Το
Κατάρ αναζητά τρόπο να εκμεταλλευτεί τον στρατηγικό στόχο της Ευρωπαϊκής
Ένωσης ο στόλος των χωρών μελών της να χρησιμοποιεί υγροποιημένο αέριο
από το 2025.
Για να επιτύχει αυτό το στόχο, η ΕΕ αναζητά τρόπους για την παροχή κινήτρων και όρων στους εφοπλιστές για τη στροφή στο LNG.
Το Κατάρ, η μεγαλύτερη προμηθεύτρια χώρα LNG, βρίσκεται σε συνομιλίες με εφοπλιστές από την Ελλάδα, που κατέχουν το μεγαλύτερο εμπορικό στόλο παγκοσμίως.
Ο υπουργός Ναυτιλίας της Ελλάδας, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, διαβεβαίωσε τους Έλληνες εφοπλιστές ότι η μετάβαση στο υγροποιημένο φυσικό αέριο θα σημάνει σημαντική μείωση του κόστους καυσίμων και ότι μπορεί προσωρινά να επιδοτηθούν από τα κονδύλια της ΕΕ που διατίθενται για την επόμενη δεκαετία.
Κατά τη διάρκεια της πρόσφατης επίσκεψης στην Αθήνα, ο CFO της Qatar Petroleum International επαναδιατύπωσε το ενδιαφέρον του για επέκταση των εμπορικών συναλλαγών στο LNG στοχεύοντας ειδικά στην ναυτιλιακή αγορά.
Σύμφωνα με τα στοιχεία, $80 εκατ. ήδη έχουν επενδυθεί για την απόκτηση του 25% της μονάδας παραγωγής φυσικού αερίου, το αποτέλεσμα μιας συνεργασίας μεταξύ της ΓΕΚ – ΤΕΡΝΑ και της GDF Suez.
Ο Έλληνας υπουργός Ναυτιλίας προωθεί τη χρήση του LNG ως το βασικό καύσιμο του ελληνικού στόλου ανάμεσα στις υπόλοιπες επενδύσεις (της τάξης των 14 δισ. δολαρίων) που έχουν πραγματοποιήσει οι εφοπλιστές τα τελευταία χρόνια ώστε να διασφαλίσουν την καίρια τοποθέτηση τους στη διεθνή αγορά του LNG, με την κατασκευή στόλου για τη μεταφορά του.
Ανάμεσα στις συζητήσεις και τις διαπραγματεύσεις που εξελίσσονται, είναι να συμμετάσχει το Εμιράτο σε εταιρεία δημιουργίας πλωτού σταθμού Energy στη Βόρεια Ελλάδα. Αυτό, αφού θα αεριοποιείται, θα διοχετεύεται στον ελληνοβουλγαρικό αγωγό (IGB - Interconector Greece - Bulgaria) που ετοιμάζεται. Η ΔΕΠΑ εξάλλου συμμετέχει με την Edison και τη Bulgaria Energy Holding στην εταιρεία IGB του ελληνοβουλγαρικού αγωγού που στοχεύει να τροφοδοτήσει αρχικά τη Βουλγαρία και, στη συνέχεια, τη Ρουμανία και την Ουγγαρία.
Για να επιτύχει αυτό το στόχο, η ΕΕ αναζητά τρόπους για την παροχή κινήτρων και όρων στους εφοπλιστές για τη στροφή στο LNG.
Το Κατάρ, η μεγαλύτερη προμηθεύτρια χώρα LNG, βρίσκεται σε συνομιλίες με εφοπλιστές από την Ελλάδα, που κατέχουν το μεγαλύτερο εμπορικό στόλο παγκοσμίως.
Ο υπουργός Ναυτιλίας της Ελλάδας, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, διαβεβαίωσε τους Έλληνες εφοπλιστές ότι η μετάβαση στο υγροποιημένο φυσικό αέριο θα σημάνει σημαντική μείωση του κόστους καυσίμων και ότι μπορεί προσωρινά να επιδοτηθούν από τα κονδύλια της ΕΕ που διατίθενται για την επόμενη δεκαετία.
Κατά τη διάρκεια της πρόσφατης επίσκεψης στην Αθήνα, ο CFO της Qatar Petroleum International επαναδιατύπωσε το ενδιαφέρον του για επέκταση των εμπορικών συναλλαγών στο LNG στοχεύοντας ειδικά στην ναυτιλιακή αγορά.
Σύμφωνα με τα στοιχεία, $80 εκατ. ήδη έχουν επενδυθεί για την απόκτηση του 25% της μονάδας παραγωγής φυσικού αερίου, το αποτέλεσμα μιας συνεργασίας μεταξύ της ΓΕΚ – ΤΕΡΝΑ και της GDF Suez.
Ο Έλληνας υπουργός Ναυτιλίας προωθεί τη χρήση του LNG ως το βασικό καύσιμο του ελληνικού στόλου ανάμεσα στις υπόλοιπες επενδύσεις (της τάξης των 14 δισ. δολαρίων) που έχουν πραγματοποιήσει οι εφοπλιστές τα τελευταία χρόνια ώστε να διασφαλίσουν την καίρια τοποθέτηση τους στη διεθνή αγορά του LNG, με την κατασκευή στόλου για τη μεταφορά του.
Ανάμεσα στις συζητήσεις και τις διαπραγματεύσεις που εξελίσσονται, είναι να συμμετάσχει το Εμιράτο σε εταιρεία δημιουργίας πλωτού σταθμού Energy στη Βόρεια Ελλάδα. Αυτό, αφού θα αεριοποιείται, θα διοχετεύεται στον ελληνοβουλγαρικό αγωγό (IGB - Interconector Greece - Bulgaria) που ετοιμάζεται. Η ΔΕΠΑ εξάλλου συμμετέχει με την Edison και τη Bulgaria Energy Holding στην εταιρεία IGB του ελληνοβουλγαρικού αγωγού που στοχεύει να τροφοδοτήσει αρχικά τη Βουλγαρία και, στη συνέχεια, τη Ρουμανία και την Ουγγαρία.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.