21 Φεβ 2018
Με περισσότερα πλοία οι «ναυμαχίες» της ακτοπλοΐας στο Αιγαίο
Σημαντική αύξηση του αριθμού των πλοίων που είναι προγραμματισμένα να δρομολογηθούν την ακτοπλοϊκή σεζόν Νοέμβριο 2018-Οκτώβριο 2019 προκύπτει από τις ετήσιες δηλώσεις δρομολόγησης που κατέθεσαν στο υπουργείο Ναυτιλίας οι ακτοπλοϊκές εταιρείες.
Η σταδιακή ανάκαμψη της επιβατικής κίνησης και η διατήρηση προς το παρόν τουλάχιστον σε διαχειρίσιμα επίπεδα των τιμών των ναυτιλιακών καυσίμων φέρνουν αύξηση του αριθμού των υπό δρομολόγηση πλοίων στις μεγάλες δρομολογιακές γραμμές του Αιγαίου.
Γενικότερα παρατηρείται ότι όταν οι συνθήκες είναι ευνοϊκές (αυξημένη επιβατική κίνηση, χαμηλές τιμές καυσίμων) σημειώνεται και αύξηση της προσφερόμενης μεταφορικής ικανότητας, με την προσθήκη νέων πλοίων και νέων «παικτών» στις λεγόμενες «ελεύθερες» γραμμές (όπου δηλαδή δεν ισχύει η δημόσια υπηρεσία και η καταβολή μισθώματος από το κράτος), ιδιαίτερα τη θερινή περίοδο.
Όταν η κατάσταση δυσκολεύει, η προσφερόμενη χωρητικότητα μειώνεται δραματικά και οι ακτοπλοϊκές εταιρείες που επιμένουν να δρομολογούν πλοία στις απελευθερωμένες γραμμές καταγράφουν μεγάλες ζημίες, όπως συνέβη την περίοδο 2010-2015.
«Ευχάριστος πονοκέφαλος»
Η αύξηση των αριθμού των υπό δρομολόγηση πλοίων προκαλεί όπως είναι φυσικό «ευχάριστους πονοκέφαλους» στον υπουργό Ναυτιλίας Παναγιώτη Κουρουμπλή, αλλά και στον γενικό γραμματέα του υπουργείου Διονύση Χαράλαμπο Καλαματιανό, οι οποίοι καλούνται να «διαχειριστούν» τις επιχειρηματικές κόντρες που θα προκύψουν εκ των πραγμάτων, όπως δείχνει η εμπειρία παλαιότερων ετών, λόγω έντασης του ανταγωνισμού στις γραμμές του Αιγαίου. Ήδη στα πρόσφατα Συμβούλια Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ) έχουν καταγραφεί οι μεγάλες επιχειρηματικές αντιθέσεις μεταξύ των Golden Star Ferries και Sea Jets, οι οποίες όμως επηρεάζουν και τα σχέδια των υπόλοιπων ακτοπλοϊκών εταιρειών.
Δηλώθηκαν 255 από 227 πλοία πέρυσι
Συγκρίνοντας τις δηλώσεις τακτικής δρομολόγησης που κατατέθηκαν στο υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής στις 30/1/2018 με τις δηλώσεις που κατακτήθηκαν την περσινή περίοδο, δηλαδή 30/01/2017, παρατηρείται μία αύξηση του αριθμού των πλοίων σε όλες τις γραμμές κατά 12%. Το 2017 (σεζόν 2017-2018) είχαν δηλωθεί 227 πλοία σε όλες τις γραμμές, ενώ για την σεζόν 2018-2019 έχουν δηλωθεί 255 πλοία (συμπεριλαμβάνονται και τα πορθμεία).
Οι εταιρείες που κάνουν τη μεγάλη διαφορά είναι η Sea Jets, η οποία δρομολογεί συνολικά 21 πλοία σχεδόν σε όλο το Αιγαίο αντί των 15 που είχε δηλώσει για την σεζόν 2017-2018, ενώ αύξηση του στόλου εμφανίζει και η Golden Star Ferries, η οποία δρομολογεί πέντε πλοία αντί των τριών έναν χρόνο πριν.
ΠΗΓΗ: naftemporiki.gr
Μερική Αναδημοσίευση
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.