Tην
ανοδική του πορεία για 22 σερί ηµέρες, συνέχισε
ο δείκτης της ναυλαγοράς ξηρού φορτίου ανεβάζοντας τον µέσο όρο ηµερησίας
ανόδου για το διάστηµα αυτό στις 4,45 µονάδες . Σε αυτή την άνοδο δεν έχει συµβάλει ο κλάδος
των Capes, ο οποίος βρίσκεται σε πτωτική πορεία.
«Πιο συγκεκριµένα, στο ανοδικό διάστηµα των 22 ηµερών του
BDI, ο δείκτης των Capes έχει χάσει 32 µονάδες και ο µέσος όρος των ηµερησίων
εσόδων έχει µειωθεί κατά 604 δολάρια
στα 2.172 την ηµέρα δηλαδή λίγο
πιο κάτω από το 1/3 περίπου των ηµερησίων εξόδων του» επισημαίνει σε ανάλυσή του ο διεθνής ναυλομεσιτικός οίκος G.Moundreas SΑ:
«Εν αντιθέσει οι υπόλοιποι 3 κλάδοι είναι αυτοί που έχουν
συνεισφέρει στην άνοδο του δείκτη µε τα Panamax να έχουν άνοδο 176 µονάδων ή
άνοδο $ 1,410 στο διάστηµα αυτό, τα Supramax 173 µονάδες ή $ 1,811 και τα
Handysize 63 µονάδες ή $ 951. Εν ολίγοις, την καλύτερη απόδοση την έχουν
παρουσιάσει, έως τώρα, τα Supramax, τα οποία έχουν φτάσει σχεδόν σε επίπεδο
OPEX Break Even Point, αναγνωρίζοντας τον υψηλότερο µέσο όρο ηµερησίων εσόδων
από όλους τους υπόλοιπους τύπους πλοίων.» και προσθέτει;
«Η πραγµατικότητα είναι ότι ο κλάδος των Capes είναι πάντα ο
πιο ευάλωτος λόγω της φύσης των εµπορευµάτων που µεταφέρει και ο οποίος είναι
ιδιαίτερα περιορισµένος, ουσιαστικά µεταφέρει µόνο Iron Ore και Coal.
Παράλληλα, οι φρούδες προσδοκίες που είχαν χτιστεί ότι η οικονοµία της Κίνας θα
συνεχίσει να αναπτύσσεται µε διψήφια ποσοστά, οδήγησε σε µία ραγδαία αύξηση του
στόλου των Capes, όπου φυσικά σε συνδυασµό µε την επιβράδυνση της Κίνας, έχει
επιφέρει τα γνωστά αρνητικά αποτελέσµατα του κλάδου».
ΠΗΓΗ: newmoney.gr
ΠΗΓΗ: newmoney.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.