23 Σεπ 2014

Inchcape Shipping Services: Συμπλήρωσε 25 χρόνια στο λιμάνια του Πειραιά

Ένα από τα μεγαλύτερα λιμάνια της Ευρώπης και το μεγαλύτερο της Ελλάδας, της πρώτης δύναμης παγκοσμίως στην ναυτιλιακή βιομηχανία, ο Πειραιάς, παρά τα προβλήματα που αντιμετωπίζει, συνεχίζει να αποτελεί πόλο έλξης  για  επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στη ναυτιλία.
Μια από τις μεγαλύτερες εταιρείες στον κόσμο παροχής ναυτιλιακών υπηρεσιών,   η αγγλικών συμφερόντων Inchcape Shipping Services   γιόρτασε φέτος τη συμπλήρωση   25 ετών στο Μεγάλο Λιμάνι  ενώ βραβεύτηκε και από τον  ΟΛΠ για την συμβολή της στην ανάπτυξη της ελληνικής κρουαζιέρας με τον γενικό διευθυντή του Χρήστο Μακριαλέα να παραλαμβάνει  την τιμητική πλακέτα από τον Πρόεδρο του ΟΛΠ κο Ανωμερίτη.

Ο Όμιλος πήρε το όνομά του από τον ιδρυτή του τον Λόρδο Inchcape ο οποίος θεωρείται ο «πρύτανης» των Βρετανών πλοιοκτητών και είναι εκείνος που «προσωποποίησε» την αγγλική εμπορική ναυτιλία.
Άνθρωπος πολύ δραστήριος  και από τους  πρωταγωνιστές της επιχειρηματικής ζωής  του Νησιού   στα τέλη του 19ου και στις αρχές του 20ου αιώνα  αποφάσισε το 1920 με τις γνωριμίες που είχε και το status του, να γίνει ο πρώτος ναυτιλιακός  πράκτορας παρέχοντας υπηρεσίες στα πλοία   πολλών εταιρειών. Έως τότε τις δουλειές τις έκαναν οι  ίδιοι οι εφοπλιστές.    Στην αρχή ασχολήθηκε με την ποντοπόρο ναυτιλία. Ήταν μέλος πολλών Επιτροπών που διαδραμάτιζαν καταλυτικό ρόλο  στην επιχειρηματική ζωή της τότε αυτοκρατορίας, ενώ είχε συμμετοχή και στα εκδοτικές δραστηριότητες της Βρετανίας.
Εξυπηρετούσε το κάθε πλοίο κατά τον κατάπλου και απόπλου  στο λιμάνι,   κατά τη φόρτωση και την εκφόρτωση όσο και   στην εύρεση   εργατών  ακόμη και φορτίων. Δεν άργησε η εταιρεία να επεκταθεί στις δυτικές Ινδίες που αποτελούσαν βρετανική κτήση. Παράλληλα είχε στενή συνεργασία με την ναυτιλιακή εταιρεία κολοσσό, την P&O.
Η Inchcape Shipping  αρχίζει να αναπτύσσεται με γοργούς ρυθμούς  και σήμερα  έχει απλωθεί σε κάθε γωνιά του πλανήτη ενώ η βάση της παραμένει στην Μεγάλη Βρετανία.
Η παροχή υπηρεσιών επεκτάθηκε από την  εμπορική ναυτιλία.  Άρχισε ο  όμιλος να δραστηριοποιείται  στον τομέα της κρουαζιέρας καθώς και στον τομέα μεταφοράς κάθε είδους εμπορευμάτων, παρέχοντας υπηρεσίες σε containerships, tankers, LPG/LNG, Bulk, σε  πρακτορεύσεις  πολεμικών πλοίων, τροφοδοσία-σίτιση   στρατευμάτων όπως κάνει  τώρα με τις δυνάμεις του ΝΑΤΟ που βρίσκονται στη Σομαλία, διακίνηση ανταλλακτικών σε όλο των κόσμο αντιπροσωπεύοντας τους μεγαλύτερους και κυριότερους κατασκευαστές μηχανών πλοίων.
Επίσης,  πρακτορεύει  πλατφόρμες για εξόρυξη πετρελαίου  και φυσικού αερίου από τα βάθη της θάλασσας, τα λεγόμενα drilling vessels και πλατφόρμες.
Το πλοίο της PGS,  το “Explorer”, που ανέλαβε τη χαρτογράφηση του υποθαλάσσιου χώρου Ιονίου και νότιας Κρήτης το εξυπηρέτησε η  Inchcape Shipping στην Ελλαδα, αναλαμβάνοντας όλες τις διαδικασίες για την παροχή καυσίμων, ανταλλακτικών, αλλαγή πληρωμάτων και ό,τι άλλο χρειάστηκε για να φέρει σε πέρας την επιτυχημένη αποστολή του.
Ο Όμιλος έχει  ανοίξει 297 ιδιόκτητα γραφεία σε 66 χώρες και απασχολεί 3.901 υπαλλήλους.
Κάνει 66.512 πρακτορεύσεις πλοίων  όλων των τύπων  κάθε χρόνο   προσφέροντας υπηρεσίες  σε 1.459 διαφορετικά λιμάνια σε 103 χώρες.  Τον τελευταίο χρόνο    εξυπηρέτησε περισσότερα από 14.000 πλοία ανά τον κόσμο για  λογαριασμό   2.500 πελατών.  Έχει δική του Ακαδημία στην Αγγλία για την κατάρτιση  των υπαλλήλων και διοικητικών στελεχών  του.
Στην καρδιά του λιμανιού του  Πειραιά  λειτουργεί  ένα από τα μεγαλύτερα γραφεία του Ομίλου στον κόσμο με επικεφαλής τον  γενικό διευθυντή κο Χρήστο Μακριαλέα Σε αυτό εργάζονται  47 μόνιμοι υπάλληλοι.
«Ο Όμιλος στην Ελλάδα  δίνει μεγάλη σημασία στην  κρουαζιέρα που είναι ένα από τα μεγαλύτερα κομμάτια δραστηριοποίησης του, στα δεξαμενόπλοια, στα  πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, στην  πρακτόρευση πολεμικών πλοίων ασχολείται με τις επισκευές πλοίων αλλά και αλλαγές πληρωμάτων και παραδόσεις ανταλλακτικών και εφοδίων.
Επίσης την παροχή Ιατρικής, τεχνικής και γενικής βοήθειας σε ασφαλισμένους εξωτερικού, εκπροσωπώντας παγκοσμίου εμβέλειας ασφαλιστικούς ομίλους και στην διοργάνωση εκδρομών για επιβάτες κρουαζερορόπλοιων και συνεδρίων» επισημαίνει στο «b.s.»  ο Γιώργος Ανδρεάκος, operation  manager, ο οποίος συμπληρώνει 20 χρόνια στην  Inchcape Shipping Services:
« Ο Πειραιάς είναι το κεντρικό  γραφείο της Inchcape Shipping  στην Ανατολική Μεσόγειο. Όλη η διαχείριση γίνεται από αυτό το γραφείο. Εκτός της δραστηριοποίησης στα Ελληνικά Λιμάνια, έχει τον οικονομικό και επιχειρησιακό έλεγχο για επτά  χώρες της νοτιοανατολικής Μεσογείου, Αλβανία, Κροατία, Σερβία, Ισραήλ. Λίβανο, Κύπρο, Τυνησία. Από τον Φεβρουάριο του 2012 έχουμε δικό μας γραφείο στη Μάλτα.
Το 2014 εξυπηρετήσαμε  1.750  πλοία  στην Ελλάδα σε 18 διαφορετικά λιμάνια και 860 σε περιοχές της ανατολικής Μεσογείου καθιστώντας το γραφείο μας ως ένα από τους κυριότερος «παίχτες της αγοράς στην περιοχή αυτή.
Είμαστε ναυτιλιακοί πράκτορες των 12 μεγαλυτέρων εταιρειών κρουαζιέρας στον κόσμο, καθώς και πράκτορες των μεγαλυτέρων εταιρειών διακίνησης πετρελαίου, MAERSK, ENI, ESSO, EXΧON MOBIL και κεντρικοί πράκτορες της MAERSK HELLAS στα πλοία τους που μεταφέρουν  εμπορευματοκιβώτια.


Eίναι η πρώτη εταιρεία στην Ελλάδα με πιστοποίηση για τη   διαφάνεια στις συναλλαγές της όπως ορίζει ο αμερικάνικος  νόμος 1977» καθως και  πιστοποίηση ποιότητας παρεχομένων υπηρεσιών με ISO 9001:2008 των Lloyd’s.
Η εταιρεία κατέχει την αντιπροεδρία στην Ένωση Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας εκπροσωπούμενη από τον Κο Ιωάννη Ευσταθίου και είναι ενεργό μέλος της Διεθνούς Ναυτικής Ενώσεως και προσθέτει: 
«Στην Ελλάδα αυτή την χρονιά εξυπηρετούμε 1.250 κρουαζιερόπλοια που αντιπροσωπεύουν το 34,1%  της αγοράς».

Όσο αφορά  την εικόνα της  κρουαζιέρας στην Ελλάδα   πάνω στην οποία το ελληνικό κράτος στηρίζει πολλά για να μπορέσει να μπει σε ρυθμούς ανάπτυξης, ο Γιώργος Ανδρεάκος επισημαίνει:

« Η περσινή χρονιά κινήθηκε σε χαμηλούς ρυθμούς  όσο αφορά τον αριθμό αφίξεως κρουαζιεροπλοίων ενώ φέτος ήταν ακόμη πιο χαμηλοί. Όμως έχει μεγαλώσει η χωρητικότητάς τους και μεταφέρουν μεγαλύτερο αριθμό τουριστών.
Το μόνο σίγουρο είναι ότι οι προσεγγίσεις πλοίων στα ελληνικά λιμάνια  μειώνεται» και συνεχίζει εστιάζοντας στους λόγους που συμβαίνει αυτό:
«Η Ελλάδα εξελίσσεται σε έναν ακριβό προορισμό για τις εταιρείες κρουαζιέρας όσο αφορά το λειτουργικό κόστος αφού  αυξάνονται τα λιμενικά τέλη, τα τέλη υπηρεσιών και επιβατών του πλοίου. Είναι αρνητικός παράγοντας προσέγγισης πλοίων.
Όσο  για τα  βήματα που πρέπει  να γίνουν ώστε να αναπτυχθεί η κρουαζιέρα  αναφέρει:  
«Χρειάζεται  βελτίωση  των λιμενικών εγκαταστάσεων και  κατασκευή νέων λιμανιών σε νέους προορισμούς αλλά  και διαφήμιση, όπως συμβαίνει  για τη  Μύκονο και την Σαντορίνη.  Όπου γίνονται κινήσεις δεν έχουν ολοκληρωθεί.  Για πολλά υπάρχουν μελέτες αλλά δεν έχει ολοκληρωθεί κανένα έργο. Σε  Κέρκυρα, Γύθειο, Μονεμβασιά, στη  Λήμνο που ανεβαίνει συνεχώς, στο  Ναύπλιο, στην Πύλο.  Ακόμη και στη Σαντορίνη περιμένουμε να κατασκευαστεί το 2ο τελεφερίκ αφού κάνουν δύο ώρες οι επιβάτες να επιστρέψουν στο πλοίο   και οι εταιρείες τους μοιράζουν μπουκαλάκια με νερό για  αντέξουν τη ζέστη και την πολύωρη αναμονή. Μεγάλο ενδιαφέρον υπάρχει και για την Θεσσαλονίκη  όμως χρειάζονται υποδομές για την κρουαζιέρα.
Γίνονται προσπάθειες αλλά χρειάζονται πιο γρήγοροι ρυθμοί. Οι εταιρείες δεν μπορούν να περιμένουν».   

Οι προβλέψεις για το 2015 είναι  ότι οι  αφίξεις πλοίων και τουριστών  που θα κυμαίνονται στα επίπεδα του 2014.

«Τα κρουαζιερόπλοια δεν ανεβαίνουν πλέον στη Μαύρη Θάλασσα λόγω των γεγονότων στην Ουκρανία. Η κατάσταση στην Αίγυπτο και στην Συρία επηρεάζουν και συντελούν και αυτά στην μείωση της κίνησης στην περιοχή της Ανατολικής Μεσόγειου.
Στόχος είναι να προσελκύσουμε  τα πλοία που δεν πάνε Μαύρη Θάλασσα. Όμως δεν υπάρχουν προτάσεις για δεύτερα λιμάνια-νέους ελληνικούς προορισμούς με απαιτούμενες υποδομές για την εξυπηρέτηση τους»   δηλώνει ο    Γιάννης Ευσταθίου operator  στην εταιρεία και υπεύθυνος για την κρουαζιέρα:
«Επίσης, από πληροφορίες που λαμβάνουμε από τους πελάτες μας  φαίνεται ότι το αεροδρόμιο είναι ακριβό, το κόστος  πτήσης για έναν αμερικάνο επιβάτη είναι το διπλάσιο από ό,τι να πετάξει στην Ισπανία ή στην Ιταλία. Για αυτό τα   ποσοστά της Βαρκελώνης και της Ιταλίας  είναι πολύ μεγαλύτερα από εκείνα του  Πειραιά».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.