Του
Αλέξανδρου Κασιμάτη
για το newmoney.grΑναδημοσίευση
Τα εξώδικα που έστειλε αυτήν την εβδομάδα ο Εμμανουέλ Γκριμάλντι στον Γιάννη Ι. Βαρδινογιάννη και τα υπόλοιπα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου της Ηellenic Seaways, σηματοδοτούν την έναρξη του ελληνικού –Ιταλικού πολέμου στην ακτοπλοία.
Ο ιταλός εφοπλιστής, ιδιοκτήτης των Μινωικών Γραμμών και κάτοχος του 33,8% της Ηellenic Seaways, επιχειρεί να απομακρύνει τον Γιάννη Ι. Βαρδινογιάννη -ο οποίος είναι επίσης και μεγαλομέτοχος της ΑΝΕΚ- από το Διοικητικό Συμβούλιο της Ηellenic Seaways κηρύσσοντας έτσι την έναρξη ενός σκληρού επιχειρηματικού πολέμου.
Το πεδίο της μάχης είναι η μεγαλύτερη ελληνική ακτοπλοϊκή εταιρεία, η Ηellenic Seaways, η οποία με στόλο συμβατικών και ταχύπλοων σκαφών εξυπηρετεί τις θαλάσσιες μεταφορές με την Κρήτη και με άλλα νησιά των Κυκλάδων, του Αιγαίου και του Αργοσαρωνικού.
Η άλλοτε κραταιά ακτοπλοική εταιρία, ήταν το δημιούργημα του αείμνηστου Σφηνιά το 1999 και προήλθε από τη συγχώνευση πολλών ακτοπλοικών εταιριών. Η εταιρία σήμερα βρίσκεται στη δίνη της κρίσης και πέρυσι είδε τα έσοδα της να υποχωρούν 22,8% και να διαμορφώνονται στα 111,4 εκατ. λόγω της μείωσης της επιβατικής κίνησης, των δρομολογίων και του αριθμού των πλοίων.
Η εταιρία που προεδρεύει ο κ. Βαρδινογιάννης με αντιπρόεδρο τον κ. Αντώνη Β. Αγαπητό παρουσίασε το 2012 καθαρές ζημίες 34,9 εκατ. ευρώ από 29,4 εκατ. το 2011. Η Ηellenic Seaways βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με τις πιστώτριες τράπεζες για την αναδιάρθρωση του δανεισμού της. Για την εξασφάλιση των δανειακών της υποχρεώσεων ύψους 157,42 εκατ. ευρώ έχουν τεθεί υποθήκες στα πλοία της συνολικού ποσού 291,8 εκατ. ευρώ.
Γιατί ο Εμ. Γκριμάλντι αποφάσισε σε μια τόσο δύσκολη συγκυρία για την Ηellenic Seaways να συγκρουστεί με τον Γιάννη Ι. Βαρδινογιάννη; Στα εξώδικά που έστειλε κάνει λόγο για τα πλοία που εκτελούσαν τα δρομολόγια Αργοσαρωνικού τα οποία πουλήθηκαν και υποστηρίζει είναι σε εκκρεμότητα ακόμη η είσπραξη μέρους του τιμήματος. Απευθύνει επίσης κατηγορίες για οικονομικές εκκρεμότητες του πλοίου Νήσος Ρόδος και σχετικές ενέργειες των προμηθευτών.
Οταν οι αποφάσεις για τις οποίες απευθύνει σήμερα κατηγορίες λήφθηκαν στο διοικητικό συμβούλιο της Ηellenic Seaways, παρών ήταν και ο κ. Γκριμάλντι. Τις καταψήφισε μεν, αλλά δεν διαμαρτυρήθηκε εξωδίκως, ούτε απείλησε με προσφυγές στη δικαιοσύνη. Γιατί το κάνει τώρα; Τόσο καιρό ο Ιταλός εφοπλιστής απέφυγε την ευθεία σύγκρουση με τον Γιάννη Ι. Βαρδινογιάννη, επειδή ασκούσε πιέσεις ώστε να τα βρουν με την ΑΝΕΚ του κ. Βαρδινογιάννη στις γραμμές της Αρδιατικής. Συγκεκριμένα επιδίωκε να αποχωρήσει η ΑΝΕΚ από τα δρομολόγια που κάνει σήμερα σε Αγκόνα και Βενετία, ενώ επιθυμούσε και η Ηellenic Seaways να αποσύρει επίσης δύο πλοία μεταφοράς ΙΧ από την γραμμή Κόρινθος-Βενετία.
Τώρα ο κ. Γκριμάλντι αντιλαμβάνεται ότι οι πιέσεις του δεν έπιασαν τόπο και ξεκινά την επίθεση κατά του ΔΣ της Ηellenic Seaways. Η οικογένεια Γκριμάλντι διαθέτει το μεγαλύτερο στόλο πλοίων ro /ro (ειδικά για τις μεταφορές ΙΧ) και περισσότερο από 30 χρόνια εξυπηρετεί ένα πολύ μεγάλο μέρος των αναγκών της Ελλάδας σε εισαγωγές αυτοκινήτων. Τις καλές εποχές πριν την κρίση που υπήρχε αγορά αυτοκινήτων, πχ το 2007, τα πλοία του κ. Γκριμάλντι προσέγγισαν σχεδόν 250 φορές τον Πειραιά μεταφέροντας περίπου 160.000 νέα ΙΧ. Ο αριθμός αυτός αντιστοιχούσε τότε στο 80% των συνολικών εισαγωγών νέων ΙΧ που έκανε η Ελλάδα.
Ο Εμμανουέλ Γκριμάλντι, γνωστός και ως ο «κυρίαρχος της Μεσογείου» προέρχεται από μια παλιά αριστοκρατική οικογένεια της Νάπολης. Ο πατέρας του Γκουίντο ήταν ανιψιός του μεγαλύτερου ιταλού εφοπλιστή, του Ακίλε Λάουρο. Ο πατέρας του (που διετέλεσε και γερουσιαστής) με τα τέσσερα αδέλφια του, εξαγόρασαν τo 1947 από την κυβέρνηση των ΗΠΑ κάποια πλοία Liberty και με αυτά ξεκίνησαν τις ναυτιλιακές δραστηριότητες. Η εταιρία επεκτείνεται και σε άλλους τομείς ναυτιλιακών δραστηριοτήτων. Μεγάλο μέρος των ιταλών που μεταναστεύουν μετά τον πόλεμο, θα το κάνουν με κάποιο από τα επιβατικά πλοία της οικογένειας Γκριμάλντι.
Στα τέλη της δεκαετίας του 1960, ο ναπολιτάνικος όμιλος αρχίζει να μεταφέρει αυτοκίνητα Fiat στην Αγγλία. Σταδιακά θα κυριαρχήσει στη συγκεκριμένη αγορά καθώς αρχίζουν να το εμπιστεύονται και άλλοι κατασκευαστές για την μεταφορά των οχημάτων τους από τη Β. Ευρώπη στη Μεσόγειο. Σήμερα ο ναυτιλιακός όμιλος Γκριμάλντι έχει οκτώ ναυτιλιακές εταιρίες με περισσότερα από 120 πλοία, δραστηριοποιείται στην επιβατηγό ναυτιλία, στις μεταφορές οχημάτων, στα κοντέινερ κά ενώ έχει ακόμη και ιδιόκτητα λιμάνια.
Οπως είχε πει πρόσφατα ο Εμ. Γκριμάλντι μιλώντας στο Νewmoney.gr «Η Ελλάδα είναι μια δύσκολη αγορά. Είναι ξεκάθαρο ότι οι ακτοπλοικές εταιρίες έχουν χάσει πολλά λεφτά. Είμαι χαρούμενος γιατί χάσαμε λιγότερα από τις άλλες εταιρίες στην Ελλάδα. Ομως μπορούμε να αντέξουμε, να κάνουμε δουλειές στην Ελλάδα γιατί έχουμε… δυνατούς ώμους». Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι ο ελληνο - ιταλικός πόλεμος στην ακτοπλοία μόλις ξεκίνησε.
Αλέξανδρου Κασιμάτη
για το newmoney.grΑναδημοσίευση
Τα εξώδικα που έστειλε αυτήν την εβδομάδα ο Εμμανουέλ Γκριμάλντι στον Γιάννη Ι. Βαρδινογιάννη και τα υπόλοιπα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου της Ηellenic Seaways, σηματοδοτούν την έναρξη του ελληνικού –Ιταλικού πολέμου στην ακτοπλοία.
Ο ιταλός εφοπλιστής, ιδιοκτήτης των Μινωικών Γραμμών και κάτοχος του 33,8% της Ηellenic Seaways, επιχειρεί να απομακρύνει τον Γιάννη Ι. Βαρδινογιάννη -ο οποίος είναι επίσης και μεγαλομέτοχος της ΑΝΕΚ- από το Διοικητικό Συμβούλιο της Ηellenic Seaways κηρύσσοντας έτσι την έναρξη ενός σκληρού επιχειρηματικού πολέμου.
Το πεδίο της μάχης είναι η μεγαλύτερη ελληνική ακτοπλοϊκή εταιρεία, η Ηellenic Seaways, η οποία με στόλο συμβατικών και ταχύπλοων σκαφών εξυπηρετεί τις θαλάσσιες μεταφορές με την Κρήτη και με άλλα νησιά των Κυκλάδων, του Αιγαίου και του Αργοσαρωνικού.
Η άλλοτε κραταιά ακτοπλοική εταιρία, ήταν το δημιούργημα του αείμνηστου Σφηνιά το 1999 και προήλθε από τη συγχώνευση πολλών ακτοπλοικών εταιριών. Η εταιρία σήμερα βρίσκεται στη δίνη της κρίσης και πέρυσι είδε τα έσοδα της να υποχωρούν 22,8% και να διαμορφώνονται στα 111,4 εκατ. λόγω της μείωσης της επιβατικής κίνησης, των δρομολογίων και του αριθμού των πλοίων.
Η εταιρία που προεδρεύει ο κ. Βαρδινογιάννης με αντιπρόεδρο τον κ. Αντώνη Β. Αγαπητό παρουσίασε το 2012 καθαρές ζημίες 34,9 εκατ. ευρώ από 29,4 εκατ. το 2011. Η Ηellenic Seaways βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με τις πιστώτριες τράπεζες για την αναδιάρθρωση του δανεισμού της. Για την εξασφάλιση των δανειακών της υποχρεώσεων ύψους 157,42 εκατ. ευρώ έχουν τεθεί υποθήκες στα πλοία της συνολικού ποσού 291,8 εκατ. ευρώ.
Γιατί ο Εμ. Γκριμάλντι αποφάσισε σε μια τόσο δύσκολη συγκυρία για την Ηellenic Seaways να συγκρουστεί με τον Γιάννη Ι. Βαρδινογιάννη; Στα εξώδικά που έστειλε κάνει λόγο για τα πλοία που εκτελούσαν τα δρομολόγια Αργοσαρωνικού τα οποία πουλήθηκαν και υποστηρίζει είναι σε εκκρεμότητα ακόμη η είσπραξη μέρους του τιμήματος. Απευθύνει επίσης κατηγορίες για οικονομικές εκκρεμότητες του πλοίου Νήσος Ρόδος και σχετικές ενέργειες των προμηθευτών.
Οταν οι αποφάσεις για τις οποίες απευθύνει σήμερα κατηγορίες λήφθηκαν στο διοικητικό συμβούλιο της Ηellenic Seaways, παρών ήταν και ο κ. Γκριμάλντι. Τις καταψήφισε μεν, αλλά δεν διαμαρτυρήθηκε εξωδίκως, ούτε απείλησε με προσφυγές στη δικαιοσύνη. Γιατί το κάνει τώρα; Τόσο καιρό ο Ιταλός εφοπλιστής απέφυγε την ευθεία σύγκρουση με τον Γιάννη Ι. Βαρδινογιάννη, επειδή ασκούσε πιέσεις ώστε να τα βρουν με την ΑΝΕΚ του κ. Βαρδινογιάννη στις γραμμές της Αρδιατικής. Συγκεκριμένα επιδίωκε να αποχωρήσει η ΑΝΕΚ από τα δρομολόγια που κάνει σήμερα σε Αγκόνα και Βενετία, ενώ επιθυμούσε και η Ηellenic Seaways να αποσύρει επίσης δύο πλοία μεταφοράς ΙΧ από την γραμμή Κόρινθος-Βενετία.
Τώρα ο κ. Γκριμάλντι αντιλαμβάνεται ότι οι πιέσεις του δεν έπιασαν τόπο και ξεκινά την επίθεση κατά του ΔΣ της Ηellenic Seaways. Η οικογένεια Γκριμάλντι διαθέτει το μεγαλύτερο στόλο πλοίων ro /ro (ειδικά για τις μεταφορές ΙΧ) και περισσότερο από 30 χρόνια εξυπηρετεί ένα πολύ μεγάλο μέρος των αναγκών της Ελλάδας σε εισαγωγές αυτοκινήτων. Τις καλές εποχές πριν την κρίση που υπήρχε αγορά αυτοκινήτων, πχ το 2007, τα πλοία του κ. Γκριμάλντι προσέγγισαν σχεδόν 250 φορές τον Πειραιά μεταφέροντας περίπου 160.000 νέα ΙΧ. Ο αριθμός αυτός αντιστοιχούσε τότε στο 80% των συνολικών εισαγωγών νέων ΙΧ που έκανε η Ελλάδα.
Ο Εμμανουέλ Γκριμάλντι, γνωστός και ως ο «κυρίαρχος της Μεσογείου» προέρχεται από μια παλιά αριστοκρατική οικογένεια της Νάπολης. Ο πατέρας του Γκουίντο ήταν ανιψιός του μεγαλύτερου ιταλού εφοπλιστή, του Ακίλε Λάουρο. Ο πατέρας του (που διετέλεσε και γερουσιαστής) με τα τέσσερα αδέλφια του, εξαγόρασαν τo 1947 από την κυβέρνηση των ΗΠΑ κάποια πλοία Liberty και με αυτά ξεκίνησαν τις ναυτιλιακές δραστηριότητες. Η εταιρία επεκτείνεται και σε άλλους τομείς ναυτιλιακών δραστηριοτήτων. Μεγάλο μέρος των ιταλών που μεταναστεύουν μετά τον πόλεμο, θα το κάνουν με κάποιο από τα επιβατικά πλοία της οικογένειας Γκριμάλντι.
Στα τέλη της δεκαετίας του 1960, ο ναπολιτάνικος όμιλος αρχίζει να μεταφέρει αυτοκίνητα Fiat στην Αγγλία. Σταδιακά θα κυριαρχήσει στη συγκεκριμένη αγορά καθώς αρχίζουν να το εμπιστεύονται και άλλοι κατασκευαστές για την μεταφορά των οχημάτων τους από τη Β. Ευρώπη στη Μεσόγειο. Σήμερα ο ναυτιλιακός όμιλος Γκριμάλντι έχει οκτώ ναυτιλιακές εταιρίες με περισσότερα από 120 πλοία, δραστηριοποιείται στην επιβατηγό ναυτιλία, στις μεταφορές οχημάτων, στα κοντέινερ κά ενώ έχει ακόμη και ιδιόκτητα λιμάνια.
Οπως είχε πει πρόσφατα ο Εμ. Γκριμάλντι μιλώντας στο Νewmoney.gr «Η Ελλάδα είναι μια δύσκολη αγορά. Είναι ξεκάθαρο ότι οι ακτοπλοικές εταιρίες έχουν χάσει πολλά λεφτά. Είμαι χαρούμενος γιατί χάσαμε λιγότερα από τις άλλες εταιρίες στην Ελλάδα. Ομως μπορούμε να αντέξουμε, να κάνουμε δουλειές στην Ελλάδα γιατί έχουμε… δυνατούς ώμους». Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι ο ελληνο - ιταλικός πόλεμος στην ακτοπλοία μόλις ξεκίνησε.