Τα δύο συν τέσσερα καυτά θέματα της ελληνικής κρουαζιέρας ανέλυσε στον
υπουργό Οικονομικών, Γιάννη Στουρνάρα, η διοίκηση της Ενωσης Εφοπλιστών
Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας (ΕΕΚΦΝ), κατά τη χθεσινή τους
συνάντηση.
Οπως επεσήμαναν στον κ. Στουρνάρα, υπάρχουν δύο ζητήματα που αφορούν άμεσα το υπουργείο Οικονομικών. Το πρώτο αφορά στη λειτουργία των τελωνείων στην περιφέρεια και ιδιαίτερα στις περιοχές που προσεγγίζουν κρουαζιερόπλοια, αφού δεν είναι λίγες οι φορές που ταλαιπωρούνται οι επιβάτες. Οπως σημείωσαν, το προσωπικό των τελωνείων έχει μειωθεί, με αποτέλεσμα να μην εξυπηρετούνται άμεσα οι επιβάτες και να υφίστανται, σε ορισμένες περιπτώσεις, πολύωρη καθυστέρηση.
Το δεύτερο ζήτημα που έθεσαν στον υπουργό Οικονομικών είναι το ζήτημα της ΔΟΥ Πλοίων στον Πειραιά. Η συνέχιση της λειτουργίας της είναι ζωτικής σημασίας για τις ναυτιλιακές εταιρείες. Μάλιστα, όπως τόνισαν, θα πρέπει να εφαρμοστεί το σχέδιο αναβάθμισης της συγκεκριμένης ΔΟΥ, η οποία πρόσφατα μετακόμισε σε νέα γραφεία στην Ακτή Μιαούλη, με έξοδα της ναυτιλιακής κοινότητας, και σε καμία περίπτωση να μην απορροφηθεί από τη ΦΑΕ Πειραιά.
Η διοίκηση του ΕΕΚΦΝ ενημέρωσε τον κ. Στουρνάρα και για θέματα στα οποία έχει συναρμοδιότητα, όπως είναι η υποδομή των λιμανιών στη χώρα, όπου είμαστε ακόμα και σήμερα πολύ πίσω, η διεύρυνση της τουριστικής περιόδου, τα ωράρια λειτουργίας των αρχαιολογικών χώρων και μουσείων, αλλά και τις υπερατλαντικές αεροπορικές συνδέσεις από την Ελλάδα απευθείας με άλλες ηπείρους, θέμα που αφορά και στα τέλη του αεροδρομίου της Αθήνας.
Ο υπουργός άκουσε με προσοχή όλα τα θέματα και δήλωσε ότι θα δώσει εντολή να μελετηθούν, αυτά μεν που ανήκουν στην αρμοδιότητα του υπουργείου, απευθείας από τις υπηρεσίες του. Για δε τα υπόλοιπα, θα υπάρξουν συνεννοήσεις με τους συναρμόδιους υπουργούς, προκειμένου να αναζητηθούν οι τρόποι και να εξεταστούν δυνατότητες, ώστε να επέλθουν οι αναγκαίες ρυθμίσεις που θα διευκολύνουν την ανάπτυξη αυτού του κλάδου της τουριστικής ναυτιλίας στη χώρα μας.
Οι προοπτικές
Η άμεση προώθηση και επίλυση των ανοικτών θεμάτων της κρουαζιέρας θα δώσει, σύμφωνα με το αντιπρόεδρο της ΕΕΚΦΝ, Μιχάλη Λάμπρο, την ευκαιρία να μετεξελιχθεί η χώρα μας σε κόμβο home port, στην Αν. Μεσόγειο. Χρειάζεται γρήγορες αντιδράσεις και αποφάσεις από πλευράς κυβέρνησης, ώστε να εκμεταλλευτούμε το «ρεύμα» που έχει σήμερα η χώρα μας στον κλάδο της κρουαζιέρας. Σημειώνει ότι, πρόσφατα, οι εκπρόσωποι των δύο μεγαλύτερων εταιρειών κρουαζιέρας στον κόσμο της Carnival και της Royal Caribbean που επισκέφτηκαν τη χώρα μας δήλωσαν ότι η Ελλάδα είναι ένας εξαιρετικά δημοφιλής προορισμός για τις εταιρείες τους και τόνισαν ότι πρέπει να προβούμε σε περαιτέρω μεταρρυθμίσεις.
«Για πρώτη φορά, υπάρχουν ελπιδοφόρα σημεία για μια θετική και αποδοτική πορεία των κλάδων της κρουαζιέρας και του γιότινγκ στο μέλλον, δύο κλάδων που τόσα πολλά προσφέρουν στην εθνική μας οικονομία», σημειώνει χαρακτηριστικά ο κ. Λάμπρος.
Για παράδειγμα φέρνει τις δηλώσεις του αντιπροέδρου της Carnival, Israel Giora, ο οποίος σημείωσε: «Το περασμένο έτος, η Carnival έφερε στην Ελλάδα συνολικά 2,8 εκατομμύρια επισκέπτες. Είμαστε ωστόσο πεπεισμένοι ότι αυτός ο αριθμός θα μπορούσε να είναι αρκετά υψηλότερος».
Επίσης, ο εκπρόσωπος της Royal Caribbean, John Fox, η οποία μεταφέρει το μεγαλύτερο αριθμό επιβατών στην Ελλάδα, συμφώνησε ότι η άρση του καμποτάζ στα κρουαζιερόπλοια είναι ένα βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση και συμπλήρωσε ότι, προκειμένου η Ελλάδα να μεγιστοποιήσει τα οφέλη από την κρουαζιέρα, πρέπει να προσπαθήσει να προχωρήσει σε βελτιώσεις των υποδομών.
Βίζα Σένγκεν
Το θέμα της χορήγησης βίζας σε επισκέπτες τρίτων χωρών εκτός Σένγκεν, οι οποίοι επιθυμούν να επισκεφθούν τη χώρα μας με κρουαζιερόπλοια, έθεσε στο γ.γ. Διεθνών Οικονομικών Σχέσεων και Αναπτυξιακής Συνεργασίας του Υπουργείου Εξωτερικών, Παναγιώτη Μίχαλο, η διοίκηση της Ενωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας. Για το θέμα επεσήμαναν ότι υπάρχει ανάγκη σχετικών ρυθμίσεων, προκειμένου να διευκολύνεται η ροή των τουριστών προς τη χώρα μας με τρόπους και διαδικασίες που θα πρέπει να γίνονται έγκαιρα γνωστές στις διαχειρίστριες εταιρείες κρουαζιερόπλοιων.
ΑΝΤΩΝΗΣ ΤΣΙΜΠΛΑΚΗΣ - atsimp@naftemporiki.gr
Οπως επεσήμαναν στον κ. Στουρνάρα, υπάρχουν δύο ζητήματα που αφορούν άμεσα το υπουργείο Οικονομικών. Το πρώτο αφορά στη λειτουργία των τελωνείων στην περιφέρεια και ιδιαίτερα στις περιοχές που προσεγγίζουν κρουαζιερόπλοια, αφού δεν είναι λίγες οι φορές που ταλαιπωρούνται οι επιβάτες. Οπως σημείωσαν, το προσωπικό των τελωνείων έχει μειωθεί, με αποτέλεσμα να μην εξυπηρετούνται άμεσα οι επιβάτες και να υφίστανται, σε ορισμένες περιπτώσεις, πολύωρη καθυστέρηση.
Το δεύτερο ζήτημα που έθεσαν στον υπουργό Οικονομικών είναι το ζήτημα της ΔΟΥ Πλοίων στον Πειραιά. Η συνέχιση της λειτουργίας της είναι ζωτικής σημασίας για τις ναυτιλιακές εταιρείες. Μάλιστα, όπως τόνισαν, θα πρέπει να εφαρμοστεί το σχέδιο αναβάθμισης της συγκεκριμένης ΔΟΥ, η οποία πρόσφατα μετακόμισε σε νέα γραφεία στην Ακτή Μιαούλη, με έξοδα της ναυτιλιακής κοινότητας, και σε καμία περίπτωση να μην απορροφηθεί από τη ΦΑΕ Πειραιά.
Η διοίκηση του ΕΕΚΦΝ ενημέρωσε τον κ. Στουρνάρα και για θέματα στα οποία έχει συναρμοδιότητα, όπως είναι η υποδομή των λιμανιών στη χώρα, όπου είμαστε ακόμα και σήμερα πολύ πίσω, η διεύρυνση της τουριστικής περιόδου, τα ωράρια λειτουργίας των αρχαιολογικών χώρων και μουσείων, αλλά και τις υπερατλαντικές αεροπορικές συνδέσεις από την Ελλάδα απευθείας με άλλες ηπείρους, θέμα που αφορά και στα τέλη του αεροδρομίου της Αθήνας.
Ο υπουργός άκουσε με προσοχή όλα τα θέματα και δήλωσε ότι θα δώσει εντολή να μελετηθούν, αυτά μεν που ανήκουν στην αρμοδιότητα του υπουργείου, απευθείας από τις υπηρεσίες του. Για δε τα υπόλοιπα, θα υπάρξουν συνεννοήσεις με τους συναρμόδιους υπουργούς, προκειμένου να αναζητηθούν οι τρόποι και να εξεταστούν δυνατότητες, ώστε να επέλθουν οι αναγκαίες ρυθμίσεις που θα διευκολύνουν την ανάπτυξη αυτού του κλάδου της τουριστικής ναυτιλίας στη χώρα μας.
Οι προοπτικές
Η άμεση προώθηση και επίλυση των ανοικτών θεμάτων της κρουαζιέρας θα δώσει, σύμφωνα με το αντιπρόεδρο της ΕΕΚΦΝ, Μιχάλη Λάμπρο, την ευκαιρία να μετεξελιχθεί η χώρα μας σε κόμβο home port, στην Αν. Μεσόγειο. Χρειάζεται γρήγορες αντιδράσεις και αποφάσεις από πλευράς κυβέρνησης, ώστε να εκμεταλλευτούμε το «ρεύμα» που έχει σήμερα η χώρα μας στον κλάδο της κρουαζιέρας. Σημειώνει ότι, πρόσφατα, οι εκπρόσωποι των δύο μεγαλύτερων εταιρειών κρουαζιέρας στον κόσμο της Carnival και της Royal Caribbean που επισκέφτηκαν τη χώρα μας δήλωσαν ότι η Ελλάδα είναι ένας εξαιρετικά δημοφιλής προορισμός για τις εταιρείες τους και τόνισαν ότι πρέπει να προβούμε σε περαιτέρω μεταρρυθμίσεις.
«Για πρώτη φορά, υπάρχουν ελπιδοφόρα σημεία για μια θετική και αποδοτική πορεία των κλάδων της κρουαζιέρας και του γιότινγκ στο μέλλον, δύο κλάδων που τόσα πολλά προσφέρουν στην εθνική μας οικονομία», σημειώνει χαρακτηριστικά ο κ. Λάμπρος.
Για παράδειγμα φέρνει τις δηλώσεις του αντιπροέδρου της Carnival, Israel Giora, ο οποίος σημείωσε: «Το περασμένο έτος, η Carnival έφερε στην Ελλάδα συνολικά 2,8 εκατομμύρια επισκέπτες. Είμαστε ωστόσο πεπεισμένοι ότι αυτός ο αριθμός θα μπορούσε να είναι αρκετά υψηλότερος».
Επίσης, ο εκπρόσωπος της Royal Caribbean, John Fox, η οποία μεταφέρει το μεγαλύτερο αριθμό επιβατών στην Ελλάδα, συμφώνησε ότι η άρση του καμποτάζ στα κρουαζιερόπλοια είναι ένα βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση και συμπλήρωσε ότι, προκειμένου η Ελλάδα να μεγιστοποιήσει τα οφέλη από την κρουαζιέρα, πρέπει να προσπαθήσει να προχωρήσει σε βελτιώσεις των υποδομών.
Βίζα Σένγκεν
Το θέμα της χορήγησης βίζας σε επισκέπτες τρίτων χωρών εκτός Σένγκεν, οι οποίοι επιθυμούν να επισκεφθούν τη χώρα μας με κρουαζιερόπλοια, έθεσε στο γ.γ. Διεθνών Οικονομικών Σχέσεων και Αναπτυξιακής Συνεργασίας του Υπουργείου Εξωτερικών, Παναγιώτη Μίχαλο, η διοίκηση της Ενωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας. Για το θέμα επεσήμαναν ότι υπάρχει ανάγκη σχετικών ρυθμίσεων, προκειμένου να διευκολύνεται η ροή των τουριστών προς τη χώρα μας με τρόπους και διαδικασίες που θα πρέπει να γίνονται έγκαιρα γνωστές στις διαχειρίστριες εταιρείες κρουαζιερόπλοιων.
ΑΝΤΩΝΗΣ ΤΣΙΜΠΛΑΚΗΣ - atsimp@naftemporiki.gr