11 Μαΐ 2014

Scrap: Στο όριο της υπέρ-θέρμανσης η αγορά

Την προηγούμενη εβδομάδα επισημάναμε πως η αγορά είχε ξεπεράσει το όριο της υπέρ-θέρμανσης
και είχε εισέλθει σε επίπεδα βρασμού, όπου συνεχίζει και παραμένει, με τις προσφερόμενες τιμές από τους Cash Buyers να έχουν παρουσιάσει περαιτέρω άνοδο συγκριτικά με την προηγούμενη εβδομάδα και οι οποίες γίνονται αποδεκτές από τους End Buyers.
Η αποδοχή των υψηλών τιμών από τους End Buyers στην παρούσα φάση δεν αποτελεί παράδοξο, καθώς αυτές είναι οι τελευταίες του
προσπάθειες ώστε να χτίσουν αποθέματα πριν την κατάθεση των νέων προϋπολογισμών στο
Πακιστάν και το Μπαγκλαντές στις 4 και 5 Ιουνίου αντίστοιχα. Είναι χαρακτηριστικό πως από την
πλευρά των End Buyers δεν έχει υπάρξει καμία προσφορά για πλοία τα οποία είναι να παραδοθούν
έστω και μία ημέρα αργότερα από τις προαναφερόμενες ημερομηνίες υπό το φόβο αύξησης στην
φορολογία με την κατάθεση των νέων προϋπολογισμών.
Στην Ινδία, και ενώ οι εκλογές βρίσκονται σε εξέλιξη, η αισιοδοξία πως νικητής θα είναι ο
προτιμώμενος υποψήφιος, Narendra Mondi, δημιούργησε θετικό κλίμα, έχοντας σαν αποτέλεσμα την
ενδυνάμωση της ρουπίας και την αύξηση των τιμών του σιδήρου, οδηγώντας έτσι τους End Buyers
να συμμετέχουν στο ράλι αυτό των τιμών και να προχωρούν σε αγορές ακόμη και με λογική
σπέκουλας από την πλευρά τους.
Στο Μπαγκλαντές, η αγοραστική διάθεση τόσο από Cash Buyers όσο και από End Buyers
συνεχίζεται με αμείωτο ρυθμό, αλλά όπως προαναφέραμε το ενδιαφέρον είναι στοχευμένο σε πλοία τα
οποία θα παραδοθούν πριν τις 5 Ιουνίου, ημέρα που θα ανακοινωθεί ο νέος προϋπολογισμός και θα
ξεκαθαρισθεί αν θα επιφέρει φορολογικές επιβαρύνσεις στις εισαγωγές το οποίο θα επηρεάσει
αρνητικά και τις τιμές των πλοίων.
Το Πακιστάν, ουσιαστικά βρίσκεται ακριβώς στην ίδια θέση με το Μπαγκλαντές, καθώς και σε αυτό
θα υπάρξει κατάθεση του νέου προϋπολογισμού στις 4 Ιουνίου, άρα ότι βγαίνει στην αγορά μέχρι
αυτή την ημερομηνία και μόνο, αποτελεί «θήραμα» για τους End Buyers.
Η Κίνα, συνεχίζει και καλά κρατεί με την προσφορά πλοίων από τις κρατικές εταιρείες, αλλά οι
ιδιωτικές εταιρείες σαφέστατα προτιμούν την διαφορά των $ 150 τον τόνο που προσφέρουν οι
προαναφερόμενες χώρες.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων ήτανε 979,677 DWT, εκ των οποίων περίπου το
73% (716,499 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 24% (231,288 DWT) δεξαμενόπλοια, και το
3% (31,890 DWT) Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 460 - $ 490 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 450 - $ 480 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 450 - $ 480 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα
✏ Κίνα: Από $ 310 - $ 325 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.

ΠΗΓΗ: G.Moundreas SA

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.