Πολλαπλά είναι τα
κτυπήματα που δέχεται η ελληνική ναυτιλιακή βιομηχανία τους τελευταίους μήνες αλλά
καταφέρνει να αντιστέκεται. Όμως οι πιέσεις
συνεχίζονται και αυξάνουν τόσο από την κακή κατάσταση της ναυλαγοράς στα φορτηγά
πλοία η οποία ακολουθεί την μείωση του ρυθμού ανάπτυξης της παγκόσμιας
οικονομίας και ειδικά της Κίνας όσο και από τα ξένα συμφέροντα που με μπροστάρη
την ΕΕ που θέλουν να την κομματιάσουν
και να μοιράσουν τα υπάρχοντά της προς ίδιον όφελος.
Πρόβλημα έχει το ελληνικό νηολόγιο, η ελληνική σημαία
όπως συνηθίζεται να λέγεται, αφού ολοένα
και λιγότεροι εφοπλιστές υψώνουν στα
πλοία τους τη γαλανόλευκη γιατί κοστίζει
ακριβά σε σύγκριση με άλλα νηολόγια κάτι που το μετράνε σε περίοδο κρίσης. Τον Δεκέμβριο του 2015 η δύναμη του υπό ελληνική σημαία εμπορικού
στόλου κατά 1,3% υποχώρησε, έναντι πτώσης 2,2% τον αντίστοιχο μήνα του 2014,
σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα στοιχεία που έχει η Ελληνική Στατιστική
Υπηρεσία. Η ολική χωρητικότητα
παρουσίασε μείωση κατά 1,2% έναντι αύξησης 1,9% τον Δεκέμβριο του 2014.
Τα στοιχεία αφορούν πλοία άνω των 100
κόρων.
Παράλληλα, μειώθηκε
και το εισρεύσαν ναυτιλιακό συνάλλαγμα που τόσο ανάγκη έχει η ελληνική
οικονομία σε αυτές τις δύσκολες εποχές
και μάλιστα κατά 50%.
Σύμφωνα με τα
στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος, αρχικά και πιο συγκεκριμένα, το πρώτο
εξάμηνο του 2015 το ναυτιλιακό συνάλλαγμα ήταν 6,42 δισεκατομμύρια ευρώ
σημειώνοντας αύξηση 2,13% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2014 που ήταν
6,29 δισεκατομμύρια ευρώ.
Όμως το
χρονικό διάστημα Ιουλίου – Οκτωβρίου 2015 το ναυτιλιακό
συνάλλαγμα έφθασε μόνο τα 2,27 δισεκατομμύρια ευρώ σημειώνοντας μείωση 50,78%
σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2014 που ήταν 4,62 δισεκατομμύρια ευρώ.
Η μείωση αυτή είναι αποτέλεσμα αποκλειστικά των capital controls και της οικονομικής αστάθειας και ανασφάλειας που προκάλεσαν.
Στηρίζουν την ελληνική
σημαία
Την ίδια ώρα, ανταγωνιστικές σημαίες, μικρότερης δυναμικότητας από την ελληνική,
ανοίγουν γραφεία στον Πειραιά, προσεγγίζουν
τους Έλληνες πλοιοκτήτες και τους
προσφέρουν γρήγορες διαδικασίες, χαμηλότερα τέλη από τα ελληνικά αλλά και σχεδόν ελεύθερη
επιλογή σύνθεσης πληρωμάτων.
Μέσα στο σκληρό αυτό
ανταγωνιστιό περιβάλλον υπάρχουν Έλληνες πλοιοκτήτες που επιμένουν να
στηρίζουν το ελληνικό νηολόγιο αν και επιβαρύνεται το συνολικό λειτουργικό
κόστος του στόλου τους.
Σύμφωνα με την
έρευνα της Marine
Information Services, στην πρώτη 10άδα των εταιρειών που έχουν
πλοία υπό ελληνική σημαία βρίσκονται:
- Όμιλος Ιωάννη Αγγελικούση που έχει τα 89 από
τα 99 συνολικά πλοία του στόλου του της
στο ελληνικό νηολόγιο.
- η Minerva του Ανδρέα
Μαρτίνου με 39 από τα 60 πλοία,
-
η Marmaras του Διαμαντή Διαμαντίδη με 35 στα 47,
-
Alpha
Tankers, Amethyst
και Pantheon Tankers της Άννας Αγγελικούση-Κανελλάκη με 31 από τα 45 συνολικά του στόλου της
-
η Eletson των Καρασταμάτη,
Κέρτσικοφ και Χατζηελευθεριάδη
με όλα της τα πλοία υπό ελληνική σημαία,
30 στα 30,
-
η
Euronav και Gaslog
του Πήτερ Λιβανού με 22 από σύνολο 91
-
οι
εταιρείες Arcadia
και Aegean
της οικογένειας Κωνσταντίνου
Αγγελόπουλου με 20 από τα 28
-
Ο Όμιλος Τσάκου με 18 από τα 70
- η NEDA της οικογένειας Φ.Λυκιαρδόπουλου
με 17 από τα 23
- η AVIN της οικογένειας Βαρδινογιάννη με 17 στα 34.
-
Στη λίστα ακολουθούν , μεταξύ άλλων, Η Cardif-Dryships-TMS-Ocean Rig
του Γιώργου Οικονόμου με 15 από τα 108, η CHANDRIS (Hellas) με
14 στα 25, η Nereus
Shipping του Μιχάλη Λαιμού και με τα 13 πλοία του στόλου της υπό
ελληνική σημαία, η Kyklades Maritime
του Αριστείδη Αλαφούζου με όλα τα πλοία του στόλου της, 13
τον αριθμό στο ελληνικό νηολόγιο η Sun
Enterprises του Γιώργου Λιβανού με 12 στα 19, η Springfield του
Ομίλου Ώναση με 11 στα
24.
ΠΗΓΗ: newmoney.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.