Επιτρέπεται η νεοφυής επιχειρηματικότητα μιας χώρας κατεξοχήν ναυτικής, όπως η Ελλάδα, να μην ασχολείται με τη θάλασσα; Φυσικά και όχι είναι η απάντηση και αυτό προσπαθεί να καταφέρει εδώ και δύο χρόνια ο διαγωνισμός Blue Growth. Βραβεύοντας, μεταξύ άλλων, προτάσεις βασισμένες πάνω στην «πράσινη» ναυτιλία, τον αειφόρο παράκτιο και θαλάσσιο τουρισμό, τις βιώσιμες υδατοκαλλιέργειες, αλλά και τις νέες τεχνολογίες στη ναυσιπλοΐα, προσπαθεί να δημιουργήσει την απαραίτητη κουλτούρα για την ενίσχυση της θαλάσσιας οικονομίας.
Αν κρίνουμε, μάλιστα, από το επίπεδο των προτάσεων που υποβάλλονται και βραβεύονται κάθε χρόνο, μπορούμε να πούμε ότι πετυχαίνει τους στόχους του σε μεγάλο βαθμό. Πρώτο παράδειγμα είναι η Nostimo, μια μικρή startup «με μεγάλες φιλοδοξίες», όπως χαρακτηριστικά λένε τα μέλη της. Στόχος της είναι να αναδείξει στις διεθνείς αγορές ένα από τα πιο ποιοτικά, αλλά ταυτόχρονα ανεκμετάλλευτα ελληνικά προϊόντα: το φυσικό ανεπεξέργαστο αλάτι. Για την ακρίβεια, η ομάδα προσδοκά να διαδώσει ευρύτερα την αρχαία τέχνη της συγκομιδής φυσικού αλατιού και παράλληλα να διασφαλίσει μέσα από την εμπορική επιτυχία της τους πολλούς μικροπαραγωγούς αλατιού ανά την Ελλάδα.
Μια δεύτερη, ιδιαίτερα αξιόλογη περίπτωση είναι αυτή της PHEE. Η εταιρεία χρησιμοποιεί τα νεκρά φύλλα από το φύκι Posidonia, που ξεβράζεται σε τεράστιες ποσότητες κατά μήκος πολλών ελληνικών ακτών, για να κατασκευάσει ανακυκλώσιμες επαναχρησιμοποιούμεvες επιφάνειες (πάνελ) που είναι 100% βιοδιασπώμενες. Υπολογίζεται ότι μία ποσότητα 20-25 τόνων συλλέγεται από κάθε δήμο κάθε χρόνο και θάβεται στους χώρους υγειονομικής ταφής απορριμμάτων. Η εταιρεία δίνει προτεραιότητά στον συνδυασμό του καινοτόμου σχεδιασμού και της επιστήμης για τη βελτίωση του περιβάλλοντος και της ανθρώπινης υγείας.
Από το Blue Growth όμως έχει περάσει και η SEALEAU, μία ιδιαίτερα καινοτόμος επιχείρηση που στοχεύει στην παραγωγή μηδενικών υγρών αποβλήτων από την αφαλάτωση, με ταυτόχρονη παραγωγή χρήσιμων τελικών προϊόντων (νερό και αλάτι). Η ομάδα έχει ολοκληρώσει ευρωπαϊκά πρότζεκτ με προϋπολογισμό ύψους 1,3 εκατ. ευρώ, χρήματα που της επέτρεψαν να αναπτύξει ακόμα καλύτερα την τεχνολογία της. Το σύστημα σχεδιάστηκε από το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο -και συγκεκριμένα από τη Μονάδα Περιβαλλοντικής Επιστήμης και Τεχνολογίας στη Σχολή Χημικών Μηχανικών- και θεωρείται ως μία πολλά υποσχόμενη λύση για την αντιμετώπιση της επερχόμενης πρόκλησης στο πεδίο της διαθεσιμότητας νερού.
Η τέταρτη ομάδα που έχει προσελκύσει το ενδιαφέρον δεν είναι άλλη από τη Hopwave, η οποία προσφέρει online εύρεση και κράτηση εισιτηρίων μικρών πλοίων που εκτελούν δρομολόγια ανάμεσα στα νησιά (island hoping). Η πλατφόρμα της είναι ουσιαστικά ένα εργαλείο στα χέρια του ταξιδιώτη, με το οποίο μπορεί να βρει πληροφορίες για όλους τους δυνατούς τρόπους μετακίνησης μέσω θαλάσσης, όπως τουριστικά σκάφη αναψυχής, φέρι-μποτ, καταμαράν, πλοία ακτοπλοϊκών γραμμών, ακόμη και υδροπλάνα. Στόχος των ιδρυτών είναι ο ταξιδιώτης να μπορεί να κινηθεί μεταξύ των νησιών και να ανακαλύψει τις ομορφιές των προορισμών γύρω από το σημείο που βρίσκεται: να έχει δηλαδή τη δυνατότητα να σχεδιάσει το πρόγραμμα διακοπών του και να κλείσει τα εισιτήριά του σε πραγματικό χρόνο, όπως χαρακτηριστικά λένε οι ίδιοι.
ΠΗΓΗ: protothema.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.