19 Ιουν 2013

«Άρχισε η ….. Ανασυγκρότηση στο ΥΝΑ»





           
H Πανελλήνια Ομοσπονδία Υπαλλήλων ΥΕΝ εξέδωσε την ακόλουθη ανακοίνωση:
 «Λίγες μόνο εβδομάδες έχουν περάσει από την ψήφιση του Ν. 4150/2013 με τον οποίο ανασυγκροτήθηκε το Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου και ο Υπουργός επιχειρεί με συγκεκριμένες ενέργειες να διαστρεβλώσει το περιεχόμενό του Νόμου που ο ίδιος εισηγήθηκε στη Βουλή.

            Ιδιαίτερα στο στόχαστρο έχουν μπει συγκεκριμένα άρθρα του Νόμου όπως το 1,5, 48, 56, για το περιεχόμενο των οποίων οι άλλοι δύο εταίροι στην Κυβέρνηση αλλά και η αξιωματική αντιπολίτευση είχαν εκφράσει συγκεκριμένες απόψεις και βάση αυτών έγινε η τελική διαμόρφωση και ψήφισή τους στην Ολομέλεια της Βουλής.
            Ο σχεδιασμός αυτός επιχειρείται να υλοποιηθεί με την Κοινή Υπουργική Απόφαση  για την σύσταση Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών, το σχέδιο του Οργανισμού όλων των Υπηρεσιών του ΥΝΑ, τον κατακερματισμό του Πολιτικού Προσωπικού, και την κατάργηση της Γενικής Διεύθυνσης Διοικητικής Υποστήριξης.
            Η πραγματοποίηση των παραπάνω κατά το σχεδιασμό της πολιτικής ηγεσίας θα γίνει πιο εύκολα με την στοχευμένη αποδυνάμωση συγκεκριμένων υπηρεσιών από το έμπειρο προσωπικό ώστε να «αποδειχθεί» ανεπάρκεια και καθυστέρηση σε σοβαρά υπηρεσιακά θέματα. Σε αυτή τη λογική εντάσσονται και οι πρόσφατες μετακινήσεις του συνόλου σχεδόν των Δ/ντών των πολιτικών Υπηρεσιών.
§   Ο πρώτος στόχος είναι η Γενική Γραμματεία Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και προσφάτως Ναυτιλιακών Επενδύσεων που σύμφωνα με το Ν. 4150 είναι εκτός αρμοδιοτήτων Λ.Σ. η οποία αποδυναμώνεται συνεχώς με αποκορύφωμα τις τελευταίες μετακινήσεις μεταξύ των οποίων συμπεριλαμβάνονται και οι δύο Διευθύντριες (ΔΛΠ & ΠΥ), οι οποίες πρόσφατα είχαν αναλάβει.
Το αποτέλεσμα αυτών των μετακινήσεων είναι στις 4 Δ/νσεις της Γενικής Γραμματείας να υπηρετούν πλέον, ένας Δ/ντής, πέντε Τμηματάρχες αντί έντεκα και συνολικά είκοσι πέντε υπάλληλοι αντί των πενήντα προβλεπομένων από το Π.Δ. 175/2002.
Χαρακτηριστικότερο παράδειγμα είναι η Δ/νση Λιμενικής Πολιτικής η οποία πλέον είναι χωρίς Δ/ντή, με πέντε υπαλλήλους και η οποία πρέπει να αντιμετωπίσει εκτός των άλλων και θέματα όπως την Ευρωπαϊκή Λιμενική Πολιτική, τις Διεθνείς Συμβάσεις και τους Διεθνείς Οργανισμούς, τις Διμερείς Σχέσεις, ενόψει μάλιστα της ανάληψης της Προεδρίας στο Συμβούλιο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής από την Ελλάδα το Α΄ εξάμηνο του 2014.
Παράλληλα έντονα ακούγεται το τελευταίο διάστημα ότι η πολυδιαφημισμένη νέα Διεύθυνση Ναυτιλιακών Επενδύσεων η οποία θα συμπεριλάμβανε και τις αρμοδιότητες του θαλάσσιου τουρισμού πιθανόν να μην δημιουργηθεί λόγω μη ύπαρξης αντικειμένου και επομένως θα είναι περιττή η δημιουργία Γενικής Διεύθυνσης Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής & Ναυτιλιακών Επενδύσεων.
§   Ο δεύτερος στόχος είναι η κατάργηση της Γενικής Διεύθυνσης Διοικητικής Υποστήριξης και η συγχώνευση των πέντε Διευθύνσεων σε μία, παρά τις αρχικές ρητές διαβεβαιώσεις του Υπουργού προς το Σύλλογο, και η «μεταφορά» της στη Γ.Γ. Αιγαίου. Η κατάργηση και συγχώνευση Διευθύνσεων και Τμημάτων της ΓΔΔΥ εγκυμονεί κινδύνους διαθεσιμότητας δεκάδων υπαλλήλων ενώ οι πεντακόσιοι υπάλληλοι που υπηρετούν στο Υπουργείο (Κεντρικές Υπηρεσίες, Καθηγητές, Πλοηγική Υπηρεσία) δεν θα έχουν Γενική Διεύθυνση για την υποστήριξη των θεμάτων που χειρίζονται σύμφωνα με τις αρμοδιότητές τους και το ΥΝΑ θα είναι το μοναδικό Υπουργείο χωρίς ΓΔΔΥ.
§   Ο τρίτος στόχος του σχεδιασμού της πολιτικής ηγεσίας είναι ο κατακερματισμός των Υπηρεσιών που υπηρετούν Πολιτικοί Υπάλληλοι και αυτό διαπιστώνεται τόσο με την ΚΥΑ για τη σύσταση Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών όσο με τα πρώτα σχέδια του Οργανισμού.
Η πρόταση της Ομοσπονδίας για τον Οργανισμό του ΥΝΑ είναι η ομόφωνη απόφαση της Τακτικής Γενικής Συνέλευσης του Συλλόγου και συγκεκριμένα :
- Η Γενική Διεύθυνση Διοικητικής Υποστήριξης να παραμείνει με αρμοδιότητες Διοίκησης Προσωπικού, Οργάνωσης, Τεχνικών Υπηρεσιών, Ναυτικής Εκπαίδευσης και Εργασίας.
- Η Γενική Διεύθυνση Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων να στελεχώνεται αμιγώς με πολιτικό προσωπικό και η Πλοηγική Υπηρεσία να παραμείνει ως έχει σύμφωνα με το άρθρο 48 του Ν. 4150/2013.
-  Να συσταθεί Υπηρεσία Επιθεώρησης Πλοίων με μικτή στελέχωση η οποία όπως προβλέπεται στο Ν. 4150/13 να είναι εκτός Α/ΛΣ-ΕΛ.ΑΚΤ.
- Στη νέα Γενική Διεύθυνση Οικονομικών Υπηρεσιών η θέση του Γενικού Διευθυντή να προκηρυχθεί για να εξασφαλισθεί το αξιοκρατικό και αδιάβλητο της επιλογής, και η Δ/νση Προϋπολογισμού και Επενδύσεων να στελεχώνεται αμιγώς από πολιτικούς υπαλλήλους.          
Το Δ.Σ. της Ομοσπονδίας καλεί :
1) Την πολιτική ηγεσία του ΥΝΑ να αναλογιστεί τις ευθύνες της από την επιχειρούμενη διάλυση των Υπηρεσιών του Υπουργείου και να σεβαστεί τις αποφάσεις της Ελληνικής Βουλής. Η κατάρτιση τόσο του Οργανισμού όσο και της ΚΥΑ για την Γενική Δ/νση Οικονομικού η οποία αποτελεί τμήμα του Οργανισμού να γίνει από το μόνο θεσμοθετημένο όργανο, την Νομοπαρασκευαστική Επιτροπή και όχι από «παράκεντρα» όπως επιχειρούν οι γνωστές συντεχνίες του ΥΝΑ.
2) Τους υπαλλήλους να αγωνισθούν μαζί με το Σύλλογο και την Ομοσπονδία για ένα Υπουργείο Ναυτιλίας παραγωγικό, αναπτυξιακό, σύγχρονο στο οποίο να έχουν ρόλο και εργασία όλοι οι εργαζόμενοι».