20 Δεκ 2013

Ψήφισμα ετήσιου Τακτικού Γενικού Συμβουλίου ΠΝΟ



 
Η Πανελλήνια Ναυτυική Ομοσπονδία απέστειλε ψήφισμα στον υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου, Μ.Βαρβιτσιωτη όπου αναφέρει τα εξής: 

"Κύριε Υπουργέ

 


Σας επισυνάπτουμε για την ενημέρωση και προσοχή σας αντίγραφο του Ψηφίσματος, που υιοθετήθηκε από το ετήσιο Τακτικό Γενικό Συμβούλιο της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (Πειραιάς 17 Δεκεμβρίου 2013).
 

Το Γενικό Συμβούλιο της Ομοσπονδίας εξέφρασε κατ΄αρχήν την αλληλεγγύη του στους εργαζόμενους όλου του κόσμου, που αγωνίζονται για την διασφάλιση των θέσεων εργασίας τους και την διεύρυνσή τους στο μέλλον, διεκήρυξε την ομόθυμη συμπαράστασή του προς τους λαούς που αγωνίζονται για ελευθερία, ανεξαρτησία, δημοκρατία και κοινωνική και οικονομική πρόοδο.

 

Ακολούθως, το Γενικό Συμβούλιο καταδίκασε την καταβαράθρωση και αποσάθρωση των όποιων δικαιωμάτων των εργαζομένων που έχουν απομείνει, ύστερα από την βάρβαρη και ανάλγητη πολιτική των Μνημονίων και των σχετικών Εφαρμοστικών Νόμων, που κατ’ επιταγή της Τρόικα (Ευρωπαϊκή Ένωση, Διεθνές Νομισματικό Ταμείο και Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα), υιοθετήθηκαν από όλες τις Κυβερνήσεις, με αποτέλεσμα την ισοπέδωση των κατακτήσεών τους.

 

Κατήγγειλε επίσης το Γενικό Συμβούλιο της ΠΝΟ την ακολουθούμενη πολιτική της Κυβέρνησης στις εργασιακές σχέσεις, ιδιαίτερα σε ό,τι αφορά στο χώρο της ναυτικής εργασίας αλλά και την αποδόμηση του κράτους πρόνοιας, με αποτέλεσμα τον στραγγαλισμό των συνδικαλιστικών δικαιωμάτων των ναυτεργατών και την περιθωριοποίηση μεγάλου τμήματος των ναυτεργατών, εν ενεργεία και συνταξιούχων και των οικογενειών τους.

 

Κατήγγειλε παράλληλα τις διώξεις σε βάρος των συνδικαλιστικών στελεχών και τις αντεργατικές και απαράδεκτες προσπάθειες της εργοδοσίας για τρομοκράτηση και φίμωση των εργαζομένων και ταυτόχρονα δήλωσε την πλήρη συμπαράστασή του στον αγώνα του Ναυτεργατικού Σωματείου της Θάσου για την προάσπιση των δικαιωμάτων των ναυτεργατών, τους οποίους και στηρίζει με κάθε νόμιμο μέσο.

 

Το Γενικό Συμβούλιο επανέλαβε την βαθειά ανησυχία του για την απροθυμία των νέων να ακολουθήσουν το ναυτικό επάγγελμα, με αποτέλεσμα να στερεύει επικίνδυνα η δεξαμενή του έμψυχου δυναμικού – αξιωματικών και κατωτέρων πληρωμάτων - για την στελέχωση των πλοίων μας.

 

Σε αναφορά με την προηγούμενη διαπίστωση το Γενικό Συμβούλιο εξέφρασε την έντονότατη ανησυχία του για την μείωση των θέσεων εργασίας των συναδέλφων στα υπό ελληνική σημαία πλοία και την συνεχιζόμενη μετανηολόγηση χωρητικότητας ελληνικών συμφερόντων σε σημαίες ευκαιρίας, που συνιστούν μορφή κεφαλαίου που δεν υπόκειται σε κοινωνικό και εργατικό έλεγχο.

 

 

Ακόμη, το Γενικό Συμβούλιο απαίτησε:

 

 

  1. Κατάργηση της γενεσιουργού αιτίας όλων των δεινών που υφίστανται οι εργαζόμενοι, δηλ. η υπαγωγή της χώρας μας σε διεθνή οικονομικό έλεγχο της Τρόικα (Ευρωπαϊκή Ένωση, Διεθνές Νομισματικό Ταμείο και Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα)

  2. Επαναφορά των εργασιακών και κοινωνικοασφαλιστικών δικαιωμάτων των ναυτεργατών στο προ των Μνημονίων και των σχετικών Εφαρμοστικών Νόμων καθεστώς

 

  1. Άμεση απόσυρση του Σχεδίου Νόμου του ΥΝΑ για τα «Τουριστικά Πλοία και άλλες Διατάξεις»

  2. Προσέλκυση νέων και παραμονή τους στο ναυτικό επάγγελμα, για σταδιοδρομία σε θέσεις αξιωματικών και κατωτέρου πληρώματος, συνιστά ισχυρό κρίκο στην αλυσίδα της απασχόλησης και άμεση ανάληψη πρωτοβουλιών από το κράτος για παροχή κινήτρων, σύμφωνα με τις προτάσεις της ΠΝΟ, δεδομένου ότι έχει στερέψει επικίνδυνα η δεξαμενή έμψυχου δυναμικού της ναυτιλίας μας.

  3. Άμεση διόρθωση και απάλειψη της ρύθμισης (άρθρ. 6 παρ. 1) του Κανονισμού που εγκρίθηκε με την υπ’ αριθμ. 3522.2/08/2013/28-06-2013 κοινή Υπουργική Απόφαση.

  4. Υπογραφή Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας στις υπόλοιπες κατηγορίες πλοίων, που εκκρεμούν

 

  1. Εφαρμογή των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας και της κείμενης νομοθεσίας, απαιτώντας το αυτονόητο, την υποχρέωση των εντεταλμένων από την Πολιτεία ελεγκτικών μηχανισμών για τον έλεγχο της συμμόρφωσης των ναυτιλιακών εταιρειών προς το περιεχόμενο των Συμβάσεων και τον σεβασμό της ναυτεργατικής νομοθεσίας, που συστηματικά παραβιάζεται και καταστρατηγείται από μερίδα του εφοπλισμού

 

 

 

 

 



  1. Άμεση αντιμετώπιση της όξυνσης της ανεργίας στους Έλληνες ναυτεργάτες, καταπολέμηση της λεγόμενης «μαύρης» εργασίας, που ανέρχεται στο 50% του συνόλου των εργαζομένων και ανταπόκριση επιτέλους του Γραφείου Εύρεσης Ναυτικής Εργασίας (ΓΕΝΕ) στο ρόλο για τον οποίον ιδρύθηκε

  2. Άμεση υλοποίηση της εξόφλησης δεδουλευμένων αποδοχών πολλών μηνών στα πληρώματα επιβατηγών πλοίων, ιδιαίτερα εκείνων της Ακτοπλοΐας, σύμφωνα με τις δοθείσες δεσμευτικές δηλώσεις των εφοπλιστών

 

  1. Επαναφορά των παροχών του Οίκου Ναύτου προς τους ναυτεργάτες και τις οικογένειές τους στο φυσικό τους φορέα, τον Οίκο Ναύτου, ώστε να σταματήσει η απαράδεκτη και ταπεινωτική ταλαιπωρία των ναυτεργατών, εν ενεργεία και συνταξιούχων, από τον ΕΟΠΥΥ για την προμήθεια των φαρμάκων τους.

 

  1. Άμεση λήψη μέτρων για την ανακούφιση των συνταξιούχων συναδέλφων μας από τις αλλεπάλληλες περικοπές των συντάξεων που υπέστησαν την τελευταία τριετία και πλέον – κυρίων και επικουρικών – την διασφάλιση του θεσμού των εφάπαξ και την απρόσκοπτη συνέχιση καταβολής του

 

  1. Περιφρούρηση του τρόπου φορολόγησης των Ελλήνων ναυτεργατών και μη αύξηση των συντελεστών φορολόγησής τους, δεδομένου ότι θα αποτελέσει, μεταξύ άλλων, αντικίνητρο για την προσέλκυση νέων στο ναυτικό επάγγελμα και θα αποτελέσει ισχυρό κίνητρο φυγής πλοίων από το ελληνικό νηολόγιο σε ξένες σημαίες, με αποτέλεσμα την απώλεια θέσεων εργασίας για τους Έλληνες ναυτεργάτες.

  2. Ριζική επανεξέταση των αποφάσεων ΥΝΑ για τη σύνθεση πληρώματος των πλοίων Ελλάδας – Ιταλίας

 

  1. Οργανικές συνθέσεις Ακτοπλοϊκών-Επιβατηγών Πλοίων και ειδικότερα αναστολή της εφαρμογής του Άρθρου 29 του Ν. 4150/2013 περί μειωμένων συνθέσεων στα πλοία της Ακτοπλοΐας, σύμφωνα με τις προτάσεις της Ομοσπονδίας

 

 

 

Το Γενικό Συμβούλιο της Ομοσπονδίας διεκδικεί:

 

 

  • Βελτίωση λειτουργίας των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού, δίνοντας έμφαση, ανάμεσα στα άλλα, στην πρακτική εκπαίδευση των σπουδαστών, σύμφωνα με τα διεθνώς προβλεπόμενα και τις εκάστοτε απαιτήσεις του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ)

  • Αναβάθμιση των επιπέδων ασφαλείας των πλοίων, την αυστηρή εφαρμογή των μέγιστων ωρών εργασίας και ελαχίστων ωρών ανάπαυσης των ναυτεργατών και την αποφυγή της εντατικοποίησης της εργασίας – ιδιαίτερα στα επιβατηγά πλοία – που οδηγεί στην κόπωση και το άγχος, παράγοντες που αποδεδειγμένα ευθύνονται για την πρόκληση ναυτικών ατυχημάτων,

  • Ανάκληση των όρων όλων των εγκριτικών πράξεων νηολόγησης πλοίων που προβλέπουν την κατά παρέκκλιση του ισχύοντος νομοθετικού πλαισίου ανεξέλεγκτη πρόσληψη αλλοδαπών ναυτεργατών και ειδικότερα ανάκληση της τροποποίησης του όρου 8 των εγκριτικών πράξεων με την οποίαν επέρχεται επιδείνωση σε ό,τι αφορά τις θέσεις εργασίας κυρίως του κατωτέρου πληρώματος των Ελλήνων ναυτεργατών,

  • Καθιέρωση Βοηθού Ηλεκτρολόγου στα Επιβατηγά – Ακτοπλοϊκά πλοία από 1500 έως 8000 κοχ.

  • Καθιέρωση πάγιας ρύθμισης ενίσχυσης ανέργων ναυτικών
 

 

 

Τέλος, το Γενικό Συμβούλιο της ΠΝΟ εξουσιοδότησε την Διοίκηση της Ομοσπονδίας, με γνώμονα πάντα την διασφάλιση των συμφερόντων των ναυτεργατών, να προβεί στις ενέργειες εκείνες, που θα κρίνει ότι πρέπει να αναληφθούν για την ικανοποίηση των αιτημάτων, που προαναφέραμε".

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.