22 Δεκ 2013

Ναυτιλία: Παγκόσμιος πόλεμος μεταξύ των κολοσσών στα containers

Σε κατά μέτωπο σύγκρουση βρίσκεται η ευρωπαϊκή ναυτιλία και πιο συγκεκριμένα ο κλάδος των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων με τον αντίστοιχο της Άπω Ανατολής.
Από την πλευρά της Ευρώπης ένωσαν τις δυνάμεις τους  οι τρείς μεγαλύτερες ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών. Η δανέζικη Maersk, η ιταλοελβετική MSC και η γαλλική CMA CGM,  κάτω από την ομβρέλα κοινοπραξίας με την επωνυμία P3  και με έδρα τη  Σιγκαπούρη όπου κτυπάει η καρδιά της παγκόσμιας ναυτιλίας.

Η κοινοπραξία θα  διαχειρίζεται το 37%  της παγκόσμιας χωρητικότητας στα containerships που φθάνει τα 2,6 εκατομμύρια εμπορευματοκιβώτια.
Ο στόλος της αρχικά θα αποτελείται από 255 πλοία τα οποία θα εκτελούν 29 κυκλικά δρομολόγια στις γραμμές Asia-Europe, Trans-Pacific και Trans-Atlantic καλύπτοντας το   33% της συνολικής χωρητικότητας που υπάρχει στις γραμμές μεταξύ Ασίας  και  Ευρώπης. Το πλεονέκτημα των Ευρωπαίων είναι ότι η διαχείριση του στόλου θα γίνεται από μία κοινή εταιρεία σε αντίθεση με τις ασιατικές συμμαχίες.
Το αντίπαλο δέος της  P3  είναι η  G6 Alliance στην οποία έχουν συμπράξει  πέντε εταιρείες από την Απω Ανατολή. Πρόκειται για  τις APL, Hyundai, MOL, NYK Line και την OOCL. Με αυτές συνεργάζεται και η  γερμανική Hapag Llloyd.
Η G6 έχει στόλο με  240 πλοία και εξυπηρετεί  66 λιμάνια της Ασίας, των ΗΠΑ και της Βόρειας Ευρώπης.
Οι διεθνείς οικονομικοί αναλυτές εκτιμούν ότι η G6  θα αναζητήσει και άλλους συμμάχους για να αντιμετωπίσει την P3. Και αυτοί θα είναι η CKYH Αlliance στην οποία συμμετέχουν οι Cosco, K Line, Yang Min και η Hanjin, που έχουν έδρα χώρες της Ασίας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.