Επενδύσεις της τάξεως των 316,4 εκατ. δολ. (280 εκατ. ευρώ) πραγματοποίησαν οι ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες κατά τη διάρκεια του Φεβρουαρίου του τρέχοντος έτους για την απόκτηση μεταχειρισμένων πλοίων.
Όπως γράφει η «Καθημερινή», επικαλούμενη στοιχεία του ναυλομεσιτικού οίκου Golden Destiny, αποκτήθηκαν 20 πλοία μεταφορικής ικανότητας 2,02 εκατ. τόνων dwt, οκτώ περισσότερα από τον Ιανουάριο, όταν είχαν αγοραστεί 12 πλοία.
Τα ελληνικά συμφέροντα ήταν υπεύθυνα για το 18% της συνολικής δραστηριότητας στην παγκόσμια αγορά μεταχειρισμένων πλοίων τον Φεβρουάριο με βάση τον αριθμό των πλοίων που αγοράστηκαν, αλλά το σχετικό ποσοστό αγγίζει το 30% αν ληφθεί υπόψη η χωρητικότητα των πλοίων.
Τα ελληνικά συμφέροντα ήταν υπεύθυνα για το 18% της συνολικής δραστηριότητας στην παγκόσμια αγορά μεταχειρισμένων πλοίων τον Φεβρουάριο με βάση τον αριθμό των πλοίων που αγοράστηκαν, αλλά το σχετικό ποσοστό αγγίζει το 30% αν ληφθεί υπόψη η χωρητικότητα των πλοίων.
Σε παγκόσμια βάση το Φεβρουάριο καταγράφηκαν αγοραπωλησίες 111 πλοίων, χωρητικότητας 6,6 εκατ. τόνων dwt, αξίας 1,87 δισ. δολ.
Τα πλέον δημοφιλή πλοία είναι τα φορτηγά πλοία ξηρού χύδην φορτίου, λόγω της κατακόρυφης πτώσης της τιμής τους. Από τα 20 πλοία που αγόρασαν οι Ελληνες πλοιοκτήτες τον προηγούμενο μήνα, τα 12 ήταν φορτηγά πλοία, μεταφορικής ικανότητας 1,28 εκατ. τόνων dwt και αξίας 173,2 εκατ. δολ. (153,2 εκατ. ευρώ). Τα υπόλοιπα πλοία που αγοράστηκαν ήταν 5 δεξαμενόπλοια αξίας 108,5 εκατ. δολ. και 3 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων με το ύψος της επένδυσης να ανέρχεται σε 34,7 εκατ. δολ.
Η τάση αυτή προς τα πλοία ξηρού φορτίου, εν μέσω της χειρότερης κρίσης για τον κλάδο διαχρονικά, εξηγείται από το γεγονός ότι οι ευκαιρίες που παρουσιάζονται σήμερα στην αγορά των μεταχειρισμένων φορτηγών πλοίων είναι δύσκολο να αγνοηθούν, ιδίως από τους πλοιοκτήτες που διαθέτουν την απαιτούμενη ρευστότητα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.