Αναδημοσίευση
από την εφημερίδα
Παραπολτικά
Θύελλα αντιδράσεων έχει προκαλέσει η είδηση ότι οι
Έλληνες πλοιοκτήτες δεν έχουν καταβάλει την έκτακτη εισφορά της ναυτιλιακής
κοινότητας για την αντιμετώπιση της οικονομικής κρίσης, πέντε μήνες μετά την
ψήφιση της διάταξης από τη Βουλή.
Ειδικότερα δεν έχουν υπογραφεί ακόμα οι
υπουργικές αποφάσεις.
Ο εφοπλιστικός κόσμος
αιφνιδιάστηκε από το άρθρο 14 του νόμου για τον Ενιαίο Φόρο Ιδιοκτησίας Ακινήτων
(ΕΝΦΙΑ) για τη φορολογία ακινήτων, που καθιστά υποχρεωτική για όλους τους
πλοιοκτήτες τη συμφωνία-συνυποσχετικό
που υπέγραψαν τον περασμένο Ιούλιο η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών και η κυβέρνηση
για την εθελοντική εισφορά της ελληνικής πλοιοκτησίας στα δημόσια ταμεία.
Η συμφωνία
προέβλεπε την εθελοντική καταβολή από τις ναυτιλιακές εταιρείες, με έδρα την
Ελλάδα φόρου για κάθε πλοίο που ελέγχει
ή διαχειρίζεται. Για τρία χρόνια το κάθε πλοίο θα πληρώνει διπλό φόρο. Από τον
περασμένο Δεκέμβριο η διάταξη που
ψηφίσθηκε καθιστά ουσιαστικά την εθελοντική αυτή συμφωνία υποχρεωτική, ενώ
προβλέπει την καταβολή «παροχής» διπλάσιας από το φόρο που θα καταβάλλει για τα
επόμενα τρία χρόνια φθάνοντας τα 400 εκατομμύρια ευρώ τον χρόνο.
Από την πρώτη στιγμή ο ελληνικός εφοπλισμός αντέδρασε
διότι θεώρησε ότι η ελληνική κυβέρνηση τον κορόιδεψε και δεν τήρησε τις υποσχέσεις
της μετατρέποντας μία εθελοντική προσφορά σε υποχρεωτική. Ο πρόεδρος της ΕΕΕ,
Θόδωρος Βενιάμης είχε συνεχείς επαφές με
υπουργούς και υψηλόβαθμα κυβερνητικά στελέχη ενώ έφθασε μέχρι του Μαξίμου και
κατ’ ιδίαν συνάντηση με τον πρωθυπουργό Αντώνη Σαμαρά.
Όπως είχαν αποκαλύψει
τα «Π» οι δύο πλευρές φέρεται να συμφώνησαν να παγώσει η διαδικασία μέχρι να
επανέλθει στην εθελοντική μορφή. Από τα τέλη Ιανουαρίου το θέμα ατόνισε
μέχρι που ήρθε η ανακοίνωση του υπουργείου Οικονομικών περί μη είσπραξης των
συγκεκριμένων φόρων λόγων τεχνικών προβλημάτων και δυναμίτισε το κλίμα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.