Το κύριο χαρακτηριστικό της προηγούμενης εβδομάδας ήτανε η έντονη νευρικότητα που
επικράτησε στην αγορά όπου είχε και σαν αποτέλεσμα τον ιδιαίτερα χαμηλό όγκο των διαλύσεων.
Βέβαια το γεγονός της ανόδου της ναυλαγοράς και της αύξησης των εσόδων των πλοίων το τελευταίο
διάστημα λειτουργεί αποτρεπτικά στον τομέα των διαλύσεων και το τελευταίο διάστημα αυτό είναι
μία πραγματικότητα. Εκτιμάται πως ο συνολικός όγκος των διαλύσεων για το 2013 θα είναι
μειωμένος κατά 1/3 από το ιστορικό ρεκόρ των 66 εκατομμυρίων τόνων του προηγούμενου χρόνου
αλλά φτάνοντας το προηγούμενο ιστορικό ρεκόρ του 1985.
Η Ινδία, την προηγούμενη εβδομάδα αντιμετώπισε και πάλι μεταβλητότητα τόσο στην νομισματική
ισοτιμία όσο και στις εγχώριες τιμές του σιδήρου με αποτέλεσμα οι αγοραστές, End Buyers, να
επιλέξουν να μην δραστηριοποιηθούν, γεγονός που αντικατοπτρίζεται και από την εικόνα των
διαλυτηρίων όπου εκτιμάται πως το 50% είναι άδεια, παρά την προσπάθεια των Cash Buyers να
πουλήσουν τα αποθέματα τους σε τιμές της αγοράς και όχι σπέκουλας.
Το Πακιστάν, και αυτό για άλλη μια εβδομάδα αντιμετώπισε τα γνωστά προβλήματα ισοτιμίας, με
την ρουπία να διαπραγματεύεται μεταξύ των 108 – 109 ρουπίων στο δολάριο, αποτρέποντας έτσι για
άλλη μία φορά τους End Buyers στο να βγουν στην αγορά. Αν η ισοτιμία βελτιωθεί, τότε η αγορά
του Πακιστάν θα γίνει από τις πιο ανταγωνιστικές, ιδιαίτερα για τα πλοία μεγαλύτερου τονάζ, καθώς
οι τιμές του σιδήρου παραμένουν σε ικανοποιητικά επίπεδα και η ζήτηση ισχυρή.
Στο Μπαγκλαντές, η πολιτική κατάσταση είναι ο κύριος παράγοντας που έχει παραλύσει τον τομέα
των διαλύσεων, καθώς εν όψει των επερχόμενων εκλογών στις 5 Ιανουαρίου, όλη η χώρα ουσιαστικά
έχει παραλύσει από απεργίες. Μέσα σε αυτή την αναταραχή ελάχιστοι End Buyers έχουν αρχίσει να
αγοράζουν πλοία προσδοκώντας αύξηση των τιμών του σιδήρου όπως συνήθως συμβαίνει σε
περιόδους κρίσης.
Η Κίνα, συνεχίζει να παραμένει απλός θεατής, καθώς οι τιμές του σιδήρου παρουσιάζουν πτωτικές
τάσεις, λόγω της προσπάθειας της κυβέρνησης να αποφύγει υπέρ-θέρμανση της οικονομίας, με
αποτέλεσμα και οι προσφερόμενες τιμές να παραμένουν πιεσμένες. Από την άλλη εικάζεται ότι ακόμη
και αν βελτιωνόντουσαν οι τρέχουσες τιμές δεν θα μπορούσαν να ανταγωνιστούν τις τιμές των
υπόλοιπων αγορών.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε αρκετά μειωμένος στους
193,957 DWT, εκ των οποίων περίπου το 53% (103,320 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 0% (0
DWT) δεξαμενόπλοια και το 47% (90,637 DWT) Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κινήθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 400 - $ 425 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 390 - $ 420 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.Μπαγκλαντές: Από $ 400 - $ 430 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα
✏ Κίνα: Από $ 330 - $ 340 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
ΠΗΓΗ: G.Moundreas SA
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.