6 Φεβ 2018

Δεξαμενόπλοια και φορτηγά «κλέβουν την καρδιά» των Ελλήνων εφοπλιστών




Η ακτινογραφία του ελληνόκτητου στόλου ανά κατηγορία πλοίων



Η ελληνόκτητη ναυτιλία συνεχίζει να κρατάει τα πρωτεία στην παγκόσμια υδάτινη βιομηχανία όμως ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα στοιχεία για τη σύνθεση του ελληνόκτητου στόλου.


Η έρευνα της  Petrofin τον  αναλύει  ανά κατηγορία. Τα δεξαμενόπλοια και τα φορτηγά είναι τα πρώτα στις προτιμήσεις των Ελλήνων εφοπλιστών.

Α. Φορτηγά πλοία

Τα πλοία ξηρού φορτίου ήταν πάντοτε τα  «αγαπημένα» των Ελλήνων πλοιοκτητών. Βρίσκονται πάντοτε στο κέντρο της εμπιστοσύνης τους για επενδύσεις. Το 2017 προστέθηκαν στον στόλο 136  «κομμάτια». Όμως ανέβηκε ο μέσος όρος ηλικίας τους σε σύγκριση πάντοτε με το 2016. Πήγαν στα 8,38 έτη από 8,16.   

Επίσης,  έχει αυξηθεί   η συνολική τους χωρητικότητα  κατά  12,8 εκατομμύρια τόνους dw. Ο μέσος όρος χωρητικότητας ενός φορτηγού πλοίου το 2017 ήταν  80.206 τόνοι έναντι 79.271 το 2016.

Ο αριθμός των ναυτιλιακών εταιρειών που έχουν στόλο με  φορτηγά πλοία άνω των 20.000 τόνων παρέμεινε ο ίδιος με εκείνον  του 2016 δηλαδή 313 εταιρείες.

Β. Containerships

Οι εταιρείες με στόλο από πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μειώθηκαν στις 32 το 2017 από 34  το 2016 και έφθασαν στο επίπεδο του 2015.

Ο αριθμός των πλοίων  μειώθηκε στα 406 από 416 το 2016. Το ίδιο και η χωρητικότητά  τους από τα 25,7 εκατομμύρια τόνους το 2017 πήγε στους 24,08 εκ. τόνους.   Ο μέσος όρος ηλικίας τους αυξήθηκε από τα 9,7  έτη στα 10,5.

Γ. Δεξαμενόπλοια

Το 39% του ελληνόκτητου στόλου αποτελείται πλέον από δεξαμενόπλοια χωρητικότητας άνω των 10.000 τόνων το καθένα, έναντι 36,3% το 2016 και 35,7% το 2015. Ο αριθμός των δεξαμενόπλοιων αυξήθηκε κατά 158  σπάζοντας το φράγμα των 1.000 και φθάνοντας τα 1.015 μέσα στο 2017.

Ο αριθμός των δεξαμενόπλοων χωρητικότητας άνω των 20.000 τόνων αυξήθηκε  και ανέρχεται στα 1.004.

Ο αριθμός των εταιρειών με δεξαμενόπλοια  αυξήθηκε από 84 το 2016 στις 94 το 2017 ποσοστό 9,4%. Η συνολική χωρητικότητα  αυξήθηκε κατά 18 εκατομμύρια τόνους σε σύγκριση με το 2016. Ο μέσος όρος ηλικίας του στόλου μειώθηκε ελαφρώς  στα 9,1 έτη από 9,3 το 2016. 

Τα δεξαμενόπλοια είναι εκείνα που ρίχνουν τον μέσο όρος ηλικίας ολόκληρου του ελληνόκτητου στόλου.

 Δ.Υγραεριοφόρα

Στον ελληνόκτητο στόλο με πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού  αερίου αν και προστέθηκαν νέα  πλοία  αυτά ήταν μικρά για αυτό δεν αυξήθηκε σημαντικά η συνολική χωρητικότητα.

Ειδικότερα, οι εταιρείες παρέμειναν ίδιες  σε αριθμό με το 2016 ήτοι οκτώ στο σύνολο.  Τα πλοία αυξήθηκαν μέσα στο 2017 φθάνοντας τα 82 έναντι 74 το 2016 ποσοστό  10,8%. Ο μέσος όρος ηλικίας αυξήθηκε ανεπαίσθητα από τα 3,6 έτη στα 3,75. 

ΠΗΓΗ: newmoney.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.