Σε κατά μέτωπο σύγκρουση βρίσκεται η ευρωπαϊκή ναυτιλία και πιο
συγκεκριμένα ο κλάδος των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων με τον
αντίστοιχο της Άπω Ανατολής.
Από την πλευρά της Ευρώπης ένωσαν τις δυνάμεις τους οι τρείς
μεγαλύτερες ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών. Η δανέζικη Maersk, η
ιταλοελβετική MSC και η γαλλική CMA CGM, κάτω από την ομβρέλα
κοινοπραξίας με την επωνυμία P3 και με έδρα τη Σιγκαπούρη όπου κτυπάει
η καρδιά της παγκόσμιας ναυτιλίας.
Η κοινοπραξία θα διαχειρίζεται το 37% της παγκόσμιας χωρητικότητας
στα containerships που φθάνει τα 2,6 εκατομμύρια εμπορευματοκιβώτια.
Ο στόλος της αρχικά θα αποτελείται από 255 πλοία τα οποία θα εκτελούν
29 κυκλικά δρομολόγια στις γραμμές Asia-Europe, Trans-Pacific και
Trans-Atlantic καλύπτοντας το 33% της συνολικής χωρητικότητας που
υπάρχει στις γραμμές μεταξύ Ασίας και Ευρώπης. Το πλεονέκτημα των
Ευρωπαίων είναι ότι η διαχείριση του στόλου θα γίνεται από μία κοινή
εταιρεία σε αντίθεση με τις ασιατικές συμμαχίες.
Το αντίπαλο δέος της P3 είναι η G6 Alliance στην οποία έχουν
συμπράξει πέντε εταιρείες από την Απω Ανατολή. Πρόκειται για τις APL,
Hyundai, MOL, NYK Line και την OOCL. Με αυτές συνεργάζεται και η
γερμανική Hapag Llloyd.
Η G6 έχει στόλο με 240 πλοία και εξυπηρετεί 66 λιμάνια της Ασίας, των ΗΠΑ και της Βόρειας Ευρώπης.
Οι διεθνείς οικονομικοί αναλυτές εκτιμούν ότι η G6 θα αναζητήσει και
άλλους συμμάχους για να αντιμετωπίσει την P3. Και αυτοί θα είναι η CKYH
Αlliance στην οποία συμμετέχουν οι Cosco, K Line, Yang Min και η
Hanjin, που έχουν έδρα χώρες της Ασίας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.