Αναδημοσίευση από τη «Ναυτεμπορική».
Κώδωνα κινδύνου για απαξίωση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης και σταδιακή μετατροπή του σε μικρό περιφερειακό λιμάνι, εάν δεν ξεκινήσει άμεσα η διαδικασία αξιοποίησής του με τη μέθοδο των παραχωρήσεων, κρούει η διοίκηση της ΟΛΘ Α.Ε. Σύμφωνα με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΛΘ, Στέλιο Αγγελούδη, η μετατροπή του ΟΛΘ σε μικρό περιφερειακό λιμάνι είναι ζήτημα επταετίας, εάν δεν υπάρξει άμεση μέριμνα για αξιοποίηση μέσω παραχωρήσεων.
Οπως επεσήμαναν στη «Ν» ναυτιλιακές πηγές, η διαδικασία των μακροχρόνιων παραχωρήσεων σε διεθνείς παρόχους πρέπει οπωσδήποτε να ξεκινήσει εντός του 2014, προκειμένου ο ΟΛΘ να μπορέσει να παραμείνει «μέσα στο παιχνίδι του διεθνούς ανταγωνισμού», εάν βεβαίως η κυβέρνηση και το ΤΑΙΠΕΔ επιλέξουν τη συγκεκριμένη μέθοδο αποκρατικοποίησης, που ζητεί όχι μόνο ο ίδιος ο ΟΛΘ αλλά και οι παραγωγικοί φορείς της Θεσσαλονίκης και ευρύτερα της Βόρειας Ελλάδας και όχι την πώληση μετοχικού πακέτου.
Από την πλευρά της η διοίκηση του ΟΛΘ, με στόχο πάντοτε τη βελτίωση της ανταγωνιστικότητάς του και την εξέλιξή του σε hub για τις βαλκανικές χώρες, χθες ανακοίνωσε τα συγκεκριμένα ποσοστά των εκπτώσεων, που είχε προαναγγείλει πρόσφατα ο κ. Αγγελούδης από τα Σκόπια, για το 2014.
Οι εκπτώσεις αυτές ανέρχονται σε ποσοστό 50% για το κόστος ρευματοδότησης των ψυγείων για τα προϊόντα που προορίζονται για εξαγωγή (και για τα transit), ποσοστό 15% για τα transshipment φορτία (μεταφορτώσεις) και σε ποσοστό 15% για τα containers, ανάλογα με τον όγκο των διακινούμενων εμπορευματοκιβωτίων (εφόσον επιτευχθεί συγκεκριμένος στόχος -αριθμός εμπορευματοκιβωτίων και πάνω- για τη συγκεκριμένη έκπτωση τελικές αποφάσεις αναμένονται εντός της εβδομάδας μετά από διαβούλευση με τους ναυτιλιακούς πράκτορες).
Μαρίνα εντός του λιμανιού
Παράλληλα, προγραμματίζει, όπως γνωστοποίησε ο κ. Αγγελούδης, εκ νέου τη δημιουργία μαρίνας εντός του ΟΛΘ, αλλά αυτήν τη φορά σε άλλο σημείο και «πιο μέσα» στον ΟΛΘ, ώστε να μην υπάρχουν αντιδράσεις, όπως αυτές που σημειώθηκαν από δημοτικές παρατάξεις στους δύο διαγωνισμούς (σ.σ: οι οποίοι κατέληξαν άγονοι) για τη δημιουργία μαρίνας τουριστικών σκαφών στην πρώτη προβλήτα.
Η νέα χωροθέτηση θα γίνει από τον επιβατικό σταθμό και πιο μέσα στον ΟΛΘ και το έργο θα ενταχθεί στο νέο τριετές επενδυτικό πρόγραμμα της εταιρείας, το οποίο όπως έχει γράψει η «Ν» θα ανακοινωθεί τον Ιανουάριο και περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, επενδύσεις 30 εκατ. ευρώ για προμήθεια νέου και εκσυγχρονισμό του υφιστάμενου μηχανολογικού εξοπλισμού του λιμανιού της Θεσσαλονίκης.
Οσον αφορά, δε, τα μεγέθη της εταιρείας, ο κ. Αγγελούδης εξέφρασε την εκτίμηση ότι το 2013 θα αποβεί μία εξίσου καλή χρονιά με το 2012 για την ΟΛΘ Α.Ε., με αύξηση της διακίνησης containers της τάξης του 3% και πτώση της διακίνησης συμβατικού φορτίου της τάξης του 6%, ενώ σημείωσε ότι στο δεύτερο εξάμηνο του 2013 έγινε ορατή η βελτίωση της οικονομικής κατάστασης των πελατών του ΟΛΘ.
ΒΑΣΩ ΒΕΓΙΡΗ - vveg@naftemporiki.gr
Κώδωνα κινδύνου για απαξίωση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης και σταδιακή μετατροπή του σε μικρό περιφερειακό λιμάνι, εάν δεν ξεκινήσει άμεσα η διαδικασία αξιοποίησής του με τη μέθοδο των παραχωρήσεων, κρούει η διοίκηση της ΟΛΘ Α.Ε. Σύμφωνα με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΛΘ, Στέλιο Αγγελούδη, η μετατροπή του ΟΛΘ σε μικρό περιφερειακό λιμάνι είναι ζήτημα επταετίας, εάν δεν υπάρξει άμεση μέριμνα για αξιοποίηση μέσω παραχωρήσεων.
Οπως επεσήμαναν στη «Ν» ναυτιλιακές πηγές, η διαδικασία των μακροχρόνιων παραχωρήσεων σε διεθνείς παρόχους πρέπει οπωσδήποτε να ξεκινήσει εντός του 2014, προκειμένου ο ΟΛΘ να μπορέσει να παραμείνει «μέσα στο παιχνίδι του διεθνούς ανταγωνισμού», εάν βεβαίως η κυβέρνηση και το ΤΑΙΠΕΔ επιλέξουν τη συγκεκριμένη μέθοδο αποκρατικοποίησης, που ζητεί όχι μόνο ο ίδιος ο ΟΛΘ αλλά και οι παραγωγικοί φορείς της Θεσσαλονίκης και ευρύτερα της Βόρειας Ελλάδας και όχι την πώληση μετοχικού πακέτου.
Από την πλευρά της η διοίκηση του ΟΛΘ, με στόχο πάντοτε τη βελτίωση της ανταγωνιστικότητάς του και την εξέλιξή του σε hub για τις βαλκανικές χώρες, χθες ανακοίνωσε τα συγκεκριμένα ποσοστά των εκπτώσεων, που είχε προαναγγείλει πρόσφατα ο κ. Αγγελούδης από τα Σκόπια, για το 2014.
Οι εκπτώσεις αυτές ανέρχονται σε ποσοστό 50% για το κόστος ρευματοδότησης των ψυγείων για τα προϊόντα που προορίζονται για εξαγωγή (και για τα transit), ποσοστό 15% για τα transshipment φορτία (μεταφορτώσεις) και σε ποσοστό 15% για τα containers, ανάλογα με τον όγκο των διακινούμενων εμπορευματοκιβωτίων (εφόσον επιτευχθεί συγκεκριμένος στόχος -αριθμός εμπορευματοκιβωτίων και πάνω- για τη συγκεκριμένη έκπτωση τελικές αποφάσεις αναμένονται εντός της εβδομάδας μετά από διαβούλευση με τους ναυτιλιακούς πράκτορες).
Μαρίνα εντός του λιμανιού
Παράλληλα, προγραμματίζει, όπως γνωστοποίησε ο κ. Αγγελούδης, εκ νέου τη δημιουργία μαρίνας εντός του ΟΛΘ, αλλά αυτήν τη φορά σε άλλο σημείο και «πιο μέσα» στον ΟΛΘ, ώστε να μην υπάρχουν αντιδράσεις, όπως αυτές που σημειώθηκαν από δημοτικές παρατάξεις στους δύο διαγωνισμούς (σ.σ: οι οποίοι κατέληξαν άγονοι) για τη δημιουργία μαρίνας τουριστικών σκαφών στην πρώτη προβλήτα.
Η νέα χωροθέτηση θα γίνει από τον επιβατικό σταθμό και πιο μέσα στον ΟΛΘ και το έργο θα ενταχθεί στο νέο τριετές επενδυτικό πρόγραμμα της εταιρείας, το οποίο όπως έχει γράψει η «Ν» θα ανακοινωθεί τον Ιανουάριο και περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, επενδύσεις 30 εκατ. ευρώ για προμήθεια νέου και εκσυγχρονισμό του υφιστάμενου μηχανολογικού εξοπλισμού του λιμανιού της Θεσσαλονίκης.
Οσον αφορά, δε, τα μεγέθη της εταιρείας, ο κ. Αγγελούδης εξέφρασε την εκτίμηση ότι το 2013 θα αποβεί μία εξίσου καλή χρονιά με το 2012 για την ΟΛΘ Α.Ε., με αύξηση της διακίνησης containers της τάξης του 3% και πτώση της διακίνησης συμβατικού φορτίου της τάξης του 6%, ενώ σημείωσε ότι στο δεύτερο εξάμηνο του 2013 έγινε ορατή η βελτίωση της οικονομικής κατάστασης των πελατών του ΟΛΘ.
ΒΑΣΩ ΒΕΓΙΡΗ - vveg@naftemporiki.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.