8 Φεβ 2018

Ολόκληρη η ομιλία του προέδρου της ΕΕΕ Θ.Βενιάμη στη Γ.Σ. της Ένωσης




Κυρίες και Κύριοι,
Αγαπητοί Συνάδελφοι και φίλοι,

Θα ήθελα να σας καλωσορίσω στη φετινή Γενική Συνέλευση της Ενώσεως Ελλήνων Εφοπλιστών εδώ στο οικείο περιβάλλον του Ιδρύματος Ευγενίδου, στο οποίο μας φιλοξενεί όπως πάντοτε ο φίλος και συνάδελφος Λεωνίδας Δημητριάδης Ευγενίδης.

Ελπίζω το 2018 να αποδειχθεί ένα τυχερό έτος που θα φέρει ούριους ανέμους για τη ναυτιλία μας και να σας ευχηθώ κάθε καλό για εσάς και τις οικογένειές σας.


Το προηγούμενο έτος, αν και παρατηρήθηκαν πολλές διακυμάνσεις στις ναυλαγορές, η μεγάλη, σε διάρκεια και ένταση, ναυτιλιακή κρίση φάνηκε να ξεπερνιέται οριστικά. Το 2018 διαφαίνεται μια χρονιά όπου όλοι οι επιμέρους κλάδοι θα μπορέσουν να επιστρέψουν σε ρυθμούς ανάκαμψης και κερδοφορίας.

Ήδη, η βελτίωση στην ναυλαγορά ξηρού φορτίου είναι ιδιαίτερα ενισχυμένη, κάνοντας πολλούς να προβλέπουν ότι το 2018 θα είναι για τα πλοία ξηρού φορτίου η χρονιά τους, η διόρθωση στα containership έχει ομαλοποιηθεί, αλλά θα πρέπει κα να σταθεροποιηθεί και αναμένουμε με έντονο ενδιαφέρον πότε θα έρθει η ανάκαμψη στους ναύλους των δεξαμενοπλοίων, όπου ο κανόνας της προσφοράς και ζήτησης θα έχει καθοριστικό ρόλο.

Το θετικό αυτό κλίμα και οι προσδοκίες για περαιτέρω βελτίωση της ναυλαγοράς, οδήγησαν τους συναδέλφους μας σε δυναμική επαναδραστηριοποίηση και έγκαιρη επανατοποθέτηση στις εξαγορές τόσο μεταχειρισμένων όσο και σε παραγγελίες νεότευκτων, ακολουθώντας σε αρκετές περιπτώσεις και τη στρατηγική της πολυδιάσπασης του στόλου τους σε διαφορετικούς τύπους πλοίων, ώστε να υποδεχθούμε τη νέα περίοδο με ενισχυμένη τη θέση μας στη διεθνή σκακιέρα.

Το 2018 βρίσκει τη ναυτιλία μας να διατηρεί ακάθεκτη τα υψηλά ποσοστά πλοιοκτησίας στη διεθνή ναυτιλιακή κατάταξη. Ειδικότερα, ελέγχουμε το 20% περίπου της παγκόσμιας χωρητικότητας με 4.800 πλοία, με μερίδιο 30% στα δεξαμενόπλοια, 22% στα bulk carriers, 16% στα πλοία μεταφοράς χημικών και προϊόντων πετρελαίου, 15% στα LNG / LPG, 11% στα ψυγεία και 9% στα containers. Ενώ στην Ευρωπαϊκή Ένωση αντιπροσωπεύουμε σταθερά το 50% σχεδόν σε dwt του κοινοτικού στόλου.

Η ποσοτική αυτή υπεροχή συνεχίζει να συμπορεύεται μαζί με την ποιοτική μας παρουσία, όπως αυτή έχει επικρατήσει διεθνώς, βασιζόμενη στην τεχνογνωσία και στη συσσωρευμένη εμπειρία μας στη διαχείριση του στόλου μας, καθώς και στο χαμηλό μέσο όρο ηλικίας αυτού, που ανέρχεται πια για τα ελληνόκτητα πλοία σε 11,54 έτη, και για τα πλοία υπό ελληνική σημαία σε 13,74 έτη, όταν ο παγκόσμιος μέσος όρος είναι 14,81 έτη.

Επιπροσθέτως, το συνάλλαγμα της περιόδου Ιανουάριος – Νοέμβριος 2017 ήταν 8,33 δισ. ευρώ αυξανόμενο σε ποσοστό περίπου 18% σε σχέση με την ίδια περίοδο το 2016. Είναι φανερό ότι μετά από δύο χρόνια από την επιβολή των capital controls, επανερχόμεθα σταδιακά στα προηγούμενα επίπεδα εισαγωγής συναλλάγματος.

Στα ανωτέρω πλαίσια της θετικής πορείας της ελληνόκτητης ναυτιλίας, το μόνο θέμα που συνέχισε να υποσκάπτει τους στενούς και αρμονικούς δεσμούς αυτής με τον τόπο μας είναι η παραμονή σε εκκρεμότητα της πενταετούς διερεύνησης του ελληνικού ναυτιλιακού πλαισίου από τις υπηρεσίες της Γενικής Διεύθυνσης Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

Η συνέχιση αυτής παραμένει παντελώς άκαιρη δεδομένου ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση διανύει μία περίοδο όπου κύριος στόχος της θα έπρεπε να είναι η προάσπιση, και μάλλον η ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της ναυτιλίας της, καθώς και οι προοπτικές της έναντι του σκληρού ανταγωνισμού που υφίσταται από ναυτιλιακά κέντρα εκτός Ευρώπης, και στο άμεσο μέλλον ίσως και από κράτη εντός Ευρώπης.

Η Ελληνική Πολιτεία έχει υποστηρίξει σε κάθε επίπεδο σθεναρά την ελληνική υπόθεση προς διασφάλιση των θέσεων της ναυτιλίας μας και είμαι αισιόδοξος ότι είμαστε κοντά στην επίτευξη μιας συμφωνίας με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, που θα σέβεται προπάντων τη θεσμική και συνταγματική κατοχύρωση του ελληνικού νομοθετικού πλαισίου της ναυτιλίας.

Η ελληνόκτητη ναυτιλία εξάλλου έχει αποδείξει εμπράκτως ότι δικαιολογημένα θεωρείται εθνικό κεφάλαιο για τον τόπο της και ότι είναι πρόθυμη να συμβάλει στη μεγιστοποίηση της συνεισφοράς της στην εθνική οικονομία. Στο πλαίσιο αυτό, το καλοκαίρι του 2017 η ναυτιλιακή μας κοινότητα με σύμπνοια αποφάσισε να ανταποκριθεί για ακόμη μια φορά στο αίτημα της Πολιτείας για παράταση της οικειοθελούς παροχής της για ένα επιπλέον έτος, δηλαδή και το 2018, προκειμένου να επιτευχθούν οι δημοσιονομικοί στόχοι και να ολοκληρωθεί η σχετική αξιολόγηση του ελληνικού προγράμματος από τους ευρωπαϊκούς θεσμούς.

Η αναμενόμενη λοιπόν ολοκλήρωση της εκκρεμούς ελληνικής υπόθεσης θα επιτρέψει στην εφοπλιστική μας οικογένεια να επικεντρωθεί με αναπόσπαστη την προσοχή της στις διεθνείς προκλήσεις της ναυτιλίας και στην υπέρβαση των αναδυομένων κατά καιρούς λειτουργικών της κωλυμάτων, τεχνικού ή εμπορικού χαρακτήρα, με στόχο την παραμονή μας στην κορυφή της διεθνούς κατάταξης.

Όσον αφορά τώρα στον τομέα της ναυτικής εκπαίδευσης, δυστυχώς πέρασε άλλη μια χρονιά χωρίς να υπάρξει πραγματική πολιτική βούληση για ρεαλιστική και ολιστική αντιμετώπιση των προβλημάτων της. Προτιμήσαμε λοιπόν να παραμείνουμε παρατηρητές των εξαγγελιών του Αρμόδιου Υπουργείου, οι οποίες αν και καλοπροαίρετες, δεν αρκούν ούτε για να αναβαθμίσουν τη ναυτική εκπαίδευση ούτε για να θεραπεύσουν τις λειτουργικές αδυναμίες του υπάρχοντος συστήματος, δεδομένης της έλλειψης μη μακροπρόθεσμης προστιθέμενης αξίας αυτών.

Η ΕΕΕ επιπροσθέτως προέβη σε μια πρόταση αναδιαμόρφωσης του συστήματος λειτουργίας των Επαγγελματικών Ναυτικών Λυκείων προκειμένου να μπορούν οι απόφοιτοι αυτών, υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις, να εξελίσσονται ως τον βαθμό του Α’ Πλοιάρχου και Α’ Μηχανικού. Σε περίπτωση που υπάρξει σωστή υλοποίηση της πρότασης αυτής, θα μπορέσει να δοθεί επαγγελματική διέξοδος σε αρκετούς νέους και παράλληλα θα αυξηθούν οι πηγές παραγωγής ναυτικών.

Σε κάθε περίπτωση, όλα τα ανωτέρω αποσκοπούν στην εκπλήρωση του πρωταρχικού μας στόχου, αυτού της αναζωπύρωσης της ναυτοσύνης των Ελλήνων, η οποία αποτελεί το εχέγγυο συνέχειας και συνοχής που χρειαζόμαστε από το ανθρώπινο δυναμικό μας. Στο θέμα αυτό ελπίζουμε ότι έχουμε συμμάχους μας την ναυτεργασία, η οποία όμως θα πρέπει να ξεπεράσει τα συνδικαλιστικά κωλύματα που την εγκλωβίζουν σε μια μη εποικοδομητική πολιτική, που τελικά αποβαίνει εις βάρος δυστυχώς της αναβάθμισης και προώθησης του ναυτικού επαγγέλματος, ειδικά σε μια περίοδο για την πατρίδα μας, όπου πολλοί νέοι θα το επέλεγαν ως επαγγελματική διέξοδο και λόγω της μεγάλης ανεργίας που μαστίζει την πλειοψηφία των στεριανών επαγγελμάτων.

Αγαπητοί συνάδελφοι,

Θα ήθελα επίσης να σας ενημερώσω συνοπτικά και για τις εξελίξεις σε καίρια θέματα που χειριστήκαμε στο διεθνές επίπεδο.

Με στοχευμένες παρεμβάσεις μας προς τα Υπουργεία Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Ενέργειας και Περιβάλλοντος και Οικονομικών, συμβάλλαμε ουσιαστικά στη διαμόρφωση των εθνικών θέσεων ναυτιλιακής πολιτικής, που υποστηρίχθηκαν στον IMO, στα θεσμικά όργανα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, στην Διεθνή Οργάνωση Εργασίας (ILO) και στον Οργανισμό Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ).

·         Ειδικότερα, στο πλαίσιο του ΙΜΟ, με κατάλληλους χειρισμούς και σε συνεργασία με το International Chamber of Shipping (ICS), αντιμετωπίσθηκε με επιτυχία το θέμα της διαμόρφωσης ενός Οδικού Χάρτη για την μείωση των εκπομπών των αερίων του θερμοκηπίου από τα πλοία. Το χρονοδιάγραμμά του προβλέπει την υιοθέτηση εντός του 2018 μιας αρχικής Στρατηγικής με ενδεχόμενα μέτρα, από τα οποία θα επιλεγούν εκείνα που θα κριθούν κατάλληλα μετά από λεπτομερή εξέταση των επιπτώσεών τους, ώστε η Στρατηγική να οριστικοποιηθεί το 2023. Παράλληλα, σε ευρωπαϊκό επίπεδο, η Ένωσή μας ηγήθηκε της προσπάθειας μαζί με άλλες ευρωπαϊκές εφοπλιστικές ενώσεις, μέλη της ECSA, που οδήγησε στην επίτευξη συμφωνίας μεταξύ Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου (ΕΚ) και Συμβουλίου της ΕΕ, με τη συμμετοχή και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, λόγω της οποίας αποφεύχθηκε η ένταξη της ναυτιλίας στο Ευρωπαϊκό Σύστημα Εμπορίας Ρύπων, αφήνοντας στον ΙΜΟ τον ηγετικό ρόλο για τη ρύθμιση του θέματος.

·         Θα ήθελα επίσης να αναφερθώ στη θέση σε ισχύ της Διεθνούς Σύμβασης Διαχείρισης Θαλασσίου Έρματος, την «Ballast Water Management Convention» και την έγκριση από τον ΙΜΟ του χρονοδιαγράμματος για την εγκατάσταση του εξοπλισμού διαχείρισης θαλασσίου έρματος στα ποντοπόρα πλοία και σε δύο σχετικές καταλυτικές παρεμβάσεις μας προς το Υπουργείο Ναυτιλίας. Με προτροπή μας, το Υπουργείο επίσπευσε την κύρωση της Διεθνούς Σύμβασης Ballast Water Management, της οποίας η εφαρμογή άρχισε για την χώρα μας από 8.9.2017. Παράλληλα, επιδιώξαμε, πριν από την κύρωση, και επιτύχαμε την αποσύνδεση της έκδοσης του πιστοποιητικού International Oil Pollution Prevention (IOPPC) από τα λοιπά πιστοποιητικά του πλοίου. Οι αποφάσεις αυτές του Υπουργείου παρείχαν τη μέγιστη δυνατή ευελιξία για τη συμμόρφωση των υπαρχόντων πλοίων. Σε κάθε περίπτωση, στο στάδιο εφαρμογής της που βρισκόμαστε τώρα, θα πρέπει να αντιμετωπισθούν οι προκλήσεις σε σχέση με την τεχνολογία που θα επιλεγεί, με έμφαση στα πλοία μας που προσεγγίζουν σε λιμάνια των ΗΠΑ.

·         Με αφορμή την ανάδειξη από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή του έτους 2017 ως έτους της Ναυτιλίας, η ΕΕΕ συμμετείχε ενεργά στη διαμόρφωση των θέσεων και προτεραιοτήτων του ευρωπαϊκού εφοπλισμού για την ανταγωνιστικότητα της ευρωπαϊκής ναυτιλίας, την ευρωπαϊκή  εξωτερική ναυτιλιακή πολιτική και την προαγωγή της Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων (Short Sea Shipping). Στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Εβδομάδος Ναυτιλίας (τον Μάρτιο του 2017), συνδιοργανώσαμε μαζί με άλλες ευρωπαϊκές εφοπλιστικές ενώσεις Ημερίδα αφιερωμένη στο Short Sea Shipping, ενώ, σε συνεργασία με την ECSA πραγματοποιήθηκε  παρουσίαση από τους Clarkson για το «modus operandi», το μέγεθος και τη σημασία του «tramp shipping», στο οποίο κατεξοχήν δραστηριοποιείται η ελληνόκτητη ναυτιλία.

Τέλος, λόγω της διαρκούς μεταβολής του διεθνούς περιβάλλοντος, μέσα στο οποίο δραστηριοποιείται ως «cross trader» η ναυτιλία μας, υπήρξε στενή παρακολούθηση των διεθνών εξελίξεων που αφορούν στην εμπορική και ναυτιλιακή πολιτική των ΗΠΑ, των διαπραγματεύσεων για τη σύναψη Συμφωνιών Ελεύθερων Συναλλαγών, της πορείας των διαπραγματεύσεων για το Brexit, αλλά και των νομοθετικών εξελίξεων σε άλλες περιοχές του πλανήτη, όπως η Κίνα, η Ινδία, η Νότιος Αμερική και η Αφρική.

Παράλληλα, συνεχίσαμε την ενεργή παρακολούθηση των θεμάτων των P&I Clubs, της Rightship καθώς και τις τακτικές συναντήσεις μας με τον International Association of Classification Societies (IACS) και τους νηογνώμονες-μέλη του και κυρίως με το επονομαζόμενο LAN, δηλαδή, τους τρεις μεγάλους νηογνώμονες, Lloyds Register (LR), American Bureau of Shipping (ABS) και Det Norske Veritas / Germanischer Lloyd (DNV / GL), στο οποίο έχει ενταχθεί πια και ο Class NK (Nippon Kaiji Kyokai) μετά από δικές μας καθοριστικές παρεμβάσεις.

Με την ευκαιρία θέλω να σας ενημερώσω ότι από την 1η Ιανουαρίου 2018, η ΕΕΕ αποφάσισε να λειτουργήσει γραφείο της στις Βρυξέλλες με την πρόσληψη μόνιμου συνεργάτη, με σκοπό να εντατικοποιήσει την προώθηση των θέσεών της προς τα νομοθετικά όργανα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής με το βάρος στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, και να αναπτύξει περαιτέρω το δικό της δίκτυο πληροφοριών και ενημέρωσης, στην πηγή των ευρωπαϊκών πρωτοβουλιών και εξελίξεων που αφορούν στον τομέα μας.

Η ενέργεια αυτή σε συνδυασμό με τη συνεργασία που έχουμε με τον εκπρόσωπό μας εδώ και χρόνια στην Ουάσιγκτον, συμπληρώνει την παρακολούθηση εκ μέρους μας των εξελίξεων στα διεθνή ναυτιλιακά δρώμενα. Μάλιστα, ήδη προετοιμάζεται η επίσκεψη αντιπροσωπείας της Ενώσεώς μας στην Ουάσινγκτον την Άνοιξη, με σκοπό σειρά συναντήσεων με τα αρμόδια πρόσωπα της νέας Κυβέρνησης των ΗΠΑ.

Όλα τα ανωτέρω όμως, επισκιάζονται, από τη μεγάλη ηθική ικανοποίηση που νιώθουμε σήμερα, έχοντας στο πηδάλιο τεσσάρων μεγάλων οργανισμών της ναυτιλίας αγαπητούς Έλληνες συναδέλφους και φίλους. Αναφέρομαι στους Νίκο Τσάκο και Γιάννη Πλατσιδάκη που συνεχίζουν στις Προεδρίες της Intertanko και Intercargo αντίστοιχα, στον Τάσο Παπαγιαννόπουλο που από τον περασμένο Μάιο έχει την Προεδρία του BIMCO και στον Πάνο Λασκαρίδη που από την 1η Ιανουαρίου του 2018 είναι ο νέος Πρόεδρος της European Community ShipownersAssociations, της ECSA. Μάλιστα λίγες ημέρες πριν η Ένωσή μας φιλοξένησε στην Αθήνα μια έκτακτη συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου της ECSA με θέμα τη διαμόρφωση της νέας στρατηγικής της για το επόμενο χρονικό διάστημα, μια εποχή γεμάτη προκλήσεις για την ευρωπαϊκή ναυτιλία.

Η ανάληψη των Προεδριών από τους άξιους συναδέλφους μας, πέραν από την προσωπική τους καταξίωση, αποτελεί ακράδαντη απόδειξη της υπεροχής και αναγνώρισης της τεχνογνωσίας και της βαθιάς εμπειρίας των Ελλήνων εφοπλιστών, χαρακτηριστικά λόγω των οποίων δικαιωματικά τους δόθηκαν τα ηνία των διεθνών οργανισμών της ναυτιλίας.

Θέλω να τους συγχαρώ όλους για την επιτυχία τους, που είναι και επιτυχία της μεγάλης ναυτιλίας των Ελλήνων, και να τους ευχηθώ κάθε δύναμη στον απαιτητικό τους ρόλο.

Θέλω όμως να ευχαριστήσω και όλους τους συναδέλφους μας που ενισχύουν το έργο της Ένωσης με τη δυναμική συμμετοχή τους στις διάφορες εκπροσωπήσεις μας στους διεθνείς ναυτιλιακούς οργανισμούς, προσφέροντας τον προσωπικό τους χρόνο και τις γνώσεις τους στην υπηρεσία του συνόλου της ελληνικής ναυτιλίας.

Επίσης θερμές ευχαριστίες θέλω να εκφράσω σε όλα τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου της Ένωσής μας, τους εκπροσώπους τους και στους συναδέλφους μου στο Προεδρείο για την αμέριστη υποστήριξή τους και την αγαστή συνεργασία. Ευχαριστίες επίσης στον Πρόεδρο, Χάρη Φαφαλιό, και τα μέλη του Greek Shipping Cooperation Committee, στον Πρόεδρο του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, Γεώργιο Πατέρα, και στον Πρόεδρο της Helmepa, Γιώργο Γράτσο, για την υποστήριξή τους.

Με την ευκαιρία, θέλω να πω στους συναδέλφους και φίλους Γιώργο Γράτσο και Τάσο Παπαγιαννόπουλο, οι οποίοι φέτος δεν θα είναι υποψήφιοι για το νέο Διοικητικό Συμβούλιο της Ενώσεώς μας ότι πράγματι θα μας λείψει η παρουσία τους και να τους ευχαριστήσω δημοσίως για την πολυετή σημαντική συνεισφορά τους στο έργο της Ένωσής μας.

Θα ήταν όμως παράλειψή μου να μην εκφράσω δημοσίως τις ευχαριστίες μου σε όλο το προσωπικό της Ένωσης, για τον επαγγελματισμό του και για το υψηλό επίπεδο των υπηρεσιών του. Επίσης, θα ήθελα να αναφερθώ ειδικώς στη διεύθυνση της Ένωσης. Τον Απρίλιο του 2017 ο αγαπητός συνεργάτης μας και φίλος Στράτος Ξυνός, μετά από 40 χρόνια κοντά μας, από τα οποία τα 30 διετέλεσε διευθυντής της Ένωσης, συνταξιοδοτήθηκε. Θέλω να του εκφράσω τις προσωπικές μου ευχαριστίες για τη συνεργασία που είχαμε τόσα χρόνια. Το ήθος, η αφοσίωση, η αγάπη και το πάθος του για την Ένωσή μας και ευρύτερα για τη ναυτιλία μας, θα αποτελούν πάντοτε φωτεινό παράδειγμα για κάθε επαγγελματία τεχνοκράτη.

Αγαπητέ φίλε Στράτο, θέλω να σου ευχηθώ από καρδιάς κάθε καλό σε σένα και στην οικογένειά σου και να ξέρεις ότι θα σε νιώθουμε πάντοτε δικό μας άνθρωπο.

Θα ήθελα όμως να ευχαριστήσω θερμά και τη νέα μας διευθύντρια, την Κατερίνα Πέππα, η οποία είναι μαζί μας εδώ και 25 χρόνια, από τα οποία, τα προηγούμενα 5 χρόνια είχε τη θέση της αναπληρώτριας διευθύντριας, και να της ευχηθώ καλή δύναμη στο έργο της.

Τέλος, ευχαριστώ και την εταιρεία Μουρ-Στήβενς για τις άψογες λογιστικές και ελεγκτικές υπηρεσίες που παρέχουν τόσα χρόνια στην Ένωσή μας.

Ευχαριστίες και θερμές ευχές όμως θέλω να εκφράσω και προς όλους τους Έλληνες ναυτικούς μας, που με μοναδική μαεστρία ταξιδεύουν τα πλοία μας ανά την υφήλιο και να τους καλέσω να ενώσουμε τις προσπάθειές μας, για να καταφέρουμε να αναβιώσουμε την ναυτοσύνη του λαού μας.

Πριν όμως ολοκληρώσω τον απολογισμό των πεπραγμένων μας, οφείλω να σας υπενθυμίσω την ύπαρξη της «Συν-Ένωσις», της Εταιρείας Κοινωνικής Προσφοράς Ελληνικού Εφοπλισμού, και το πολυδιάστατο έργο που έχει σταδιακά αναπτύξει. Οφείλουμε όλοι μας να αγκαλιάσουμε το δημιούργημα αυτό του εφοπλισμού μας, μέσω του οποίου εκφράζουμε ως σύνολο, πέραν από τις ατομικές πρωτοβουλίες του καθενός, την κοινωνική αλληλεγγύη της ναυτιλίας μας προς τον τόπο μας και τους συμπολίτες μας. Σύντομα θα επιδιώξουμε να προσεγγίσουμε ξανά όλους τους συνεργάτες μας στο ναυτιλιακό cluster προκειμένου να ζητήσουμε και τη δική τους συνδρομή στο έργο της «Συν-Ένωσις». Θέλω να σας ζητήσω να στηρίξουμε όλοι μας οικονομικά την Συν-Ένωση και να γίνουμε αγγελιοφόροι του έργου της, προκειμένου να μπορεί να εκπροσωπεί με τις κοινωφελείς της δράσεις αντάξια τον κλάδο μας στην ελληνική κοινωνία.

Αγαπητοί συνάδελφοι και φίλοι,

            Σε λίγο, όλοι μαζί, με την ψήφο μας θα εκλέξουμε τα μέλη του νέου Διοικητικού Συμβουλίου της Ένωσής μας, τα οποία θα κληθούν να αναλάβουν και να συνεχίσουν τον απαιτητικό και ταυτόχρονα τιμητικό ρόλο της εκπροσώπησης και προάσπισης των θεμιτών συμφερόντων της ναυτιλίας μας.

            Οι προκλήσεις πολλές και συνεχείς, εντός και εκτός συνόρων. Κινητήριος δύναμη στο έργο τους θα είναι η αποδεδειγμένη συλλογικότητα και συνοχή του κλάδου μας, που, έως σήμερα ιστορικά, μας έχει βοηθήσει να υπερβούμε κάθε εμπόδιο και να παραμείνουμε σταθερά στην πρωτοκαθεδρία.

Θέλω λοιπόν να σας ζητήσω θερμά να συνεχίσετε την υποστήριξη που προσφέρετε στην Ένωσή μας έως σήμερα, αλλά κυρίως να ενισχύσετε περαιτέρω αυτήν, με την εγγραφή περισσότερων πλοίων σας. Αυτό όχι μόνον θα δώσει περισσότερη οικονομική ευρωστία στην Ένωση να αναπτύξει πολυδιάστατες δράσεις προάσπισης και προώθησης των θέσεών μας, αλλά κυρίως θα ενδυναμώσει το κύρος της ως το αντιπροσωπευτικό όργανο της μεγάλης ναυτιλίας των Ελλήνων.

Η παρουσία σας στην Ένωση με περισσότερα πλοία θα αποτελέσει και απτή αναγνώριση των προσπαθειών και του κόπου όλων εμάς των συναδέλφων σας που έχουμε αποφασίσει να ασχολούμαστε με τα κοινά του κλάδου μας. Πρωταρχικός μας στόχος είναι το όφελος του συνόλου, με συνεκτίμηση των αναγκών και συμφερόντων κάθε συναδέλφου, ανεξαρτήτως μεγέθους στόλου. Γιατί, ως θεμελιώδη αρχή ανέκαθεν είχαμε, και συνεχίζουμε να έχουμε, ότι η ναυτιλία των Ελλήνων είναι η ναυτιλία των πολλών, τους οποίους προασπίζουμε με τη δύναμη που μας δίνει το συλλογικό μας θεσμικό όργανο.

Σας καλώ λοιπόν όλους μαζί, με ενωμένες τις δυνάμεις μας, να παραμείνουμε προσηλωμένοι στο στόχο μας, να διατηρήσουμε αλώβητη την ηγετική υπόσταση της μεγάλης ναυτιλίας μας.

Σας ευχαριστώ πολύ για την προσοχή σας.

* * * * * * *


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.