Παρά το δυσμενές περιβάλλον στην ναυλαγορά του ξηρού φορτίου, η ναυτιλία των Ελλήνων αύξησε το ποσοστό της σε όρους χωρητικότητας σχεδόν στο 20% από 17% την αντίστοιχη περυσινή περίοδο, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία του Lloyd’s Register που παρουσιάστηκαν στην ετήσια γενική συνέλευση της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών.
Ειδικότερα, ο ελληνόκτητος στόλος αριθμεί περίπου 4.500 πλοία (άνω των 1.000 τόνων ολικής χωρητικότητας ή gt) που αντιπροσωπεύουν το 19,63% της παγκόσμιας χωρητικότητας σε dwt (χωρητικότητα εκτοπίσματος ή dead weight tonnage). Τούτο, δε, μεταφράζεται και στο 49,96% της χωρητικότητας σε dwt του στόλου της Ευρωπαϊκής Ενωσης.
Η ελληνόκτητη ναυτιλία παραμένει βέβαια στην πρώτη θέση διεθνώς. Με βάση τα αντίστοιχα προ έτους στοιχεία, ο ελληνόκτητος στόλος αριθμούσε 3.885 πλοία (άνω των 1.000 gt) αντιπροσωπεύοντας το 17% της παγκόσμιας χωρητικότητας.
Η ελληνόκτητη ναυτιλία παραμένει βέβαια στην πρώτη θέση διεθνώς. Με βάση τα αντίστοιχα προ έτους στοιχεία, ο ελληνόκτητος στόλος αριθμούσε 3.885 πλοία (άνω των 1.000 gt) αντιπροσωπεύοντας το 17% της παγκόσμιας χωρητικότητας.
Τα μεγέθη όμως της ελληνόκτητης ναυτιλίας είναι ακόμα μεγαλύτερα εάν συμπεριληφθούν στα υπό εξέταση πλοία και μικρότερα των 1.000 τόνων ολικής χωρητικότητας αλλά ποντοπόρα. Σε αυτή την περίπτωση, η ελληνική πλοιοκτησία εν γένει ελέγχει σε όρους χωρητικότητας 334,649 εκατομμύρια τόνους dwt και 5.226 πλοία. Τα ελληνικά αυτά μεγέθη είναι κατά πολύ μεγαλύτερα της Ιαπωνίας, που είναι η δεύτερη διεθνώς ναυτιλιακή δύναμη σε όρους χωρητικότητας, και διπλάσια σχεδόν της τρίτης Κίνας. Η Γερμανία ακολουθεί τέταρτη.
ΠΗΓΗ: newmoney.gr
ΠΗΓΗ: newmoney.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.