Η
ακτινογραφία του ελληνόκτητου στόλου ανά κατηγορία πλοίων
Η ελληνόκτητη ναυτιλία συνεχίζει να κρατάει τα πρωτεία
στην παγκόσμια υδάτινη βιομηχανία όμως ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα στοιχεία για
τη σύνθεση του ελληνόκτητου στόλου.
Η έρευνα της Petrofin τον αναλύει ανά κατηγορία. Τα δεξαμενόπλοια και τα φορτηγά
είναι τα πρώτα στις προτιμήσεις των Ελλήνων εφοπλιστών.
Α.
Φορτηγά πλοία
Τα πλοία ξηρού φορτίου ήταν πάντοτε τα «αγαπημένα» των Ελλήνων πλοιοκτητών.
Βρίσκονται πάντοτε στο κέντρο της εμπιστοσύνης τους για επενδύσεις. Το 2017 προστέθηκαν στον στόλο 136 «κομμάτια». Όμως ανέβηκε ο μέσος όρος ηλικίας
τους σε σύγκριση πάντοτε με το 2016. Πήγαν στα 8,38 έτη από 8,16.
Επίσης,
έχει αυξηθεί η συνολική τους
χωρητικότητα κατά 12,8 εκατομμύρια τόνους dw. Ο μέσος όρος χωρητικότητας ενός
φορτηγού πλοίου το 2017 ήταν 80.206
τόνοι έναντι 79.271 το 2016.
Ο αριθμός των ναυτιλιακών εταιρειών που έχουν στόλο
με φορτηγά πλοία άνω των 20.000 τόνων
παρέμεινε ο ίδιος με εκείνον του 2016
δηλαδή 313 εταιρείες.
Β.
Containerships
Οι εταιρείες με στόλο από πλοία μεταφοράς
εμπορευματοκιβωτίων μειώθηκαν στις 32 το 2017 από 34 το 2016 και έφθασαν στο επίπεδο του 2015.
Ο αριθμός των πλοίων
μειώθηκε στα 406 από 416 το 2016. Το ίδιο και η χωρητικότητά τους από τα 25,7 εκατομμύρια τόνους το 2017
πήγε στους 24,08 εκ. τόνους. Ο μέσος
όρος ηλικίας τους αυξήθηκε από τα 9,7
έτη στα 10,5.
Γ.
Δεξαμενόπλοια
Το 39% του ελληνόκτητου στόλου αποτελείται πλέον από
δεξαμενόπλοια χωρητικότητας άνω των 10.000 τόνων το καθένα, έναντι 36,3% το
2016 και 35,7% το 2015. Ο αριθμός των δεξαμενόπλοιων αυξήθηκε κατά 158 σπάζοντας το φράγμα των 1.000 και φθάνοντας
τα 1.015 μέσα στο 2017.
Ο αριθμός των δεξαμενόπλοων χωρητικότητας άνω των
20.000 τόνων αυξήθηκε και ανέρχεται στα
1.004.
Ο αριθμός των εταιρειών με δεξαμενόπλοια αυξήθηκε από 84 το 2016 στις 94 το 2017
ποσοστό 9,4%. Η συνολική χωρητικότητα
αυξήθηκε κατά 18 εκατομμύρια τόνους σε σύγκριση με το 2016. Ο μέσος όρος
ηλικίας του στόλου μειώθηκε ελαφρώς στα
9,1 έτη από 9,3 το 2016.
Τα δεξαμενόπλοια είναι εκείνα που ρίχνουν τον μέσο
όρος ηλικίας ολόκληρου του ελληνόκτητου στόλου.
Δ.Υγραεριοφόρα
Στον ελληνόκτητο στόλο με πλοία μεταφοράς υγροποιημένου
φυσικού αερίου αν και προστέθηκαν
νέα πλοία αυτά ήταν μικρά για αυτό δεν αυξήθηκε
σημαντικά η συνολική χωρητικότητα.
Ειδικότερα, οι εταιρείες παρέμειναν ίδιες σε αριθμό με το 2016 ήτοι οκτώ στο
σύνολο. Τα πλοία αυξήθηκαν μέσα στο 2017
φθάνοντας τα 82 έναντι 74 το 2016 ποσοστό
10,8%. Ο μέσος όρος ηλικίας αυξήθηκε ανεπαίσθητα από τα 3,6 έτη στα
3,75.
ΠΗΓΗ: newmoney.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.