Συνέντευξη του Υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη στο
παγκόσμια ναυτιλιακή εφημερίδα Lloyd’s List.
«Η Ελλάδα είναι έτοιμη να συνεργαστεί με υποψηφίους επενδυτές στη
λιμενική βιομηχανία, η οποία μπορούμε να πούμε, ότι είναι το κλειδί για την
ανάκτηση αξιοπιστίας του προγράμματος ιδιωτικοποιήσεων της χώρας. Είμαστε ανοικτοί
σε επενδύσεις» είπε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης
σε αποκλειστική συνέντευξη του στην
παγκόσμια ναυτιλιακή εφημερίδα Lloyd’s List, τονίζοντας ότι η τωρινή κυβέρνηση έχει όλη τη βούληση να αποδεσμευτεί από
πολιτικές του παρελθόντος.
«Στοχεύουμε σε
επενδύσεις στα λιμάνια μας και είμαστε έτοιμοι να μιλήσουμε με επενδυτές και
έτοιμοι να κτίσουμε μία στρατηγική συνεργασία σε κάθε λιμάνι», τόνισε.
«Η στρατηγική μας είναι να κάνουμε τη καλύτερη δυνατή
χρήση των λιμανιών μας. Τις πρόσφατες δεκαετίες, ανήκαν και διοικούνταν από την
κεντρική κυβέρνηση και μέχρι τώρα δεν έχουν αντιμετωπισθεί ως στρατηγικά σημεία
για ανάπτυξη».
«Η πρόσφατη συμφωνία της Κινεζικής εταιρείας Cosco προβλέπει επενδύσεις
περίπου 230 εκ. ευρώ και αυξάνει τη δυνατότητα για εμπορευματοκιβώτια κατά 2
τρίτα. Η Cosco ξεκίνησε τις δραστηριότητες της στο κορυφαίο λιμάνι
της χώρας το 2009 κάτω από μία μακροπρόθεσμη συμφωνία».
Σύμφωνα με τον κ. Βαρβιτσιώτη, η κυβέρνηση έχει τη
διαβεβαίωση της Cosco ότι θα ενδιαφερθεί για την απευθείας του ΟΛΠ, όταν
ανακοινωθεί ο διαγωνισμός, πιθανώς στις αρχές του επόμενου χρόνου.
«Άλλωστε, τόσο ο
Πειραιάς όσο και το λιμάνι της Θεσσαλονίκης έχουν λάβει παραπάνω από μία
ανεπίσημη έκφραση σοβαρού ενδιαφέροντος»,
είπε ο Υπουργός.Η νέα συμφωνία με την Cosco έχει κυρωθεί από τις διοικήσεις των δύο εταιρειών και
το υπουργείο και πρόκειται να πάει στο Ελεγκτικό Συνέδριο και την Ευρωπαϊκή
Ένωση για να την εγκρίνουν έως το τέλος του χρόνου.
«Στο μεταξύ είμαστε
έτοιμοι να εξυπηρετήσουμε οποιονδήποτε ενδιαφέρεται για κάθε λιμάνι. Είμαστε
ικανοί να προχωρήσουμε σε δημόσιο διαγωνισμό μέσα στο 2014 για οποιοδήποτε
λιμάνι, όπου υπάρχει έκφραση ενδιαφέροντος» και συνέχισε «Κάθε λιμάνι είναι μία
διαφορετική ιστορία και κάθε λιμάνι μπορεί να αναπτυχθεί με διαφορετικό τρόπο.
Ορισμένες φορές μπορεί να γίνει με παραχώρηση της πλειοψηφίας των μετοχών, σε
άλλες περιπτώσεις με ιδιωτικοποίηση ή πώληση ενός κομματιού του λιμανιού, ή με
παραχώρηση συγκεκριμένων χρήσεων ή στρατηγικής συνεργασίας για τη χρήση μίας
υπηρεσίας».
«Το
Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου, μπορεί να ισχυριστεί ότι η Ναυτιλία αποτελεί έναν από τους πυλώνες ανάπτυξης για
τη χώρα και συμβάλλει στην εισροή χρήματος
στα δημόσια ταμεία» επεσήμανε ο
κ. Βαρβιτσιώτης.
«Μάλιστα,
για πρώτη φορά συνάψαμε συμφωνία με τους Έλληνες εφοπλιστές
ώστε να
πληρώνουν οικειοθελώς φόρο χωρητικότητας
και για ελληνόκτητα πλοία
τους υπό
ξένη σημαία. Πάνω από το 80% των ελληνόκτητων -συμφερόντων-
πλοίων, θα καταβάλλουν το
διπλάσιο φόρο χωρητικότητας
για τα επόμενα τρία χρόνια» τόνισε χαρακτηριστικά.
Για αυτό και δεσμεύτηκε ότι «δεν πρόκειται να υπάρξει
περαιτέρω φορολόγηση για τους
εφοπλιστές. Θέλουμε να συνεχίσουν να
έχουν την έδρα των Ναυτιλιακών δραστηριοτήτων τους στην Ελλάδα οι πλοιοκτήτες και
για αυτό αγνοούμε τις εκκλήσεις της αντιπολίτευσης για περαιτέρω φορολόγηση
της Ναυτιλίας. Πιστεύω ότι έτσι θα προσελκύσουμε περισσότερα
πλοία στην ελληνική σημαία και θα
προχωρήσουμε μπροστά».
Ταυτόχρονα,
η κυβέρνηση προσπαθεί να βελτιώσει τη ναυτική εκπαίδευση και να δημιουργήσει περισσότερες θέσεις εργασίας στον τομέα της
ναυτιλίας.
«Οι Ακαδημίες
Ναυτικής Εκπαίδευσης με τη συνεργασία
και της ιδιωτικής πρωτοβουλίας αναβαθμίζονται,
συγχρόνως όμως είμαστε σε διάλογο
ώστε να προχωρήσουμε στη δημιουργία ενός συστήματος πιστοποίησης για
τις ιδιωτικές ακαδημίες», τόνισε ο Υπουργός.
Το χαρτοφυλάκιο του Υπουργού περιλαμβάνει
και την αστυνόμευση των θαλασσίων συνόρων, τα οποία αποτελούν τα σημαντικότερα
σύνορα για την καταπολέμηση της παράνομης μετανάστευσης. «Ζητάω πιο πολλά χρήματα για να περιφρουρήσουμε τα σύνορα μας έναντι
της παράνομης μετανάστευσης, μία δουλειά που την κάνουμε και για την υπόλοιπη
Ευρώπη. Αντιμετωπίζουμε μία από τις πιο πολύπλοκες προκλήσεις, σε σχέση με κάθε άλλη Ακτοφυλακή. Τα στοιχεία
για την παράνομη είσοδο μεταναστών είναι πολύ χαμηλά συγκριτικά με το μέγεθος του
προβλήματος που αντιμετωπίζουμε» υπογράμμισε. Ο φάκελος των θαλασσίων
συνόρων θα είναι ένας από τους σχετικούς με τη ναυτιλία φακέλους, που η Ελλάδα
θα δώσει αυξημένη προτεραιότητα, κατά την προεδρία της στη ΕΕ, από τον
Ιανουάριο.
Άλλη μια θεματική η οποία μπορεί να προκύψει κατά την
ευθύνη της Ελληνικής Προεδρίας είναι οι σχέσεις μεταξύ της Ευρωπαϊκής πλευράς
και του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού.
«Απόλυτα, θέλουμε
καλύτερη επικοινωνία μεταξύ του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού και της Ευρώπης,
επειδή πιστεύουμε στην ομοιομορφία των παγκόσμιων κανόνων ναυτιλίας. Θέλουμε
κανόνες που θα εφαρμόζονται διεθνώς και παγκοσμίως, και όχι περιφερειακές
πολιτικές», είπε ο κ.
Βαρβιτσιώτης. «Θέλουμε επίσης να δώσουμε
έμφαση ότι η ναυτιλία είναι διεθνής, και όχι τοπική επιχείρηση. Θέλουμε να
διατηρήσουμε την Ευρωπαϊκή Ναυτιλία εντός της Ευρώπης και όχι να την οδηγήσουμε
μακριά στην Άπω Ανατολή ή σε άλλες περιοχές. Δεν μπορείς να θέτεις σε ισχύ τις
ίδιες διατάξεις για τον ανταγωνισμό σε αυτό το διεθνές επιχειρηματικό
περιβάλλον και στην ίδια βάση, όπως τις εσωτερικές επιχειρήσεις. Οι Βρυξέλλες
πρέπει να καταλάβουν ότι ένα μεγάλο μέρος της Ευρώπης χρειάζεται ενέργεια και
αγαθά τα οποία προσφέρονται μόνο από τη ναυτιλία» τόνισε.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.