Συνεχίζεται η «αναιµική» άνοδος του δείκτη της ναυλαγοράς ξηρού φορτίου συνεχίζεται για 17η ηµέρα, µε µέσο όρο τις 3,7 µονάδες ημερησίως. Η άνοδος αφορά όλους τους τύπους των πλοίων εκτός των Capes όπου η πορεία του δείκτη BCI παραμένει πτωτική. Ο µέσος όρος από τις αρχές του χρόνου είναι στις 345 µονάδες. Η κατάσταση προβληματίζει τους πλοιοκτήτες.
«Από θέµα «επενδυτικής» σκοπιάς το καίριο ερώτηµα, για όσους έχουν την δυνατότητα, είναι η αγορά ενός µοντέρνου µεταχειρισµένου πλοίου, σε ιστορικά χαµηλές τιµές και η «κεφαλαιακή του συντήρηση» για όσο διάστηµα η αγορά είναι σε χαµηλά επίπεδα ή η παραγγελία ενός νεότευκτου µε ευνοϊκούς όρους αποπληρωµής και παράδοση του πλοίου µετά από 2 χρόνια περίπου» επισημαίνεται σε ανάλυση του διεθνούς ναυλομεσιτικού οίκου G.Moundreas SA:
«Αν και υπάρχουν επιχειρήµατα και για τις δύο ανωτέρω επενδυτικές λογικές, η πραγµατικότητα µέχρι στιγµής έχει αποδείξει πως η αγορά ενός µοντέρνου µεταχειρισµένου πλοίου είναι αυτή που επικρατεί αυτή τη στιγµή όπως αποδεικνύεται από το ενδιαφέρον που εκδηλώνεται για τα µεταχειρισµένα πλοία συµπεριλαµβανοµένων και των Resales, συγκριτικά µε το σχεδόν αµελητέο ενδιαφέρον για τα νεότευκτα πλοία όπου παρά την πτώση των τιµών τους η τιµή τους από ένα σηµείο και µετά είναι ανελαστική»
Οι τιµές των µεταχειρισµένων πλοίων 5ετίας, που ουσιαστικά έχουν φτάσει σε ιστορικά χαµηλά, µέσα στο τελευταίο τρίµηνο, ανεξαρτήτως του τύπου και της χωρητικότητάς τους. Πιο συγκεκριμένα έχουν µειωθεί κατά 15% περίπου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.