Παρά την αναμενόμενη βελτίωση η ναυτιλιακή χρηματοδότηση αναμένεται
να κινηθεί σε χαμηλά επίπεδα, με αύξηση των κεφαλαίων από Private Equity
τα οποία έχουν αρχίσει και εκδηλώνουν ενδιαφέρον λόγω των χαμηλών τιμών
των πλοίων. Όμως, σύμφωνα με τους αναλυτές, η συνεισφορά τους παρά το
ότι είναι θετική και θεμιτή παραμένει ακόμη σε χαμηλά επίπεδα.
Εκτιμάται ότι για το 2013 οι τοποθετήσεις από Private Equity θα
ξεπεράσουν τα 2,7 δισ. δολάρια, δηλαδή σχεδόν τα ίδια επίπεδα με το
2011.
«Να σημειώσουμε πως τα κεφάλαια αυτά είναι ελάχιστα λαμβάνοντας υπόψη
πως μέχρι το Νοέμβριο τα δανειζόμενα κεφάλαια που ήδη έχουν εκταμιευθεί
αλλά και έχουν δεσμευθεί για εκταμίευση ανέρχονται στα 460 δισ.
δολάρια. Από την άλλη τα επενδεδυμένα κεφάλαια των 2,7 δισ. από Private
Equity είναι μηδαμινά, αφού εκτιμάται πως συνολικά περίπου 300 δισ.
δολάρια από Private Equity δεν έχουν ακόμη επενδυθεί πουθενά»
επισημαίνει ο διεθνής ναυλομεσιτικός οίκος G.Moundreas SA.
Παράλληλα, η πεποίθηση πως η αγορά θα κυμανθεί σε καλύτερα επίπεδα,
αντικατοπτρίζεται και από την άνοδο των τιμών των πλοίων που
επηρεάζονται και από την αυξημένη ζήτηση των πλοιοκτητών τόσο για
παραγγελίες νεότευκτων πλοίων όσο και μεταχειρισμένων.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του G.Moundreas SA τους πρώτους 10 μήνες του
έτους παραγγέλθηκαν 811 πλοία, 55 εκατομμύρια DWT, παρουσιάζοντας
αύξηση145% από χρόνο σε χρόνο, εκ των οποίων περίπου πάνω από 100 πλοία
δηλαδή το 22% των συνολικών παραγγελιών σε DWT συνολικής αξίας $ 2,8
δισ. δολάρια παραγγέλθηκαν από Έλληνες.
Αντίστοιχα στην αγορά των μεταχειρισμένων πλοίων, τους πρώτους 10
μήνες περίπου 500 πλοία άλλαξαν χέρια για 6,2 δισ.δολάρια με τους
Έλληνες πλοιοκτήτες να έχουν αγοράσει πάνω από 210 πλοία αξίας πάνω από
3 δισ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.