25 Ιουν 2013

Σχέδια για προσέλκυση Κινέζων στην ελληνική κρουαζιέρα


Την τεράστια δεξαμενή Κινέζων επιβατών κρουαζιέρας, θα πρέπει να  προσελκύσει η ελληνική βιομηχανία κρουαζιέρας εκμεταλλευόμενη τόσο το ταξίδι του πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά στη χώρα του Κόκκινου Δράκου όσο και των πολύ καλών επαφών που έχει η ελληνική πλοιοκτησία με την κινεζική.

Ήδη εταιρείες κολοσσοί όπως οι Carnival, Caribbean  και Norwegian έχουν μεταφέρει συνολικά 14 πλοία τους από την Ευρώπη στην Κίνα, μέσα στο 2013, στα νέα terminal που έχουν κατασκευαστεί εκεί και κάνουν κρουαζιέρες αποκλειστικά με Κινέζους στη χώρα τους.
Αυτό σημαίνει 14 πλοία επί 2.500 κλίνες συνολικά 35.00 την ημέρα επί 120 ημέρες τουλάχιστον ανεβάζουν τις διανυκτερεύσεις στα 4,2 εκατομμύρια.
«Αυτή η τάση θα συνεχιστεί και με αυξητικούς ρυθμούς» επισημαίνει ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Ηρακλείου, Γιάννης Μπρας.

«Το γεγονός αυτό σε συνδυασμό  με την κρίση του 2008-2009 που είχε φρενάρει τις παραγγελίες για ναυπήγηση κρουαζιερόπλοιων   εκτιμώ ότι την τριετία  2014-2015-2016 θα υπάρξει  μία κάμψη  της κρουαζιέρας στην Ευρώπη. Σε μία Ευρώπη στην οποία τα τελευταία 10 χρόνια η αύξηση ήταν κάθε χρόνο 8%-9%. Το ερώτημα είναι τι κάνει η Ευρώπη και η Ελλάδα για να προσελκύσει τους Κινέζους τουρίστες» και προσθέτει:
«Εμείς στην Ελλάδα έχουν τρία βασικά πλεονεκτήματα
1) Οι Κινέζοι έχουν και διδάσκουν αρχαία ελληνική ιστορία στο σχολείο και είμαστε η μοναδική χώρα που παραδέχονται τον πολιτισμό της εκτός  από τον δικό τους.


2) Από την Ελλάδα και το Ηράκλειο το 2011 πέρασαν 15.000 Κινέζοι που εγκατέλειψαν τη Λιβύη τότε με τον πόλεμο. Και αυτό είχε προβληθεί εκτενέστατα στην Κίνα και υπάρχει πολύ καλή εικόνα της χώρας μας.
3) Παραδοσιακά ο κύκλος μίας κρουαζιέρας ξεκινάει και ωριμάζει. Θα πάνε πρώτη φορά κρουαζιέρα στην Κίνα , δεύτερη φορά στην Κίνα όμως στατιστικά σε τρία χρόνια στατιστικά θα θελήσουν να πάνε εκτός Κίνας κρουαζιέρα. Ποιά χώρα είναι η πρώτη στην πορεία τους προς την Ευρώπης; Η Ελλάδα. Αυτό πρέπει να το εκμεταλλευτούμε Είναι μία χώρα 1,6 δισ. κατοίκους  με τη μεσαία τάξη να βρίσκεται σε άνοδο».

Ο Γ.Μπρας υπογραμμίζει ότι  υπάρχει μία δυναμική μεταξύ των δύο κρατών την οποία η Ελλάδα θα πρέπει να εκμεταλλευτεί.

« Πρέπει να συνδυάσουμε ναυτιλία-τουρισμό και επενδύσεις με την Κίνα. Όλα αυτά θα χρειαστούν αεροπορικές συνδέσεις, είτε λέγεται Ελ.Βενιζέλος είτε Καστέλι. Πρέπει να συνδυαστεί και ο πρωτογενής τομέας οι εξαγωγές». Όσο αφορά τον τρόπο που  μπορεί η κυβέρνηση μπορεί να επικοινωνήσει το όλο project ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΗ επισημαίνει;  
« Χρειάζεται  μία οργάνωση και καμπάνια ενημέρωσης σε όλο το κύμα των πιθανών επενδυτών που θα έρθουν στην Ελλάδα ανταποδίδοντας το ταξίδι του πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά στην Κίνα. Σε αυτό μπορούν να βοηθήσουν και οι Έλληνες πλοιοκτήτες που έχουν καλές σχέσεις λόγω ναυπηγήσεων και μεταφοράς προϊόντων.
Με  βασικούς πρωταγωνιστές τα μνημεία και την ιστορίας μας, τον πολιτισμό και τις υποδομές μας,  όλο αυτό μπορούμε  να το προβάλλουμε  στο  ευρύ κοινό της Κίνας, προσκαλώντας τους κατάλληλους ανθρώπους από τα ΜΜΕ και δίνοντας το κατάλληλο υλικό που ήδη υπάρχει. Χωρίς να ξοδέψουμε ευρώ. Πρέπει αν δημιουργηθεί ένα project που να στοχεύσει στην κινεζική αγορά με σχέδιο και χρονοδιάγραμμα. Στην Κρήτη έχουμε κατάλληλες υποδομές για να τους υποδεχτούμε.   Υπάρχει η δυνατότητα να μείνουν μία εβδομάδα σε μία πόλη και την άλλη να κάνουν κρουαζιέρα.  Αυτή είναι η πρότασή μου.

Ως γενική εικόνα, οι Κινέζοι αναζητούν διαφορετικά πράγματα στην κρουαζιέρα από τους τουρίστες της Ευρώπης και των ΗΠΑ. Οι Κινέζοι ενδιαφέρονται περισσότερο για τη διαδρομή και τα λιμάνια που θα πιάσει το κρουαζιερόπλοιο, παρά για τις ψυχαγωγικές δραστηριότητες και τις πολυτελείς υπηρεσίες που παρέχονται εν πλω.
«Είναι σημαντικό για τις εταιρείες κρουαζιέρας να προβάλουν την έννοια της κρουαζιέρας στο κινεζικό κοινό διότι υπάρχει κάποια παρανόηση. Για παράδειγμα, κάποιοι Κινέζοι συγχέουν στο μυαλό τους τα κρουαζιερόπλοια με τα καραβάκια που διαπλέουν τον ποταμό Yangtze και δεν έχουν γνώση των υπηρεσιών που προσφέρει ένα κρουαζιερόπλοιο», επισημαίνουν Κινέζοι τουριστικοί πράκτορες.
τα τρία τελευταία χρόνια, τρεις είναι οι βασικές εταιρείες που έχουν επενδύσει στην κρουαζιέρα και έχουν τη βάση τους σε κινεζικά λιμάνια: Costa Cruises, Royal Caribbean και Star Cruises. Ουσιαστικά αποτελούν την πρώτη επιλογή των Κινέζων τουριστών.


Αναφορικά με την Ελλάδα, για την οποία υπάρχει αυξημένη ζήτηση και ενδιαφέρον από τουριστικά πρακτορεία, προσφέρει  μεγάλες δυνατότητες αφού οι Κινέζοι μπορούν με ένα από τα σύγχρονα κρουαζιερόπλοια   να απολαύσουν αυθεντική κρουαζιέρα στο Αιγαίο.
Ειδικότερα μπορεί να συνδυαστεί με επίσκεψη στην Αθήνα και ολιγοήμερη κρουαζιέρα με το πανόραμα όλων των γνωστών και δημοφιλών προορισμών στην Κίνα , όπως είναι η Σαντορίνη και η Μύκονος.

Βέβαια «αγκάθι» για την ανάπτυξη της ζήτησης αλλά και της επισκεψιμότητας των Κινέζων  είναι το θέμα της έκδοσης βίζας και μάλιστα η έλλειψη ευελιξίας και από τους ελληνικές διπλωματικές αρχές ή γραφειοκρατικές διαδικασίες που λειτουργούν αποτρεπτικά για την τελική επιλογή διακοπών.
Το project με τους Ρώσους
Ο Γιάννης Μπρας αποκάλυψε ότι από φέτος στο Ηράκλειο ξεκίνησε  ένα νέο project που στοχεύει στους Ρώσους τουρίστες. «Για πρώτη φορά υπάρχει η δυνατότητα του  fly  stay & cruise δηλαδή πετάω, διαμένω και κάνω κρουαζιέρα όπου Ρώσοι μέσου και υψηλού εισοδήματος έρχονται στο Ηράκλειο» τονίζει:
«Οι Ρώσοι τουρίστες θα μένουν στο Ηράκλειο 4-5 ημέρες σε πολύ καλό resort  όπου θα απολαμβάνουν όλες τις ανέσεις και τις πολυτελείς υπηρεσίες ενώ  θα τονώσουν την τοπική αγορά. Στη συνέχεια θα κάνουν κρουαζιέρα 4-5 ημερών και θα δουν το κομμάτι το μοναστηριακό,  το  κοσμοπολίτικο αλλά και το κομμάτι του τζόγου. Δημιουργούμε μία νέα πίτα  στην αγορά. Οι κρουαζιέρες θα γίνουν μετά από συμφωνία που έχει υπογραφτεί μεταξύ μεγάλου  βασικού tour operator και  της  Louis Cruises»
Πέρσι πραγματοποιήθηκαν 4.033 πτήσεις από τη Ρωσία προς το Ηράκλειο εκ των οποίων 2.292 από τη Μόσχα. το 2012. Μόνο από τη Μόσχα έχουν έρθει 2.292 πτήσεις το 2012 στο Ηράκλειο. 
Ο Οργανισμός έχει χρηματοδοτήσει τη μελέτη επέκτασης του αεροδρομίου Νϊκος Καζαντζάκης με το πρώτο cruise terminal on airport . θα  υπάρχει αίθουσα αφιερωμένες στην κρουαζιέρα οι οποίες θα αναβαθμίσουν το τουριστιό προϊόν και θα εξυπηρετεί καλύτερα τους ταξιδιώτες της κροαυζιέρας.
Ταυτόχρονα το πρότζεκτ του λιμανιού του Ηρακλέιου Customer experience and handsment project η επαύξηση της εμπιπεράις του επισκέπτη  μέσω της ανάδειξης του πολιτισμού και του πρωτογενή τομέα, μέσω της ενεργοποίησης των πέντε αισθήσεων των επισκεπτών φτάνει την εμπειρία τους σε νέα επίπεδα.
Τα τρία βραβεία που έχει κερδίσει το λιμάνι του Ηρακλείου  αποδεικνύουν έμπρακτα ότι η στρατηγική  μικρών βημάτων αλλά και η έμπρακτη συνεργασία με τους τοπικούς φορείς πιάνουν τόπο.
Διαθέτουμε πλούσια ιστορία, μυθολογία και πρέπει με έναν αφηγηματικό τρόπο να την αφηγηθούμε στους επισκέπτες μας. Ετσι θα κάνουμε την εμπειρία μας μοναδική, συναρπαστική και όπως όλο ξέρουμε     a happy customer is a spending.

Αναμένουμε θετικές εξελίξεις για την αξιοποίηση πολλών ελληνικών λιμανιών στον τομέα της κρουαζιέρας, μεταξύ αυτών και τα Ηράκλειο  από το ΤΑΙΠΕΔ  και το ήδη εξεφρασμένο ενδιαφέρον μεγάλων εταιρειών του χώρου δηλώνει ότι η κρουαζιέρα στην Ελλάδα έχει πολλά να δώσει.
Ο νέος στόχος για το Ηράκλειο είναι μέχρι το 2015 να έχει 4-6 εταιρείες να κάνουν homeport  σε αυτό.