Αν και ο δείκτης της ναυλαγοράς ξηρού φορτίου συνεχίζει αργά αλλά σταθερά την ανοδική του πορεία πάνω πλέον από τις 400 μονάδες τους οικονομικούς αναλυτές συνεχίζουν να τους ζώνουν τα φίδια. Σε σύγκριση με τον περασμένο Φεβρουάριο οπότε ο δείκτης είχε πιάσει πάτο, στις 290 μονάδες, η κατάσταση μοιάζει καλύτερη όμως πολλές φορές τα φαινόμενα απατούν.
«Έχουν αρχίσει και ακούγονται ψίθυροι για αντιστροφή του αρνητικού κλίµατος χωρίς όµως αυτό να υποστηρίζεται από τα θεµελιώδη αλλά και γιατί είναι ακόµη ιδιαίτερα πρώιµο να εξάγουµε ολιστικά συµπεράσµατα» τονίζεται σε αναλύση του διεθνούς ναυλομεσιτικού οίκου, G.Moundreas SA:
«Γεγονός είναι ότι ή άνοδος της ναυλαγοράς δεν είναι τυχαία και οφείλεται σε κάποια γεγονότα που σχετίζονται µε την ζήτηση, τα οποία όµως µπορεί να είναι παροδικά καθώς τα θεµελιώδη της Παγκόσµιας οικονοµίας δεν επιβεβαιώνουν τη διάρκεια αυτών των γεγονότων. Πιο συγκεκριµένα, η σταθεροποίηση της οικονοµίας της Κίνας σε συνδυασµό µε την αύξηση των τιµών των εµπορευµάτων, έδωσε ώθηση στην αγορά χωρίς αυτό όµως να σηµαίνει ότι η Κίνα θα εισέλθει σε τροχιά ανάπτυξης όπως στο παρελθόν, αλλά µάλλον ότι δεν θα υπάρξει περεταίρω σηµαντική διόρθωση, όπως επίσης ότι οι τιµές των εµπορευµάτων, αν και ανοδικές προς το παρόν, σίγουρα δεν θα επιδοθούν σε ανοδικό ράλι» και προσθέτει:
«Ταυτόχρονα, σηµαντικός παράγοντας της ανόδου του BDI είναι και η λεγόµενη κυκλικότητα λόγω της εποχικότητας που συνήθως ιστορικά αυτή την περίοδο επηρεάζει θετικά την αγορά. Η περίοδος αυτή χαρακτηρίζεται πάντα από την αύξηση της ζήτησης για αγροτικά προϊόντα όπως καφέ, ζάχαρη και σιτηρά, µεταξύ άλλων, ενισχύοντάς την ναυλαγορά ιδιαίτερα για τα πλοία από Panamax και κάτω». Η υπέρ-προσφορά χωρητικότητας υπολογίζεται ότι ξεπερνάει το 20% και κατάάλλους ακόμη και το 30%.
ΠΗΓΗ: newmoney.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.