Τη Σύμβαση Παραχώρησης έχει ήδη μονογράψει η κοινοπραξία στο πλαίσιο της σύμβασης αγοραπωλησίας των μετοχών η οποία υπεγράφη στις 22 Δεκεμβρίου με το ΤΑΙΠΕΔ. Την ερχόμενη εβδομάδα αναμένεται να πάει η σύμβαση παραχώρησης προς ψήφιση στη Βουλή.
Την περασμένη Τρίτη, 30 Ιανουαρίου το ΤΑΙΠΕΔ έδωσε εντολή στο υπάρχον Δ.Σ. του ΟΛΘ να υπογράψει τη σύμβαση παραχώρησης κερδίζοντας έναν ολόκληρο μήνα. Και αυτό γιατί ήταν προγραμματισμένο να συσταθεί ένα ενδιάμεσο-προσωρινό Δ.Σ. το οποίο θα ολοκλήρωνε τη διαδικασία. Όμως η κοινοπραξία συμφώνησε να προχωρήσει η υπόθεση με το υφιστάμενο διοικητικό Συμβούλιο.
Αρχές Μαρτίου υπολογίζεται, σύμφωνα με πληροφορίες του newmoney.gr ότι θα έχει ολοκληρωθεί η ιδιωτικοποίηση της ΟΛΘ ΑΕ με την πώληση του 67% των μετοχών της στην κοινοπραξία των Deutsche Investment (Diep) 50%, της γαλλική CMA (35%) και της Belterra (15%) του Ιβάν Σαββίδη που προσέφερε 231 εκατ. ευρώ για την απόκτηση του 67% των μετοχών.
Τη Σύμβαση υπέγραψαν ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Παναγιώτης Κουρουμπλής για λογαριασμό του Ελληνικού Δημοσίου και ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΟΛΘ Α.Ε. Δημήτρης Μακρής. Στην τελετή υπογραφής ήταν παρόντες ο πρόεδρος της ΟΛΘ ΑΕ Κωνσταντίνος Μέλλιος, οι εκπρόσωποι του ΤΑΙΠΕΔ Άρης Ξενόφος και Αθανάσιος Λιάγκος, καθώς και υπηρεσιακοί παράγοντες.
Η
υπογραφή της Σύμβασης αποτελεί το δεύτερο μεγάλο βήμα για την
ολοκλήρωση της διαδικασίας, με την οποία η ΟΛΘ ΑΕ θα περάσει στα χέρια
της South Europe Gateway Thessaloniki (SEGT)
της εταιρίας που σύστησε η ένωση του προτιμητέου επενδυτή «Deutsche
Invest Equity Partners GmbH», «Belterra Investments Ltd.» και «Terminal
Link SAS». Η εν λόγω σύμβαση θα υπογραφεί και από τον Υπουργό
Οικονομικών, ενώ στη συνέχεια θα εισαχθεί στη Βουλή για νομοθετική
κύρωση.
Ο
κ. Κουρουμπλής ευχαρίστησε τους συντελεστές της προσπάθειας για την
αξιοποίηση του λιμένα Θεσσαλονίκης, η οποία, όπως είπε, σκοπεύει στην
αναβάθμιση και στη δυναμική ανάπτυξη του λιμανιού. Αναφέρθηκε στις
διαρκείς και επίπονες προσπάθειες και διαπραγματεύσεις που έγιναν, και
που είχαν ως αποτέλεσμα τη διασφάλιση των δικαιωμάτων της πόλης και των
κατοίκων της, αλλά και όλων των δικαιωμάτων των εργαζομένων στον ΟΛΘ.
«Επιτεύχθηκε ο στόχος που ήταν η παραχώρηση του ΟΛΘ να εξυπηρετεί τη
συνολική ανάπτυξη της Θεσσαλονίκης, της Μακεδονίας και της Βόρειας
Ελλάδας, συνολικά», δήλωσε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής
Πολιτικής.
Ο
κ. Κουρουμπλής πρόσθεσε ότι η σύμβαση παραχώρησης του ΟΛΘ παίρνει πλέον
το δρόμο για τη Βουλή, η έγκριση της οποίας, αναμένεται να έχει δοθεί
ως το τέλος Φεβρουαρίου. Θα ακολουθήσουν οι διαδικασίες εγκατάστασης του
νέου επενδυτή ο οποίος θα είναι δεσμευμένος να προχωρήσει στις
προβλεπόμενες επενδύσεις, που «θα δώσουν μια νέα δυναμική εικόνα στη
Θεσσαλονίκη. Θα δημιουργήσουν θέσεις εργασίας, συμβάλλοντας στην
ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής, γιατί το λιμάνι της Θεσσαλονίκης είναι
κομβικό λιμάνι που συνδέεται με τα διευρωπαϊκά δίκτυα, συνδέεται άρρηκτα
με τα Βαλκάνια, και την Κεντρική Ευρώπη. Είναι λιμάνι με σημαντικό και
καθοριστικό ρόλο για την εξέλιξη της ευρύτερης περιοχής», ανέφερε ο
Υπουργός.
Ο
κ. Κουρουμπλής κατέληξε σημειώνοντας την πολύ καλή συνεργασία με τα
στελέχη του ΤΑΙΠΕΔ και της ΟΛΘ ΑΕ, αποτέλεσμα της οποίας ήταν η
σύγκλιση, παρά τις διαφορετικές απόψεις.
Ο
Διευθύνων Σύμβουλος της ΟΛΘ ΑΕ Δημήτρης Μακρής, δήλωσε: «Η υπογραφή της
νέας σύμβασης παραχώρησης μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της ΟΛΘ ΑΕ
σηματοδοτεί τη νέα εποχή στην πορεία ανάπτυξης του λιμένα Θεσσαλονίκης. Η
εταιρία αλλάζει σελίδα. Στρατηγικός στόχος είναι ο λιμένας Θεσσαλονίκης
να ανέβει κατηγορία στο Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών. Προσβλέπουμε στην
επιτυχία της εταιρίας με το στρατηγικό επενδυτή προς όφελος της εθνικής
οικονομίας και της απασχόλησης. Σήμερα είναι σημαντική μέρα για την
ιστορία του λιμένα της Θεσσαλονίκης και της προοπτικής του.»
Αξίζει να σημειωθεί ότι η Σύμβαση Παραχώρησης προβλέπει υποχρέωση της SEGT
για επενδύσεις ύψους 180 εκατομμυρίων, ενώ έχουν εξασφαλιστεί η συνεχής
και ανεμπόδιστη πρόσβαση του κοινού σε όλους τους εξαιρούμενους χώρους
της πρώτης προβλήτας, καθώς και οι χρήσεις των ειδικά διαμορφωμένων
κτιρίων που προβλέπονται για πολιτιστικές χρήσεις.
Η
αξιοποίηση του λιμένα της Θεσσαλονίκης, σε συνδυασμό με την αξιοποίηση
του λιμένα του Πειραιά, έρχεται να συμβάλλει στην ενίσχυση του ρόλου της
Ελλάδας ως πύλης εισόδου και εξόδου αγαθών και υπηρεσιών προς και από
την Ευρώπη. Ταυτοχρόνως αναμένεται να ενισχυθούν οι αναπτυξιακές
προσπάθειες στη Βόρεια Ελλάδα με την αύξηση του κύκλου εργασιών στην
Θεσσαλονίκη και την ευρύτερη περιφέρεια.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.