Με πολύ αργούς ρυθμούς συνεχίζεται η άνοδος του δείκτη της
ναυλαγοράς ξηρού φορτίου. Αν και έσπασε το φράγμα των 400 μονάδων μετά από 50
συνεδριάσεις, η ανησυχία για το μέλλον της συγκεκριμένης αγοράς παραμένει σε
υψηλά επίπεδα.
Τα δύσκολα δεν έχουν τελειώσει , όπως επισημαίνουν οι
οικονομικοί αναλυτές.
«Οι προβλέψεις για το ένα από τα θεµελιώδη µεγέθη που
επηρεάζουν τον κλάδο, το Παγκόσµιο Εµπόριο και πιο συγκεκριµένα το World
Seaborne Trade για εµπορεύµατα ξηρού φορτίου, συνεχίζουν να µην είναι
ενθαρρυντικές. Με τις έως τώρα εκτιµήσεις, το World Seaborne Trade των
εµπορευµάτων ξηρού φορτίου για το 2016 θα έχει µηδενική αύξηση, δηλαδή θα
παραµείνει στα ίδια επίπεδα µε αυτά του 2015, περίπου στους 4,7 δισ. τόνους»
επισημαίνεται σε ανάλυση του διεθνούς ναυλομεσιτικού οίκου G.Moundreas SA:
« Λαµβάνοντας υπόψη τα ανωτέρω στοιχεία, ο κύριος παράγοντας
που θα καθορίσει την πορεία της ναυλαγοράς φέτος θα είναι οι παραδόσεις πλοίων
µετά των ακυρώσεων και των µετακυλίσεων και φυσικά οι διαλύσεις, όπως πολλές
φορές έχουµε επισηµάνει, όπου οι εκτιµήσεις για την καθαρή αύξηση του στόλου το
2016 κάνουν λόγο για περίπου 2% στην καλύτερη περίπτωση και 4+% στην χειρότερη”.
Σύµφωνα µε πρόσφατα
στοιχεία, η αύξηση σε χωρητικότητα των πλοίων µεταφοράς ξηρού φορτίου από 20.000
τόνους έως 64.999 τόνους, δηλαδή από
Handysize έως Ultramax, για το 2016 αναµένεται στο 7%.
Μέχρι τα τέλη
Φεβρουαρίου 2016, ο στόλος των συγκεκριμένης χωρητικότητας πλοίων απαριθµούσε 5.326 κομμάτια εκ των οποίων τα 456 ήτοι το 8% είναι Ultramax (60 – 64.999 DWT) και τα
1.900 ήτοι το 17% είναι Supramax (50 –
59.999 DWT).
Tα υπόλοιπα 3.970 ανήκουν στην κατηγορία των 20.000 DWT έως
49.999 DWT εκ των οποίων τα 1.418 είναι από 30.000 DWT έως 39.999 DWT.
Παραδόθηκαν 86 πλοία
Όσο αφορά τις
παραδόσεις, έως τώρα έχουν καταγραφεί 86 πλοία ή 4,3 εκ. τόνοι από Handysize έως Ultramax. Από το σύνολο
αυτό,
-δύο πλοία είναι µεταξύ των 20.000 – 29.000 DWT,
-36 µεταξύ 30.000 – 39.999 DWT, 8 Supramax και
- 40
Ultramax. Βάσει του βιβλίου παραγγελιών, από τους 28,7 εκ. DWT που
αναµένεται να παραδοθούν εντός του 2016 οι 18,2 εκ. τόνοι, ποσοστό 63,4%
και αφορά µόνο Ultramax. «Την ίδια στιγµή στον τοµέα των διαλύσεων για
την κατηγορία από 20,000 – 64,999 DWT, τους πρώτους 2 µήνες του έτους,
καταγράφηκαν 43 διαλύσεις πλοίων, όπου ουσιαστικά όλες αφορούσαν αποκλειστικά
πλοία κάτω των 49,999 DWT και καµία σε Supramax και φυσικά σε Ultramax που ο
στόλος είναι ακόµη νέος. Όπως προαναφέραµε, συνολικά, η αύξηση χωρητικότητας
από Handysize έως Ultramax για το 2016 εκτιµάται στο 7%, το 2017 στο 3% και το
2018 στο 1%» τονίζουν οι αναλυτές του G.Moundreas SA.
ΠΗΓΗ: newmoney.gr
ΠΗΓΗ: newmoney.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.