Το 2013 η ελληνική ναυτιλία διατήρησε τα σκήπτρα σε παγκόσμιο επίπεδο. Ειδικότερα ελέγχει το 15,17% του παγκόσμιου στόλου και ακολουθεί η Ιαπωνία με 13,8%, η Κίνα με 13,8% η Γερμανία με 7,7% και την πεντάδα συμπληρώνει η Κορέα με 4,6%. Η Ελλάδα, όσον αφορά στον αριθμό των πλοίων που έχει στον στόλο της, βρίσκεται στην τέταρτη θέση με 3.695 πλοία εκ των οποίων τα 825 χωρητικότητας 69,6 εκατ. τόνων είναι υπό ελληνική σημαία και 2.870 χωρητικότητας 224,8 εκ. τόνων υπό ξένη.
- Στις 26 Ιουνίου ο πρωθυπουργός, Αντώνης Σαμαράς, εγκαινίασε μαζί με τον τότε πρόεδρος της Cosco, Γουέι Τζιαφού, γνωστός ως «κάπτεν Γουέι», στο λιμάνι του Πειραιά μία νέα προβλήτα φορτοεκφόρτωσης που έχει παραχωρηθεί στην Cosco. Μία εβδομάδα αργότερα ο κάπτεν Γουέι παύθηκε από τη θέση, λόγω των κακών οικονομικών αποτελεσμάτων που είχε ο Όμιλος για τρίτη συνεχόμενη χρονιά.
«Θέλουμε να κάνουμε κι άλλη επένδυση στην προβλήτα 3, στο δυτικό κομμάτι της» λένε οι Κινέζοι - Για την προοπτική 3.000 νέων θέσεων εργασίας μίλησε ο πρωθυπουργός.
- Στις 18-7-2013 ο πρωθυπουργός κ. Αντώνης Σαμαρά και το προεδρείο της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών κατά την συνάντησή τους στο Μέγαρο Μαξίμου στην οποία συμμετείχαν οι υπουργοί, Οικονομικών κ. Γιάννης Στουρνάρας και Ναυτιλίας κ. Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, υπέγραψαν συνυποσχετικό σύμφωνο οικειοθελούς προσφοράς προς το Ελληνικό Δημόσιο ύψους 140 εκατ. ευρώ.
- Στο τέλος του 2013 η εθελοντική εισφορά των εφοπλιστών προς το Κράτος έγινε υποχρεωτική, βάσει νόμου, προκαλώντας τις έντονες αντιδράσεις του εφοπλιστικού κόσμου.
- Στις 18-11-2013 μονογραφήθηκε το Ιδιωτικό Συμφωνητικό Β΄ Τροποποίησης της ισχύουσας Σύμβασης Παραχώρησης, από τον Πρόεδρο της ΟΛΠ Α.Ε κ. Γιώργο Ανωμερίτη και τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της ΣΕΠ Α.Ε. Cpt. Fu Cheng Qiu, παρουσία του Υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου κ. Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη. Το ιδιωτικό Συμφωνητικό, το οποίο αφορά επενδύσεις ύψους 230 εκ. ευρώ στο λιμάνι της ΟΛΠ Α.Ε.
- Στις Βρυξέλλες μετέβησαν στελέχη της ΟΛΠ ΑΕ, στις 11 Δεκεμβρίου, μετά την ΥΝΑ, Μ.Βαρβιτσιώτη, προκειμένου να σχολιάσουν σημεία πάνω στα ερωτήματα που αφορούν για θέματα ανταγωνισμού και κρατικών ενισχύσεων όσο αφορά τη σύμβαση παραχώρησης που υπέγραψε ο Οργανισμός με την ΣΕΠ-Cosco για την παραχώρηση και του δυτικού τμήματος της προβλήτας ΙΙΙ.
Οι πιθανότητες να εγκριθεί από την ΕΕ έχουν μειωθεί αισθητά, σύμφωνα με την στάση των Ευρωπαίων, όπως προκύπτει τόσο από τη συμπεριφορά τους απέναντι στους εκπροσώπους της ΟΛΠ ΑΕ όσο και απέναντι στον υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου, Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη που είχε προηγηθεί.
Η ΕΕ θεωρεί ότι η ΣΕΠ-Cosco αποκτά δεσπόζουσα θέση με την απόκτηση του ελέγχου ολόκληρης της προβλήτας ΙΙΙ στο λιμάνι του Πειραιά.
- Στις 8-9-2013 μπήκε τέλος στα σενάρια και στις προθέσεις για την κατασκευή νέου λιμανιού κρουαζιέρας στο Φαληρικό Δέλτα από τον πρωθυπουργό κ. Αντώνη Σαμαρά. Το φιλόδοξο σχέδιο του υπουργείου Ανάπτυξης παραπέμφθηκε στις καλένδες και εκ του αποτελέσματος δικαιώθηκαν ο ΟΛΠ και το υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου, που ήταν αντίθετοι σε αυτή την προοπτική. Η απόφαση ελήφθη την περασμένη Δευτέρα σε σύσκεψη στην οποία συμμετείχαν ο πρωθυπουργός και οι υπουργοί Ανάπτυξης κ. Κωστής Χατζηδάκης, Τουρισμού κυρία Ολγα Κεφαλογιάννη, Ναυτιλίας και Αιγαίου κ. Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης και ο υφυπουργός Ανάπτυξης κ. Γιάννης Μηταράκης - προκειμένου να συζητήσουν για το μέλλον της κρουαζιέρας στην Ελλάδα.
- Η ΕΕ ενέκρινε τον Σεπτέμβριο επενδύσεις 120 εκατ. ευρώ, προκειμένου να γίνει επέκταση του λιμανιού κρουαζιέρας του ΟΛΠ για να μπορεί να υποδέχεται υπερσύγχρονα κρουαζιερόπλοια, μήκους άνω των 300 μέτρων. Εάν ο ΟΛΠ έχανε το έργο, τότε, ο κόμβος της κρουαζιέρας θα πήγαινε στην Κωνσταντινούπολη. Η πρόταση του ΟΛΠ για την επέκταση του νότιου λιμανιού κρουαζιέρας είναι ολοκληρωμένη και με εγγυημένη τη χρηματοδότηση από την Ε.Ε., που θα δώσει τα 114 από τα συνολικά 120 εκατ. ευρώ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.