16 Μαρ 2016

Κρουαζιέρα: Μείωση της επιβατικής κίνησης στην Ελλάδα κατά 14% ενώ στην Ευρώπη αυξήθηκε κατά 3%



Ο Κυριάκος Αναστασιάδης, Διευθύνων Σύμβουλος της Celestyal Cruises και μέλος της Εκτελεστικής Επιτροπής CLIA Ευρώπης
Ενώ το 2015 ένας αριθμός ρεκόρ, 6,6 εκατομμυρίων Ευρωπαίων, ταξίδεψε με κρουαζιερόπλοια  παρουσιάζοντας αύξηση 3% σε σύγκριση με το 2014 , με 200.000 επιπλέον επιβάτες, στην Ελλάδα ο κλάδος σημείωσε πτώση κατά 14% με τους επιβάτες να ανέρχονται σε λιγότερους από 16.000.  Τα στοιχεία έδωσε στη δημοσιότητα η  Διεθνής Ένωση Κρουαζιέρας (CLIA) στη διάρκεια του  Παγκόσμιου Συνεδρίου Κρουαζιέρας Seatrade, που πραγματοποιείται  αυτήν την εβδομάδα στο Fort Lauderdale στη Φλόριντα των  ΗΠΑ.

Σύμφωνα με τα συμπεράσματα των στελεχών της CLIA «η ελληνική αγορά κρουαζιέρας εξακολουθεί να λειτουργεί υπό την πίεση των δημόσιων οικονομικών της χώρας και τα μέτρα λιτότητας που έχουν εισαχθεί στο πλαίσιο των πακέτων διάσωσης της ΕΕ.  Το 90% του κλάδου της κρουαζιέρας στην Ελλάδα αφορά προσεγγίσεις σε προορισμούς κυρίως στη Μεσόγειο και τη Μαύρη Θάλασσα.
Από το 2008, η ευρωπαϊκή αγορά της κρουαζιέρας έχει αυξηθεί εντυπωσιακά κατά 49%, αποδεικνύοντας τόσο την ανθεκτικότητα του κλάδου της κρουαζιέρας στην οικονομική ύφεση, όσο και την αξία που παρέχεται από τις διακοπές με κρουαζιέρα. Αυτό ισοδυναμεί με ένα μέσο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης 6%, για τα τελευταία επτά χρόνια. Σύμφωνα με έρευνα του κλάδου, από το 2004 έως το 2014, οι διακοπές με κρουαζιερόπλοιο σε παγκόσμιο επίπεδο έχουν γίνει πιο δημοφιλείς από ότι οι διακοπές στη στεριά με ένα περιθώριο μεγαλύτερο από 20 τοις εκατό. 1
Ο Κυριάκος Αναστασιάδης, Διευθύνων Σύμβουλος της Celestyal Cruises και μέλος της Εκτελεστικής Επιτροπής CLIA Ευρώπης, ανέφερε: «Τα στοιχεία που δημοσιεύονται σήμερα επιβεβαιώνουν την εξαιρετική παρουσία του κλάδου της κρουαζιέρας στην Ευρώπη. Η κρουαζιέρα αποτελεί μια ιδανική επιλογή διακοπών και κάθε χρόνο όλο και περισσότεροι άνθρωποι συνειδητοποιούν τη μεγάλη αξία και τις εκπληκτικές εμπειρίες που προσφέρονται από τις διακοπές με κρουαζιερόπλοιο. Αυτό μας βοηθά να αναδειχθούμε ως η πιο ελκυστική επιλογή για διακοπές. Ως νέος κλάδος που αντιπροσωπεύει ένα μικρό ποσοστό των συνολικών ταξιδιών διακοπών, οι ευκαιρίες μας για να αναπτυχθούμε στην Ευρώπη, αλλά και παγκοσμίως, είναι σχεδόν απεριόριστες.» Τέλος, o κος Αναστασιάδης ανέφερε σχετικά με την ελληνική αγορά κρουαζιέρας: «Ευελπιστούμε ότι σταδιακά και η ελληνική αγορά θα επανέλθει στους ρυθμούς ανάπτυξης αφού σταθεροποιηθεί η πολιτικό-οικονομική κατάσταση της χώρας μας».
Από την πλευρά του, ο  Pierfrancesco Vago, Εκτελεστικός Πρόεδρος της MSC Cruises και Πρόεδρος της CLIA Ευρώπης επεσήμανε: «Ενώ ο κλάδος της κρουαζιέρας είναι έτοιμος να συνεχίσει να επεκτείνεται στην Ευρώπη, αντιμετωπίζουμε μια σειρά από κοινές προκλήσεις που καλούμαστε να υπερβούμε, ώστε να βεβαιωθούμε ότι ο κλάδος της κρουαζιέρας θα συνεχίσει απρόσκοπτα την πορεία του», δήλωσε. «Για να διασφαλιστεί η μελλοντική ανάπτυξη καλούμε τους Ευρωπαϊκούς φορείς χάραξης πολιτικής να συνεχίσουν να εργάζονται προς την κατεύθυνση ενός πιο φιλικού επιχειρηματικού περιβάλλοντος. Χρειαζόμαστε ιδιαίτερα την υποστήριξή τους για τη μεταρρύθμιση του ισχύοντος Ευρωπαϊκού κώδικα VISA, έτσι ώστε να ενθαρρύνουμε περισσότερους ξένους τουρίστες να επισκεφθούν την Ευρώπη. Ο τομέας της κρουαζιέρας χρειάζεται επίσης μια πιο συνεπή εφαρμογή της περιβαλλοντικής νομοθεσίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης αλλά και μεταρρυθμιστικές ενέργειες για τα λιμάνια σε όλη την ήπειρο, προκειμένου να αποφευχθεί η δημιουργία λειτουργικών εμποδίων στα ευρωπαϊκά ύδατα».
Η ελληνική αγορά κρουαζιέρας εξακολουθεί να λειτουργεί υπό την πίεση των δημόσιων οικονομικών της χώρας και τα μέτρα λιτότητας που έχουν εισαχθεί στο πλαίσιο των πακέτων διάσωσης της ΕΕ. O κλάδος σημείωσε πτώση κατά 14% το 2015 με τους επιβάτες να ανέρχονται σε λιγότερους από 16.000. Το 90% του κλάδου της κρουαζιέρας στην Ελλάδα αφορά προσεγγίσεις σε προορισμούς κυρίως στη Μεσόγειο και τη Μαύρη Θάλασσα. Αυτή είναι μια τάση που αναμένεται να συνεχιστεί και τα επόμενα χρόνια λόγω του συγκριτικά υψηλότερου κόστους αντίστοιχων δρομολογίων από μεγάλες εταιρείες κρουαζιέρας, παγκοσμίως.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.