2 Ιουν 2013

Θα επιβληθούν τα eco ships

Iσχυρά σημάδια αντίστασης στην περιοχή των 800 και πλέον μονάδων εμφανίζει ο δείκτης ξηρού φορτίου, αλλά στη ναυτιλιακή κοινότητα παραμένει ισχυρή η πεποίθηση ότι το 2014 η αγορά θα αρχίσει να βελτιώνεται, σημειώνει στο εβδομαδιαίο της σχόλιο της G Moundreas. H Μοοdy's στην ανάλυσή της για τον ευρύτερο τομέα της ναυτιλίας εστιάζει σε τρεις τάσεις που θα επηρεάσουν τις εξελίξεις. Πρόκειται για την ανάκαμψη της παραγωγικής δυναμικότητας στη βιομηχανία ορισμένων αναπτυγμένων χωρών, τις εξελίξεις στο σχεδιασμό των πλοίων και την υποχώρηση των εισαγωγών πετρελαίου από τις ΗΠΑ. Όπως σημειώνει η Moody's αυτές οι τρεις τάσεις είναι δυνατό να αλλάξουν σημαντικά το ανταγωνιστικό τοπίο για τις ναυτιλιακές εταιρείες σε διεθνές επίπεδο και όσον αφορά τις εισηγμένες να επηρεάσουν την πιστοληπτική τους ικανότητα για τα επόμενα πέντε χρόνια.

Νικητές και ηττημένοι 
 
Κάθε μία από τις παραπάνω εξελίξεις αναμένεται, λέει η Moodys, να επιδράσει διαφορετικά στους διάφορους τομείς της ναυτιλίας δημιουργώντας μία δυναμική για λίγους νικητές και πολλούς ηττημένους. Για τα πλοία ξηρού φορτίου αναφέρει ότι οι αυστηρότεροι περιβαλλοντικοί όροι και το υψηλότερο κόστος καυσίμων αποτελούν ισχυρά κίνητρα στους πλοιοκτήτες να παραγγείλουν οικολογικά πλοία χαμηλής κατανάλωσης αφού αυτό θα τους βοηθήσει να μειώσουν το λειτουργικό τους κόστος. Οι αναλυτές της G Mοundreas συμπληρώνουν ότι ναυλωτές και τράπεζες δηλώνουν πως θα δίνουν προτεραιότητα στα eco ships. Παρά το γεγονός ότι αυτή η τάση αφορά όλους τους τύπους πλοίων, ωστόσο, η πρόκληση είναι μεγαλύτερη στα πλοία ξηρού φορτίου όπου ο μέσος όρος ηλικίας είναι υψηλός και οι χρηματοδοτικές συνθήκες εξαιρετικά δύσκολες.