22 Μαρ 2016

Ακτοπλοΐα: Τι δείχνει η μελέτη για τη σύνδεση Θεσσαλονίκης - Σμύρνης

Μεγάλες προσδοκίες γεννιούνται για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης μετά τη συμφωνία υπέγραψαν συμφωνία στις 9 Μαρτίου για την ακτοπλοϊκή σύνδεση Θεσσαλονίκης – Σμύρνης οι πρωθυπουργοί της Ελλάδας και της Τουρκίας, Αλέξης Τσίπρας και Αχμέτ Νταβούτογλου
Πιο συγκεκριμένα, το μνημόνιο κατανόησης (Memorandum Of Understanding) μεταξύ ΟΛΘ Α.Ε. και Izmir Alsancak Port προβλέπει τη συνεργασία των δύο μερών σε διάφορους τομείς που αφορούν τις μεταφορές.

Τα οφέλη που θα προκύψουν αναφέρονται κατά κύριο λόγο στα έσοδα από την Ro Pax σύνδεση. Επίσης, θα δημιουργηθεί πηγή εσόδων και για άλλες δραστηριότητες σε τοπικό επίπεδο , όπως εξυπηρέτηση επιβατών , ανάπτυξη τουριστικού ρεύματος, λοιπές υπηρεσίες στα πλοία και στα οχήματα).
Ο τουρισμός είναι επίσης τομέας που ευεργετείται σε πολύ μεγάλο βαθμό. Στην Τουρκία, λόγω της κακής κατάστασης των σιδηροδρόμων, οι μεταφορές, σήμερα, γίνονται, στο συντριπτικό τους ποσοστό, οδικώς. Η πελώρια αύξηση των μεταφορών, που πηγαίνουν παράλληλα σχεδόν, με την αύξηση της παραγωγικότητας, άρχισε και δημιουργείται αδήριτη ανάγκη αποσυμφόρησης των οδικών αρτηριών, σε συνδυασμό με τον χρόνο και το κόστος καυσίμου που καθιστούν ακριβές έως ασύμφορες πλέον, τις χερσαίες μεταφορές.
Η Ευρωπαϊκή Ένωση, προσπαθώντας να συμβάλλει θετικά, με τη δημιουργία εναλλακτικών δρόμων επικοινωνίας, προωθεί, τα τελευταία 20 χρόνια, τις συνδυασμένες μεταφορές, δηλαδή μεταφορές που μπορεί να είναι πολύ πιο φιλικές στο περιβάλλον και συνδυάζουν μέχρι και τρία διαφορετικά μέσα.
Όλη η τούρκικη ενδοχώρα, θα έχει τη δυνατότητα να περάσει από το λιμάνι της Σμύρνης, κατευθείαν στη Θεσσαλονίκη και από εκεί, είτε σε όλη τη Βαλκανική, είτε προς την Ηγουμενίτσα, για την Ιταλία, είτε με συνδυασμό πλέον μέσων μεταφοράς με το πλοίο στη Θεσσαλονίκη με το τρένο στο λιμάνι του Λόμι στη Βουλγαρία και από εκεί με φορτηγίδες σε όλη την Ευρώπη, με τον διάπλου του Δούναβη, τον πλωτό διάδρομο που συνδέει τη Μαύρη Θάλασσα με τη Βόρεια Θάλασσα.
Στην αντίστροφη κίνηση, κάθε χρόνο, περισσότερες από 450.000 ιδιωτικά αυτοκίνητα περνούν από την Ιταλία στην Ηγουμενίτσα, διασχίζουν την Εγνατία οδό και μοιράζονται στην τουρκική ενδοχώρα. Από αυτά, περίπου 180.000 οχήματα κατευθύνονται προς τη Σμύρνη και νοτιότερα. Είναι η μετακίνηση των εκατομμυρίων Τούρκων μεταναστών, σε όλη την Ευρώπη, που περνούν τις διακοπές τους στην πατρίδα τους.
Όσο αφορά την έναρξη των δρομολογίων, σύμφωνα με πληροφορίες από τη Θεσσαλονίκη, «δεν είναι δυνατόν να προσδιορισθεί σήμερα ο ακριβής χρόνος έναρξης της γραμμής. Θα πρέπει πρώτα να προσδιορισθούν τα κόστη τα οποία στη συνέχεια θα ληφθούν υπόψη από τις ενδιαφερόμενες ναυτιλιακές εταιρείες. Ο καταρχήν σχεδιασμός προβλέπει 3 δρομολόγια τη βδομάδα. Θα διαρκεί περίπου 11 ώρες .
Την προηγούμενη Τετάρτη έγινε σύσκεψη μεταξύ των αρμόδιων στελεχών του ΟΛΘ και της τουρκικής πλευράς για να επιλυθούν τεχνικά ζητήματα με κορύφωση το κόστος υπηρεσιών ώστε να μην είναι αποτρεπτικό»
Κόστη
Τα κόστη που αφορούν τους δύο λιμένες έχουν ήδη προσδιορισθεί με αρκετά καλή προσέγγιση σε συνέχεια της συνεργασίας που υπήρξε με την Τουρκική πλευρά. Σημειωτέον ότι κατά την συνεργασία με την Τουρκική πλευρά διαπιστώθηκε ότι οι επιβαλλόμενες χρεώσεις από πλευράς τους είναι σαφώς υψηλότερες από αυτές του λιμένος της Θεσσαλονίκης. Στο θέμα λοιπόν αυτό θα πρέπει να υπάρξει πρωτοβουλία από την Τουρκική πλευρά για μείωση του κόστους.
Ο ΟΛΘ είναι σε συνεχή επικοινωνία με την Izmir Alsancak Port και τις ενδιαφερόμενες ναυτιλιακές γραμμές για την παροχή πληροφοριών και διευκρινίσεων. Στο πλαίσιο αυτό, την προηγούμενη Τετάρτη έγινε σύσκεψη μεταξύ των αρμόδιων στελεχών του ΟΛΘ και της τουρκικής πλευράς για να επιλυθούν τεχνικά ζητήματα με κορύφωση το κόστος υπηρεσιών ώστε να μην είναι αποτρεπτικό
ΠΙΝΑΚΑΣ
Στον πίνακα που ακολουθεί φαίνεται η κίνηση των πλοίων από /προς Τουρκία κατά τα έτη 2013,2014 και 2015 καθώς και ο διακινούμενος όγκος φορτίων μέσω του λιμένος. Σημειωτέον ότι τα πλοία του πίνακα δεν είναι Ro-Pax αλλά καθαρά εμπορικά πλοία (χωρίς δυνατότητα μεταφοράς οχημάτων και επιβατών)
ΠΗΓΗ: newmoney.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.