10 Δεκ 2013

Οι θέσεις της ΠΕΝΕΝ για το σχέδιο Νόμου του ΥΝΑ για τα Τουριστικά πλοία και άλλες διατάξεις


Η Πανελλήνια Ένωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού εξέδωσε την ακόλουθη ανακοίνωση: 

"Στην συνέχεια διατυπώνουμε αναλυτικά τις θέσεις της Ένωσής μας αναφορικά με το σχέδιο νόμου του ΥΝΑ για τα Τουριστικά σκάφη και άλλες διατάξεις στα σημεία στα οποία θίγονται θεσμοθετημένα δικαιώματα των Ναυτεργατών από τις προωθούμενες διατάξεις.



Άρθρο 8

Στελέχωση επαγγελματικών πλοίων αναψυχής
1)   α) Ιστιοφόρα και μηχανοκίνητα πλοία αναψυχής μέχρι 24 μέτρα εκναυλώνονται χωρίς πλοίαρχο και πλήρωμα
      β) Τα επαγγελματικά πλοία αναψυχής μπορούν αν θέλουν να ασφαλίσουν το πλήρωμα στο ΝΑΤ και δεν       έχουν καμία υποχρέωση να τηρούν οργανική σύνθεση.
γ) Τα ίδια πλοία επιτρέπεται να απασχολούν βοηθητικό προσωπικό που δεν θεωρείται ούτε πλήρωμα ούτε επιβάτες και αναφέρεται στην κατάσταση επιβαινόντων ως ειδικό βοηθητικό προσωπικό.
2)  Στα επαγγελματικά πλοία αναψυχής μέχρι 24 μέτρα εάν προσληφθεί
      α) κυβερνήτης ασφαλίζεται υποχρεωτικά στον Ο.Α.Ε.Ε
      β) με απόφαση του Υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου καθορίζονται τα προσόντα του κυβερνήτη
3)  α) Η οργανική σύνθεση πληρώματος των πλοίων αναψυχής καθορίζεται με απόφαση του Υπουργού     
     Ναυτιλίας και Αιγαίου (ειδικές συνθέσεις)
     β) τα πλοία αναψυχής με σημαία κράτους εκτός της ελληνικής, με ολική χωρητικότητα κάτω των 650 κοχ 
     στελεχώνονται σύμφωνα με την ελληνική νομοθεσία με εξαίρεση τις διατάξεις περί ελληνομάθειας και
ασφάλισης των ναυτικών (μαύρη εργασία)
Με το άρθρο αυτό καταργείται η οργανική σύνθεση, το βοηθητικό προσωπικό δεν θεωρούνται συγκροτημένοι Ναυτεργάτες, ο Κυβερνήτης ασφαλίζεται στον ΟΑΕΕ που σημαίνει απώλεια εσόδων για το ΝΑΤ και τα λοιπά Ταμεία και θεσμοθετεί την μαύρη ανασφάλιστη εργασία και με την κατάργηση του πιστοποιητικού ελληνομάθειας καταργεί τους Έλληνες Ναυτεργάτες από τα σκάφη κάτω των 650 κοχ με σημαία κράτους.

Άρθρο 11

Πλήρωμα ιδιωτικών πλοίων αναψυχής
1)                  Τα ιδιωτικά πλοία αναψυχής απαλλάσσονται της υποχρέωσης να τηρούν οργανική σύνθεση πληρώματος
2)                  Ο πλοιοκτήτης ιδιωτικού πλοίου αναψυχής δύναται να απασχολεί βοηθητικό προσωπικό που δεν θεωρείται πλήρωμα, χωρίς υποχρέωση ασφάλισης (πολλαπλών καθηκόντων)
3)                  Στην περίπτωση εκναύλωσης του ιδιωτικού πλοίου αναψυχής έχουν εφαρμογή οι διατάξεις του άρθρου 8 για την στελέχωση των επαγγελματικών πλοίων αναψυχής
Στα ιδιωτικά πλοία αναψυχής καταργείται επίσης η οργανική σύνθεση του πληρώματος, το βοηθητικό προσωπικό δεν θα κατέχει ναυτική ειδικότητα και θεσπίζεται η δυνατότητα για απασχόληση πολλαπλών καθηκόντων.

Άρθρο 12

Παράγραφος 4) Κατ’ εξαίρεση επιτρέπεται με έγκριση της αρμόδιας διεύθυνσης του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου η παραλαβή επιβατών από διάφορα λιμάνια
Παράγραφος 7) Για όλα τα επαγγελματικά τουριστικά ημερόπλοια ολικής χωρητικότητας κάτω των 650 κοχ με σημαία κράτους της Ε.Ε ή του Ε.Ο.Χ τα θέματα στελέχωσης ρυθμίζονται από τις διατάξεις της ελληνικής νομοθεσίας, με εξαίρεση την ελληνομάθεια και ασφάλιση των ναυτικών
Με το άρθρο αυτό μετατρέπουν, κατά παράβαση της υφιστάμενης νομοθεσίας, τα Τουριστικά σκάφη και σε Ακτοπλοϊκά ενώ και σε αυτά καταργείται το πιστοποιητικό ελληνομάθειας και η ασφάλιση στο ΝΑΤ.



Άρθρο 13

Παράγραφος 3) Τα επαγγελματικά πλοία αναψυχής απαλλάσσονται από το ειδικό φόρο κατανάλωσης και τον δασμό των καυσίμων
Παράγραφος 4) Πλοία αναψυχής μεταφορικής ικανότητας άνω των 36 επιβατών υπάγονται στις φορολογικές διατάξεις που ισχύουν για τα κρουαζιερόπλοια σύμφωνα με τον Ν. 27/1975
Με το άρθρο 13 διευρύνονται οι φοροαπαλλαγές των Πλοιοκτητών για τα επαγγελματικά πλοία αναψυχής.

Άρθρο 14

Γενικές διατάξεις
Παράγραφος 5 Πλοία αναψυχής τα οποία είναι υπόχρεα σε συμμόρφωση με τις απαιτήσεις του Διεθνούς Κώδικα Ασφαλούς Διαχείρισης (ISM CODE), του κανονισμού για την βελτίωση ασφάλειας πλοίων και λιμενικών εγκαταστάσεων (ISPS CODE) και της Σύμβασης Ναυτικής Εργασίας (MLC 2006) πρέπει να είναι εφοδιασμένα με τα αντίστοιχα πιστοποιητικά και να τηρούν τις διατάξεις της σχετικής νομοθεσίας. Αυτό σημαίνει ότι καταργούνται οι Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας και στην καλύτερη περίπτωση οι εργαζόμενοι θα αμείβονται με το μισθολόγιο που προβλέπεται από την Ναυτική Σύμβαση Εργασίας του 2006 του Διεθνούς Γραφείου Εργασίας.
Άρθρο 17

Παράγραφος 3 Απαλλάσσονται από την υποχρέωση να εφοδιάζονται με ναυτολόγιο τα ιδιωτικά πλοία αναψυχής ανεξαρτήτως χωρητικότητας.

Άρθρο 18

Σύσταση

Σύσταση Ν.Π.Δ.Δ με την επωνυμία «Οίκος Ναύτου – Ναυτική Εργασία»
Καταργούνται ΝΑΤ και ΓΕΝΕ και υποβαθμίζονται περισσότερο από ποτέ οι οργανισμοί και οι υπηρεσίες που προσφέρουν ενώ θα είναι σχεδόν ανύπαρκτη η παρουσία και η συμμετοχή των εκπροσώπων των Ναυτεργατών και στρατιωτικοποιείται με την ένταξη των Λιμενικών ο νέος φορέας.


Άρθρο 26

Πλοίο Ασφαλείας

Με αυτό το άρθρο επιχειρείται η ντε φάκτο κατάργηση του δικαιώματος της απεργίας μέσω της χρησιμοποίησης του πλοίου ασφαλείας το οποίο θα εξυπηρετεί πλήρως τις συγκοινωνιακές ανάγκες των νησιών σύμφωνα με το δικαίωμα που θα ασκεί ο εκάστοτε Υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου. Επίσης προβλέπονται κυρώσεις για τους Ναυτικούς ενώ επιβάλει την υποχρεωτική δρομολόγηση όσων πλοίων «επιτάσσονται» με απόφαση του ΥΝΑ. Πρόκειται για μια αντιδημοκρατική αντισυνταγματική εκτροπή που καταργεί  το κατοχυρωμένο δικαίωμα της απεργίας των Ναυτεργατών που κερδήθηκε με αγώνες και θυσίες.


Σύμφωνα με όλα τα παραπάνω θεωρούμε ότι το σχέδιο νόμου του ΥΝΑ για τα Τουριστικά σκάφη και λοιπές διατάξεις  συνιστά ένα άθλιο τερατούργημα που η βασική του φιλοσοφία είναι ο βίαιος διωγμός των Ελλήνων Ναυτεργατών και από αυτόν τον νευραλγικό κλάδο, θα διευρύνει τα ελλείμματα των ασφαλιστικών μας ταμείων, θα αυξήσει δραματικά τον αριθμό των ανέργων, θα γιγαντώσει την μαύρη ανασφάλιστη εργασία και θα υποβαθμίσει δραματικά το επίπεδο της ασφάλειας αυτών των πλοίων με άμεσο κίνδυνο να προκληθούν σοβαρά ναυτικά ατυχήματα, ενώ την ίδια στιγμή που οι εφοπλιστές φοροαπαλλάσσονται  και εθελοντικά συνεισφέρουν όσοι και όσο θέλουν στα δημόσια φορολογικά έσοδα, οι πλοιοκτήτες αυτών των σκαφών διευρύνουν τον αριθμό των φορολογικών απαλλαγών τους.
Πρόκειται για ένα σχέδιο λαιμητόμο του απεργιακού δικαιώματος των ναυτεργατών που δείχνει τον φόβο της αντιλαϊκής κυβέρνησης (Ν.Δ – ΠΑΣΟΚ) μπροστά στο ενδεχόμενο παραπέρα ανάπτυξης και ενίσχυσης των αγώνων για την ανατροπή της αντικοινωνικής και ανάλγητης πολιτικής της.
Η ΠΕΝΕΝ και οι Ναυτεργάτες θα αντιταχθούν με όλες τους τις δυνάμεις και θα παλέψουν για να μην περάσουν τα νέα σφαγιαστικά μέτρα σε βάρος του Ναυτεργατικού μας κόσμου.
Απαιτούμε την άμεση ανάκληση του σχεδίου νόμου, που αποτελεί απαίτηση σύσσωμου του Ναυτεργατικού μας κόσμου. Καλούμε τα πολιτικά κόμματα να καταψηφίσουν το έκτρωμα αυτό και να συμβάλλουν έτσι ώστε να μην υλοποιηθούν οι άθλιοι κυβερνητικοί και εφοπλιστικοί σχεδιασμοί σε βάρος των Ναυτεργατών."

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.