Αναδημοσίευση από τη «Ναυτεμπορική».
«Προ των πυλών» βρίσκεται ναυμαχία σημαιών για τον «έλεγχο» του θαλάσσιου τουρισμού στο Αιγαίο. Προτού προλάβει η κυβέρνηση να φέρει στη Βουλή και να ψηφίσει το σχέδιο νόμου του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου, που προβλέπει, κάτω από συγκεκριμένες προϋποθέσεις, την άρση του καμποτάζ στον κλάδο, οι «παίκτες» λαμβάνουν θέσεις και τοποθετούν τα πρώτα κομμάτια στη σκακιέρα.
Οι εξελίξεις στο χώρο είναι ραγδαίες, αφού το νέο θεσμικό πλαίσιο που φέρνει ο υπό ψήφιση νόμος αλλάζει τα μέχρι σήμερα δεδομένα και η κυριαρχία της ελληνικής σημαίας στο Αιγαίο τίθεται υπό αμφισβήτηση.
Η πρώτη κίνηση γίνεται από μια ένωση broker του κλάδου στην Ελλάδα, τη Hellenic Yacht Brokers Association - ΗΥΒΑ, που αποφάσισε να προχωρήσει αυτόνομα τη διοργάνωση της ετήσιας έκθεσης σκαφών αναψυχής στον Πόρο στις 2 Μαΐου 2014. Μία έκθεση που παραδοσιακά συνδιοργάνωνε με την Ενωση Πλοιοκτητών Ελληνικών Σκαφών Τουρισμού (ΕΠΕΣΤ), η οποία όμως τώρα δεν θα συμμετέχει.
Αιτία για την αποχή της ΕΠΕΣΤ είναι η κίνηση της HYBA, να αποστείλει ανοικτή πρόσκληση προς όλα τα σκάφη, ανεξαρτήτως σημαίας, συμπεριλαμβανομένων δηλαδή και αυτών με μη κοινοτικές σημαίες. Σκάφη δηλαδή με σημαίες τρίτων χωρών που θα έχουν δυνατότητα φιλοξενίας άνω των 12 επιβατών και δεν θα είναι κατασκευασμένα από ξύλο, όπως προβλέπει το σχέδιο νόμου για τα σκάφη αναψυχής το οποίο είναι σε ρότα για να φτάσει στη Βουλή. Yacht, τα οποία θα χαρακτηρίζονται ως commercial και θα εισέλθουν στην ηλεκτρονική λίστα που θα αναπτύξει το ΥΝΑ και τα οποία θα ανταγωνίζονται τα υπό ελληνική σημαία yacht στο Αιγαίο και το Ιόνιο.
Την ίδια στιγμή όμως μια νέα ένωση, η Greek Yacht Association - GYA, που συστάθηκε τις τελευταίες ημέρες, διοργανώνει ναυτικό σαλόνι στο Ναύπλιο την ίδια ημερομηνία με την έκθεση της HYBA. Με τη διαφορά ότι οι εταιρείες-μέλη της ένωσης (που αναλαμβάνει την προώθηση της ναύλωσης των yacht κυρίως στο εξωτερικό), εκπροσωπούν, μέχρι τώρα, σκάφη υπό ελληνική σημαία. Στο Ναύπλιο θα έχουν προσκληθεί και κάποια yacht με τρίτες σημαίες, αλλά η συντριπτική πλειοψηφία θα είναι ελληνικά. Η GYA αυτή την περίοδο βρίσκεται σε συζητήσεις με την ΕΠΕΣΤ ώστε να διοργανώσουν από κοινού την έκθεση.
Οπως δηλώνει στη «Ν» ο capt. Γιώργος Παρίσης, μέλος του δ.σ. της Πανελλήνιας Ενωσης Αξιωματικών και Πληρωμάτων Επαγγελματικών και Ιδιωτικών σκαφών αναψυχής: «Στόχος της HYBA είναι να δημιουργήσει μια ομάδα αυτοάμυνας έναντι των “MYBA brokers”, αυτών δηλαδή που έχουν τη δυνατότητα να κλείσουν συμβόλαια στο εξωτερικό. Η ομάδα θα αποτελείται από αλλοδαπούς πλοιοκτήτες και σκάφη, που θα παίρνουν ναύλα και θέσεις εργασίας από ελληνικά επαγγελματικά σκάφη, αλλά και από τους Ελληνες ναυτικούς».
«Αντιδράσεις εργαζομένων»
«Πρόκειται για μια κίνηση που έχει καθαρά αμυντικό στόχο, προκειμένου να προστατεύσει τους brokers που δεν έχουν τη δυνατότητα να δουλέψουν σε επίπεδα MYBA, χωρίς να σκέπτονται τους Ελληνες εργαζόμενους», σημειώνει ο κ. Παρίσης και προσθέτει: «Αντιλαμβάνεται κανείς ότι έχουμε να κάνουμε με μια πολύ σοβαρή εξέλιξη, η οποία μπορεί να σημαδέψει τα επόμενα χρόνια το ελληνικό yachting και ειδικά τους εργαζομένους σε αυτή τη χώρα. Ανεξάρτητα από το αν είναι άκομψη και προκλητική η κίνηση αυτή, θα πρέπει η HYBA να θεωρεί αναμενόμενο το να υπάρξουν αντιδράσεις από τους εργαζομένους».
ΑΝΤΩΝΗΣ ΤΣΙΜΠΛΑΚΗΣ - atsimp@naftemporiki.gr
«Προ των πυλών» βρίσκεται ναυμαχία σημαιών για τον «έλεγχο» του θαλάσσιου τουρισμού στο Αιγαίο. Προτού προλάβει η κυβέρνηση να φέρει στη Βουλή και να ψηφίσει το σχέδιο νόμου του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου, που προβλέπει, κάτω από συγκεκριμένες προϋποθέσεις, την άρση του καμποτάζ στον κλάδο, οι «παίκτες» λαμβάνουν θέσεις και τοποθετούν τα πρώτα κομμάτια στη σκακιέρα.
Οι εξελίξεις στο χώρο είναι ραγδαίες, αφού το νέο θεσμικό πλαίσιο που φέρνει ο υπό ψήφιση νόμος αλλάζει τα μέχρι σήμερα δεδομένα και η κυριαρχία της ελληνικής σημαίας στο Αιγαίο τίθεται υπό αμφισβήτηση.
Η πρώτη κίνηση γίνεται από μια ένωση broker του κλάδου στην Ελλάδα, τη Hellenic Yacht Brokers Association - ΗΥΒΑ, που αποφάσισε να προχωρήσει αυτόνομα τη διοργάνωση της ετήσιας έκθεσης σκαφών αναψυχής στον Πόρο στις 2 Μαΐου 2014. Μία έκθεση που παραδοσιακά συνδιοργάνωνε με την Ενωση Πλοιοκτητών Ελληνικών Σκαφών Τουρισμού (ΕΠΕΣΤ), η οποία όμως τώρα δεν θα συμμετέχει.
Αιτία για την αποχή της ΕΠΕΣΤ είναι η κίνηση της HYBA, να αποστείλει ανοικτή πρόσκληση προς όλα τα σκάφη, ανεξαρτήτως σημαίας, συμπεριλαμβανομένων δηλαδή και αυτών με μη κοινοτικές σημαίες. Σκάφη δηλαδή με σημαίες τρίτων χωρών που θα έχουν δυνατότητα φιλοξενίας άνω των 12 επιβατών και δεν θα είναι κατασκευασμένα από ξύλο, όπως προβλέπει το σχέδιο νόμου για τα σκάφη αναψυχής το οποίο είναι σε ρότα για να φτάσει στη Βουλή. Yacht, τα οποία θα χαρακτηρίζονται ως commercial και θα εισέλθουν στην ηλεκτρονική λίστα που θα αναπτύξει το ΥΝΑ και τα οποία θα ανταγωνίζονται τα υπό ελληνική σημαία yacht στο Αιγαίο και το Ιόνιο.
Την ίδια στιγμή όμως μια νέα ένωση, η Greek Yacht Association - GYA, που συστάθηκε τις τελευταίες ημέρες, διοργανώνει ναυτικό σαλόνι στο Ναύπλιο την ίδια ημερομηνία με την έκθεση της HYBA. Με τη διαφορά ότι οι εταιρείες-μέλη της ένωσης (που αναλαμβάνει την προώθηση της ναύλωσης των yacht κυρίως στο εξωτερικό), εκπροσωπούν, μέχρι τώρα, σκάφη υπό ελληνική σημαία. Στο Ναύπλιο θα έχουν προσκληθεί και κάποια yacht με τρίτες σημαίες, αλλά η συντριπτική πλειοψηφία θα είναι ελληνικά. Η GYA αυτή την περίοδο βρίσκεται σε συζητήσεις με την ΕΠΕΣΤ ώστε να διοργανώσουν από κοινού την έκθεση.
Οπως δηλώνει στη «Ν» ο capt. Γιώργος Παρίσης, μέλος του δ.σ. της Πανελλήνιας Ενωσης Αξιωματικών και Πληρωμάτων Επαγγελματικών και Ιδιωτικών σκαφών αναψυχής: «Στόχος της HYBA είναι να δημιουργήσει μια ομάδα αυτοάμυνας έναντι των “MYBA brokers”, αυτών δηλαδή που έχουν τη δυνατότητα να κλείσουν συμβόλαια στο εξωτερικό. Η ομάδα θα αποτελείται από αλλοδαπούς πλοιοκτήτες και σκάφη, που θα παίρνουν ναύλα και θέσεις εργασίας από ελληνικά επαγγελματικά σκάφη, αλλά και από τους Ελληνες ναυτικούς».
«Αντιδράσεις εργαζομένων»
«Πρόκειται για μια κίνηση που έχει καθαρά αμυντικό στόχο, προκειμένου να προστατεύσει τους brokers που δεν έχουν τη δυνατότητα να δουλέψουν σε επίπεδα MYBA, χωρίς να σκέπτονται τους Ελληνες εργαζόμενους», σημειώνει ο κ. Παρίσης και προσθέτει: «Αντιλαμβάνεται κανείς ότι έχουμε να κάνουμε με μια πολύ σοβαρή εξέλιξη, η οποία μπορεί να σημαδέψει τα επόμενα χρόνια το ελληνικό yachting και ειδικά τους εργαζομένους σε αυτή τη χώρα. Ανεξάρτητα από το αν είναι άκομψη και προκλητική η κίνηση αυτή, θα πρέπει η HYBA να θεωρεί αναμενόμενο το να υπάρξουν αντιδράσεις από τους εργαζομένους».
ΑΝΤΩΝΗΣ ΤΣΙΜΠΛΑΚΗΣ - atsimp@naftemporiki.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.