Δημοσίευμα με τίτλο "Προσπάθεια τορπιλισμού του deal στον ΟΛΠ" προκάλεσε την αντίδραση του υπουργού Ναυτιλίας, Θοδωρή Δρίτσα.
ΣΧΟΛΙΟ ΝΟΜΙΚΟΥ ΓΡΑΦΕΙΟΥ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ ΚΑΙ ΝΗΣΙΩΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΣΤΑ ΑΝΑΓΡΑΦΟΜΕΝΑ ΣΕ ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑ ΤΟΥ ΣΥΝΤΑΚΤΗ ΤΗΣ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗΣ ΜΕ ΤΙΤΛΟ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΤΟΡΠΙΛΙΣΜΟΥ ΤΟΥ DEAL ΣΤΟΝ ΟΛΠ (ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ / ΣΑΒΒΑΤΟ 26 – ΚΥΡΙΑΚΗ 27/3 ΣΕΛ. 7)
Το σχέδιο Νόμου που έχει πράγματι καταρτίσει το ΥΝΑΝΠ αποτελεί αφενός υλοποίηση των ρυθμίσεων του Ν. 4336/2015, αφετέρου πιστή εφαρμογή των σχετικών όρων της Σύμβασης Παραχώρησης του ΤΑΙΠΕΔ με βάση την οποία έγινε η διαγωνιστική διαδικασία και είναι σε γνώση της COSCO,
η οποία έχει πράγματι αποδεχθεί την υποχρέωση ''να διατηρεί επαρκές σε αριθμό και κατάρτιση εργατικό δυναμικό, να διασφαλίζει ότι το προσωπικό του είναι εξοικειωμένο με τις υποχρεώσεις του ΟΛΠ βάσει της Σύμβασης Παραχώρησης, να διατηρεί ένα ασφαλές, αποδοτικό και σύγχρονο περιβάλλον εργασίας χωρίς διακρίσεις, να συμμορφώνεται με όλες τις διατάξεις και απαιτήσεις των εφαρμοστέων νόμων και κανονισμών σχετικά με την απασχόληση, τις συλλογικές συμβάσεις εργασίας και τις εργασιακές σχέσεις, καθώς και με την υγεία και ασφάλεια στο χώρο εργασίας και επίσης να καταβάλλει κάθε δυνατή προσπάθεια στη διατήρηση όσο το δυνατόν περισσότερων θέσεων εργασίας. ''Αναφορικά με τις αρμοδιότητες της ΔΑΛΠ, απλά παρακολουθούν κατά γράμμα τους όρους της Σύμβασης Παραχώρησης. Πουθενά στον κόσμο καμία ιδιωτικοποίηση δε γίνεται ερήμην του δημοσίου ελέγχου. Ευχαρίστως να ακούσουμε όποιο αντίλογο νομικών κύκλων, αρκεί να στηρίζεται σε νομικά κείμενα και όχι σε ανομολόγητες επιθυμίες.
Ακολουθεί το δημοσίευμα της "Κ"
Προσπάθεια «τορπιλισμού» του deal στον ΟΛΠ
Ενα μέτωπο κλείνει και άλλα δύο ανοίγουν. Παράδειγμα; Ενώ όλα δείχνουν ότι η πώληση του ΟΛΠ μπαίνει στην ευθεία των υπογραφών, το υπουργείο Ναυτιλίας κάνει μια νέα de facto προσπάθεια τορπιλισμού της, λίγες ημέρες πριν από την υπογραφή των συμβάσεων πώλησης.
Τουλάχιστον έτσι αντιμετωπίζεται το νέο προσχέδιο του υπουργείου, που προβλέπει την ίδρυση Δημόσιας Αρχής Λιμένα Πειραιά (ΔΑΛΠ), από παράγοντες της λιμενικής βιομηχανίας που έχουν δει το σχετικό κείμενο, το οποίο έρχεται ένα μήνα μετά εκείνο που είχε δημιουργήσει κύμα αντιδράσεων όταν είχε πρωτοδημοσιευθεί. Τότε, ο αρμόδιος υπουργός κ. Θ. Δρίτσας, ο οποίος ποτέ δεν φαίνεται να είδε με καλό μάτι την πολιτική της αποκρατικοποίησης, είχε «κατηγορηθεί» ότι επιβάλλει νέο χαράτσι επί του τζίρου της εισηγμένης κ.λπ. Τώρα, το νέο κείμενο προβλέπει επιδότηση από τον τακτικό προϋπολογισμό και έσοδα από τα πρόστιμα για χρηματοδοτηθεί η δημιουργία... 30 οργανικών ή και προσωποπαγών θέσεων.
Ο φορέας διατηρεί και πάλι παρεμβατικές δυνατότητες στη λειτουργία του λιμανιού και όπως επισημαίνουν στην «Κ» νομικοί κύκλοι που κλήθηκαν να σχολιάσουν το κείμενο, «διαβάζοντάς το κανείς εισπράττει ξεκάθαρα την αίσθηση πως επιχειρείται η ΔΑΛΠ να καταστεί επικυρίαρχος του ΟΛΠ!».
Για παράδειγμα, θα παρεμβαίνει στα εργασιακά, αφού ρητά αναφέρεται πως θα κρίνει τις προσπάθειες του ΟΛΠ για «τη διατήρηση όσο περισσότερων θέσεων εργασίας». Επιπλέον, εκτιμάται ότι περιλαμβάνει ασάφειες και επικαλύψεις που απλώς θα προσθέσουν δεκάδες νέες θέσεις εργασίας στο Δημόσιο. «Είναι απορίας άξιο το πώς περιμένουν να εγκριθεί ένα τέτοιο νομοσχέδιο από τους δανειστές, όταν αυτοί δεν επιτρέπουν ούτε καν την πρόσληψη απαραίτητων πιλότων στην πλοηγική υπηρεσία», σημειώνουν χαρακτηριστικά πηγές του λιμανιού.
Νομικοί κύκλοι, μάλιστα, σημειώνουν πως η ίδρυση της νέας Αρχής από πλευράς αρμοδιοτήτων μπορεί να «χτυπήσει» στις αρμοδιότητες άλλων φορέων, ενώ σε σχέση με τους περί του αντιθέτου ισχυρισμούς που έχουν διατυπωθεί, η ίδρυση της ΔΑΛΠ δεν αποτελεί μνημονιακή υποχρέωση. Μνημονιακή υποχρέωση, όμως, κατά τις επισημάνσεις αυτές, αποτελεί η μετατροπή της υπάρχουσας Ρυθμιστικής Αρχής Λιμένων (ΡΑΛ) σε πλήρως ανεξάρτητη αρχή και η πλαισίωσή της για να γίνει πλήρως λειτουργική. Κάτι που έχει καθυστερήσει εδώ και παραπάνω από ένα χρόνο.
Πάνω από όλα, όμως, εκτιμάται ότι η ΔΑΛΠ, όπως σχεδιάζεται με το συγκεκριμένο προσχέδιο –το οποίο έχει στη διάθεσή της η «Κ»– θα προκαλέσει εντονότατες αντιδράσεις από την πλευρά του επενδυτή. Και αυτό, διότι αφενός επεμβαίνει δραστικά σε τομείς που τον αφορούν και αφετέρου μπορεί να ισχυριστεί ότι πρόκειται για ουσιαστική αλλαγή των όρων στον διαγωνισμό.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.