9 Δεκ 2013

Υπ. Ναυτιλίας: Δεν διακόπτονται τα δρομολόγια για τα Αντικύθηρα

Η σύμβαση με την πλοιοκτήτρια εταιρεία του «Βιτσέντζος Κορνάρος» λήγει στις 31 Οκτωβρίου 2014 - Ερωτήματα για τη σχέση επιβατικής κίνησης-κρατικής επιδότησης

Διαβεβαιώσεις ότι τα δρομολόγια στην ακτοπλοϊκή γραμμή Πειραιάς-Κύθηρα-Αντικύθηρα θα συνεχίσουν να πραγματοποιούνται κανονικά παρείχαν στελέχη του υπουργείου Ναυτιλίας μιλώντας στο Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων μετά την επιστολή του αντιπεριφερειάρχη Νήσων Δημήτρη Κατσικάρη, που έκανε λόγο για διακοπή της σύνδεσης των Αντικυθήρων με τον Πειραιά και την Κρήτη και ζητούσε την παρέμβαση του αρμόδιου υπουργού Μ. Βαρβιτσιώτη.

«Μετά τις Σπέτσες και την Ύδρα που δεν έχουν συμβατικά πλοία, τον Πόρο και τα Μέθανα που δεν εξυπηρετούνται, έρχεται τώρα το τελειωτικό χτύπημα με την αποδρομολόγηση του πλοίου στα Αντικύθηρα -τον τελευταίο "φάρο ζωής και πολιτισμού" της Περιφέρειας Αττικής- με μια αναιτιολόγητη κίνηση που θα έχει καταστροφικά αποτελέσματα για τους πολίτες», αναφέρεται στην επιστολή του κ. Κατσικάρη.

Όπως εξηγούσαν τα στελέχη του υπουργείου Ναυτιλίας αυτή τη στιγμή το επιβατηγό- οχηματαγωγό πλοίο «Βιτσέντζος Κορνάρος» που πραγματοποιεί το συγκεκριμένο δρομολόγιο βρίσκεται σε επίσημη ακινησία για την ετήσια επιθεώρησή του έως τις 31/12/2013, όπως ορίζει ο νόμος. Παράλληλα, υπενθύμιζαν, ότι η σύμβασή με την πλοιοκτήτρια εταιρεία για την πραγματοποίηση του συγκεκριμένου δρομολογίου λήγει στις 31/10/2014.

Σημειώνεται ότι για να γίνει διακοπή ενός δρομολογίου και μάλιστα επιδοτούμενου, χρειάζεται πρώτα από όλα σχετική γνωμοδότηση από το νομικό σύμβουλο του υπουργείου, πράγμα που μέχρι στιγμής δεν έχει γίνει.

Πάντως, πηγές από το υπουργείο Ναυτιλίας ανέφεραν στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι το μεταφορικό έργο της συγκεκριμένης γραμμής, σε καμία περίπτωση δεν δικαιολογεί το ύψος της κρατικής ενίσχυσης. Ανέφεραν ότι το υπάρχον επιδοτούμενο δρομολόγιο είναι μακροχρόνιας σύμβασης, κοστίζει ετησίως στον κρατικό προϋπολογισμό 5,5 εκατ. ευρώ, έχει πολύ χαμηλή επιβατική κίνηση από τον Πειραιά και αποτελεί περίπου το 8% της ετήσιας κρατικής χρηματοδότησης. Τόνισαν επίσης ότι το ίδιο δρομολόγιο για τα νησιά αυτά, καλύπτεται ήδη σε πολύ λιγότερη ώρα από τη Νεάπολη Λακωνίας από ό,τι από τον Πειραιά.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.