Η Άπω Ανατολή με επικεφαλής την Κίνα συνεπικουρούμενη
από την Ιαπωνία πήραν το πάνω χέρι στην
παγκόσμια ναυτιλία όσο αφορά τόσο τη δύναμη όσο και την αξία του στόλου.
Η Ευρώπη χάνει
έδαφος με την Ελλάδα να την κρατάει στο παιχνίδι ακολουθούμενη από την
Γερμανία.
Σύμφωνα με τα στοιχεία για το 2013 της United Nations Conference on Trade and Development (UNCTAD), η Κίνα είναι πρώτη δύναμη όσο αφορά
τον αριθμό πλοίων που έχει στον στόλο της και ανέρχεται στα 5.313. Από αυτά τα 2.665 χωρητικότητας 66,9
εκατ. τόνων είναι υπό κινεζική σημαία
και τα 2.648, χωρητικότητας 123,1 εκατ. υπό ξένη.
Στην δεύτερη θέση βρίσκεται η Ιαπωνία με 3.991 πλοία εκ
των οποίων 738 χωρητικότητας 17, 2 εκατ. τόνων
είναι στο ιαπωνικό νηολόγιο και 3.253 χωρητικότητας 206,5 εκατ. υπό ξένη σημαία.
Στην τρίτη θέση είναι η Γερμανία με 3.833 πλοία εκ των οποίων 396 χωρητικότητας
16,6 εκατ. τόνων στο γερμανικό
νηολόγιο και 3.437, χωρητικότητας
109,1 εκ. τόνων υπό ξένη σημαία.
Η Ελλάδα όσο αφορά τον αριθμό των πλοίων που έχει στον
στόλο της βρίσκεται στην τέταρτη θέση με 3.695 πλοία εκ των οποίων τα 825
χωρητικότητας 69,6 εκατ. τόνων είναι υπό ελληνική σημαία και 2.870
χωρητικότητας 224,8 εκ. τόνων υπό ξένη.
Ψηλά στη λίστα είναι και η Σιγκαπούρη με 1.888 πλοία συνολικής χωρητικότητας 64 εκατομμυρίων τόνων και η Ταϊβάν με 814 πλοία χωρητικότητας 44 εκατομμυρίων
τόνων.
Αν προστεθούν στο στόλο της Κίνας τότε ο «Κόκκινος
Δράκος» διαθέτει στόλο που αποτελείται
από 8.015 πλοία και ελέγχει το 18,5% της
παγκόσμιας χωρητικότητας.
ΠΗΓΗ: Εφημερίδα "Παραπολιτικά"
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.