Την
υψηλότερη αξία παγκοσμίως εμφανίζει ο ελληνόκτητος εμπορικός στόλος. Η αξία του
ενεργητικού του είναι μεγαλύτερη της αξίας των στόλων της Βρετανίας, Γερμανίας
και Νορβηγίας μαζί.
Σύμφωνα με στοιχεία της VesselsValue.com, εταιρείας που ειδικεύεται στις αποτιμήσεις της ποντοπόρου ναυτιλίας, ο ελληνόκτητος ποντοπόρος στόλος αποτιμάται σήμερα στα 105,65 δισεκατομμύρια δολάρια, μεγάλο μέρος του οποίου, άνω του 60%, έχει χρηματοδοτηθεί από τράπεζες και Private Equity Funds.
Σύμφωνα με στοιχεία της VesselsValue.com, εταιρείας που ειδικεύεται στις αποτιμήσεις της ποντοπόρου ναυτιλίας, ο ελληνόκτητος ποντοπόρος στόλος αποτιμάται σήμερα στα 105,65 δισεκατομμύρια δολάρια, μεγάλο μέρος του οποίου, άνω του 60%, έχει χρηματοδοτηθεί από τράπεζες και Private Equity Funds.
Η συνολική εικόνα
Παρά το δυσμενές περιβάλλον στην ναυλαγορά του ξηρού
φορτίου, η ελληνικών συμφερόντων ναυτιλία αύξησε το ποσοστό της σε χωρητικότητα σχεδόν στο 20% από 17% την
αντίστοιχη περυσινή περίοδο, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία του Lloyd’s
Register που παρουσιάστηκαν στην ετήσια γενική συνέλευση της Ένωσης Ελλήνων
Εφοπλιστών.
Ειδικότερα, ο ελληνόκτητος στόλος αριθμεί περίπου 4.500
πλοία (άνω των 1.000 τόνων ολικής χωρητικότητας ή gt) που αντιπροσωπεύουν το
19,63% της παγκόσμιας χωρητικότητας σε dwt (χωρητικότητα εκτοπίσματος ή dead
weight tonnage).
Αυτό μεταφράζεται και στο 49,96% της χωρητικότητας σε
dwt του στόλου της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Η ελληνόκτητη ναυτιλία παραμένει στην πρώτη θέση διεθνώς. Με βάση τα αντίστοιχα προ έτους στοιχεία, ο ελληνόκτητος στόλος αριθμούσε 3.885 πλοία (άνω των 1.000 gt) αντιπροσωπεύοντας το 17% της παγκόσμιας χωρητικότητας.
Η ελληνόκτητη ναυτιλία παραμένει στην πρώτη θέση διεθνώς. Με βάση τα αντίστοιχα προ έτους στοιχεία, ο ελληνόκτητος στόλος αριθμούσε 3.885 πλοία (άνω των 1.000 gt) αντιπροσωπεύοντας το 17% της παγκόσμιας χωρητικότητας.
Τα μεγέθη όμως της ελληνόκτητης ναυτιλίας είναι ακόμα
μεγαλύτερα εάν συμπεριληφθούν στα υπό εξέταση πλοία και μικρότερα των 1.000
τόνων ολικής χωρητικότητας αλλά ποντοπόρα. Σε αυτή την περίπτωση, η ελληνική
πλοιοκτησία εν γένει ελέγχει σε όρους χωρητικότητας 334,649 εκατομμύρια τόνους και 5.226 πλοία. Τα ελληνικά αυτά μεγέθη είναι
κατά πολύ μεγαλύτερα της Ιαπωνίας, που είναι η δεύτερη διεθνώς ναυτιλιακή
δύναμη σε όρους χωρητικότητας, και διπλάσια σχεδόν της τρίτης Κίνας. Η Γερμανία
ακολουθεί τέταρτη.
ΠΗΓΗ: newmoney.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.