23 Ιουν 2013
Η αγορά των διαλύσεων τελικά ηρέμησε
Από θέμα προϋπολογισμών, η αγορά των διαλύσεων τελικά ηρέμησε, αφού και οι δύο
προϋπολογισμοί στο Μπαγκλαντές και στο Πακιστάν τελικά δεν επέφεραν πρόσθετους φόρους στην
αγορά των διαλύσεων δίνοντας το έναυσμα στους Cash Buyers να αρχίσουν και πάλι την σπέκουλα για άνοδο των τιμών.
Στην Ινδία, η αρνητική πορεία της ρουπίας δημιουργεί έντονα προβλήματα καθώς η ισοτιμία
έφτασε στα ιστορικά χαμηλά των 58,99 ρουπίων στο δολάριο για να κλείσει στο τέλος της εβδομάδας
στις 57+ ρουπίες. Θετική αναλαμπή ήτανε η μικρή αύξηση των τιμών του σιδήρου που τις
προηγούμενες εβδομάδες είχαν και αυτές πτωτική τροχιά. εν προμηνύεται ιδιαίτερη αγοραστική
δραστηριότητα τις επόμενες ημέρες καθώς η Ινδία βρίσκεται ήδη στην περίοδο των μουσώνων, αλλά
εικάζεται ότι αυτό το διάστημα της απραξίας θα δώσει περιθώρια στην αγορά να σταθεροποιηθεί
όσον αφορά την νομισματική ισοτιμία και στις τιμές του σιδήρου, για να επιστρέψει δυναμικά με το
τέλος των μουσώνων.
Στο Πακιστάν, ο νέος προϋπολογισμός δεν επηρέασε ουσιαστικά την αγορά των διαλύσεων,
ωθώντας τους Cash Buyers να συνεχίσουν την επιθετική τους αγοραστική δραστηριότητα. Ενώ η
αγορά ανέμενε αύξηση 4% στη φορολογία, τελικά η συνολική φορολογία αυξήθηκε κατά 2%
«επιτρέποντας» έτσι στους Cash Buyers να επικεντρωθούν στην γνωστή τακτική της σπέκουλας.
Στο Μπαγκλαντές, παρά το γεγονός ότι ο προϋπολογισμός δεν επηρέασε την φορολογία, η
αντίδραση της αγοράς δεν παρουσίασε την αναμενόμενη αύξηση στις προσφερόμενες τιμές όπως
πολλοί ήλπιζαν και μάλιστα οι τιμές για τα πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου έπεσαν κάτω από τα $
400.
Η Κίνα, απλά κάθεται και παρακολουθεί τα πλοία να πηγαίνουν στις ανταγωνίστριες χώρες για
διάλυση καθώς οι τιμές της όχι μόνο δεν είναι ανταγωνιστικές αλλά ουσιαστικά βρίσκονται εκτός
αγοράς. Όλες οι προβλέψεις μέχρι στιγμής είναι ότι το μοτίβο αυτό των χαμηλών τιμών θα
συνεχιστεί και για το επόμενο άμεσο διάστημα.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 1,153,878 DWT εκ των οποίων
περίπου το 42% (485,450 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 39% (449,697) δεξαμενόπλοια και
το 19% (218,731 DWT) RO – RO & Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κινήθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 395 - $ 420 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
Πακιστάν: Από $ 400 - $ 425 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 395 - $ 420 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα
✏ Κίνα: Από $ 310 - $ 330 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.