership μήκους άνω των  140 μέτρων χρειάζεται κατά μέσο όρο 1.200 κιλοβατόρες ενώ στο μέγιστο μπορεί να φτάσει  και τις 8.000 κιλοβατόρες.
- ΄Ενα κρουαζιερόπλοιο μεγαλύτερο από 200 μέτρα οι ανάγκες φτάνουν κατά μέσο όρο τις 7.500 ενώ στο μέγιστο τις 11.000.
-Για  τα Ro Ro οι  αντίστοιχοι αριθμοί  είναι 1.500 και 2.000 κιλοβατώρες.
-Συστήματα παροχής ηλεκτρικού ρεύματος σε πλοία (OPS) υπάρχουν  στην Ευρώπη και ειδικότερα: Στην  Αμβέρσα και στο Zeebrudgge στο Βέλγιο, στο Γκέτεμποργκ, στο Χέσινμποργκ  και Pitea στη Σουηδία, στο Λούμπεκ της Γερμανία, και τρία λιμάνια στη Φιλανδία.


- Μέσω του συστήματος «cold ironing» περιορίζονται δραστικά οι αέριοι ρύποι και ο θόρυβος, μειώνεται το περιβαλλοντικό αποτύπωμα της ναυτιλίας και αναβαθμίζεται η ζωή κατοίκων και επισκεπτών.
-Για τον Δήμο Πειραιά, αυτές οι επιχειρηματικές πρωτοβουλίες, οι πρωτοβουλίες που ενισχύουν την τοπική οικονομία μέσω της γαλάζιας ανάπτυξης και προωθούν πράσινες λύσεις, είναι αυτές που δίνουν προοπτική στον τόπο μας προσφέροντας ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα. 
ΠΗΓΗ: newmoney.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.