Αν και ο δείκτης της ναυλαγοράς ξηρού φορτίου τις τελευταίες 12 ηµέρες έχει ανοδική τάση, παρ’ όλα αυτά η δυναµική του είναι ιδιαίτερα ασθενική καθώς στο χρονικό αυτό διάστηµα έχει αυξηθεί μόλις κατά 39 µονάδες δηλαδή σε µέσο όρο κατά 3,25 µονάδες την ηµέρα.
Η δυναµική ουσιαστικά µας «αποκαλύπτει» και την αύξηση της ζήτησης η οποία ακόµη παραµένει αναιµική παρά την επιστροφή της επιβραδυνόµενης Κίνας» επισημαίνει ο διεθνής ναυλομεσιτικός οίκος G.Moundreas SA.
Οι συνθήκες της αγοράς είναι ασφυκτικές με αποτέλεσμα να έχουν αρχίσει οι πλοιοκτήτες να δένουν πλοία είτε οριστικά είτε κρατώντας τα εν αναμονή.
«Πολλές συζητήσεις γίνονται σχετικά µε το πόσα πλοία έχουν «δέσει» η πρόκειται να «δέσουν» το λεγόµενο Lay up, ανεξαρτήτως αν είναι «Cold» ή «Warm». Σύµφωνα µε τις φήµες-πληροφορίες, κάποια πλοία έχουν αρχίσει και δένουν. Για παράδειγµα ακούγεται για περίπου 50 πλοία στην Ελευσίνα, άλλοι λένε για 25 Capes παγκοσµίως, ενώ συνεχίζει να ακούγεται ότι έχουν γίνει 600 αιτήσεις για δέσιµο στην Ελλάδα» επισημαίνει ο G.Moundreas SA σε ανάλυσή του:
«∆εν υπάρχει αντίρρηση ότι αν αγορά συνεχίσει µε αυτό το ρυθµό σίγουρα θα δούµε τον αριθµό των πλοίων που θα δέσουν να αυξάνεται, όπως δεν υπάρχει αµφιβολία ότι αν η αγορά αυξήσει την δυναµική της και την ταχύτητα ανόδου, τότε τα δεµένα πλοία θα επιστρέψουν στην αγορά και πρωτίστως αυτά που βρίσκονται σε κατάσταση Warm Lay up» και καταλήγει:
« Εν κατακλείδι, η λογική του Lay up είναι µία βραχύ-µεσοπρόθεσµη λύση για τον πλοιοκτήτη ώστε να µειώσει την ζηµία όταν τα ναύλα της αγοράς είναι σε επίπεδο αρκετά χαµηλότερα από τα OPEX και ενώ τη στιγµή που λαµβάνει χώρα µπορεί «τεχνητά» να υπάρχει µείωση της προσφοράς αυτό δεν σηµαίνει ότι το Lay up προσφέρει ουσιαστική εξυγίανση της προσφοράς µακροπρόθεσµα και απλά παραµένει σαν ένα «ενδιαφέρον» αντικείµενο συζήτησης».
ΠΗΓΗ: newmoney.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.