Χαρακτηριστικά αναφέρει πως η αγορά έχει φτάσει στα χαμηλότερα της
σημεία και πως δεν πρόκειται να πέσει άλλο. Αν κάποιος θέλει να αγοράσει
πλοία είναι η καλύτερη στιγμή, αλλά θα πρέπει να είναι προετοιμασμένος
να περιμένει κάποιο διάστημα πριν αρχίσει να αναγνωρίζει σημαντικά
κέρδη.
«Είναι γεγονός πως το τελευταίο διάστημα έχει αρχίσει μία συζήτηση
σχετικά με την αύξηση των παραγγελιών τους τελευταίους 2 μήνες,
ιδιαίτερα όταν στην παρούσα φάση υπολογίζεται ότι ο παγκόσμιος στόλος
παρουσιάζει 20% υπέρ-προσφορά και κάποιοι ισχυρίζονται ότι οι
πλοιοκτήτες θα πρέπει να μειώσουν τον ρυθμό των νέων παραγγελιών»
επισημαίνει σε ανάλυσή του ο ναυλομεσιτικός οίκος G.Moundreas SA:
«Ο αντίλογος όμως και ουσιαστικά η πραγματικότητα είναι αυτή που
ανάφερε και ο επικεφαλής των ναυλώσεων της Noble Group, δηλαδή ότι είναι
η καλύτερη στιγμή για να επενδύσει κανείς σε νέες παραγγελίες, οι
οποίες θα είναι και για ECO πλοία. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι ενώ
παραδοσιακές τράπεζες όπως HSBC, Lloyds, RBS και άλλες προσπαθούν να
μειώσουν τις δανειακές τους εκθέσεις στην ναυτιλία, αυξάνεται η
συμμετοχή των Private Equity Funds και των Hedge Funds που επενδύουν
στην ναυτιλία εκμεταλλευόμενα τις ιδιαίτερα ελκυστικές τιμές αλλά και
τις νέες τεχνολογίες στα πλοία, ECO Design, στοχεύοντας σε κέρδη όχι
μόνο από την προσδοκώμενη υπεραξία των πλοίων αλλά και από τα έσοδα των
πλοίων σε εύλογο χρονικό ορίζοντα» και προσθέτει:
«Να επισημάνουμε πως ενώ κάποιοι ισχυρίζονται ότι θα πρέπει να
μειωθούν οι παραγγελίες ώστε να εξυγιανθεί το ισοζύγιο προσφοράς και
ζήτησης, οι πλοιοκτήτριες εταιρίες οι οποίες λειτουργούν σε ένα
εξαιρετικά ανταγωνιστικό περιβάλλον προσπαθώντας να αυξήσουν την
κερδοφορία τους και να μειώσουν τα λειτουργικά τους κόστη
εκμεταλλεύονται τις χαμηλές τιμές για νέες παραγγελίες σε ECO Design
πλοία δεδομένου ότι τα συγκεκριμένα πλοία θα προτιμώνται από τους
ναυλωτές καθώς η οικονομία από την μείωση της κατανάλωσης αποτελεί στην
παρούσα φάση ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.
Να αναφέρουμε χαρακτηριστικά πως
από το 2005 οι τιμές των καυσίμων παρουσιάζουν κατά μέσο όρο μία αύξηση
της τάξης του 16% ενώ το κόστος των καυσίμων αντιπροσωπεύει περίπου το
75% των εξόδων ενός πλοίου, διπλάσιο ποσοστό συγκριτικά με πριν 10
χρόνια».
Σύμφωνα με την DNB Markets, θυγατρική της DNB, της μεγαλύτερης
νορβηγικής τράπεζας, το 2013 η αύξηση του στόλου για τα πλοία μεταφοράς
ξηρού φορτίου θα είναι περίπου 7% και για το 2014 περίπου 4,5%.
Παράλληλα αναφέρει πως η αύξηση του ton-mile demand, η οποία προκύπτει
από τον πολλαπλασιασμό του μεγέθους των φορτίων με την απόσταση
μεταφοράς, θα αυξηθεί κατά 10% το 2013, ξεπερνώντας έτσι την αύξηση του
στόλου για πρώτη φορά μετά από τα τελευταία 6 χρόνια.