Να φυσήξει ούριος άνεμος στη ναυλαγορά ξηρού φορτίου περιμένουν οι οικονομικοί αναλυτές μετά τις αργίες στη Κίνα και εν όψει της άνοιξης όταν και οι εισαγωγές σιδηρομεταλλεύματος είναι αυξημένες.
Ο δείκτης μετά από ένα συνεχόµενο πτωτικό σερί 28 ηµερών, σταθεροποιήθηκε και το ερώτημα που θέτουν οι αναλυτές δεν είναι η ταχύτητα ανόδου, αλλά το αν θα καταφέρει να αναρριχηθεί σε βιώσιµα επίπεδα και αν θα κρατηθεί σε αυτά τα επίπεδα.
«Αν υποθέσουµε ότι ο BDI το επόµενο διάστηµα αυξηθεί 100%, αυτό σηµαίνει ότι θα φτάσει στις 600 µονάδες, δηλαδή στα επίπεδα της 11ης Νοεµβρίου του 2015 όπου είχε κλείσει στις 599 µονάδες και ο µέσος όρος ηµερησίων εσόδων για τον κάθε τύπο πλοίου ήταν για τα Capes στα 7.062 δολάρια, Panamax 4.435 δολ., Supramax 5.680 δολ και Handysize 4.549, δηλαδή σε επίπεδα σχεδόν OPEX Break Even Point» επισημαίνει σε ανάλυσή του ο διεθνής ναυλομεσιτικός οίκος G.Moundreas SA:
« Το χαµηλότερο σηµείο του δείκτη το 2015 ήταν στις 18 Φεβρουαρίου, στις 509 µονάδες ήτοι 75% υψηλότερα από τα σηµερινά επίπεδα και το υψηλότερο στις 5 Αυγούστου στις 1.222 µονάδες. Ο µέσος όρος του έτους για το 2015 ήταν στις 718 µονάδες, χρονιά που χαρακτηρίστηκε ιδιαίτερα άσχηµη, ενώ αξίζει να επισηµάνουµε πως ο µέσος όρος για το 2014 ήταν 1.105 µονάδες και 1.205 µονάδες για το 2013. Οι συνθήκες για το 2016 παραµένουν αρνητικές»
Όσο αφορά την αύξηση του στόλου για το 2016, καθοριστικός παράγοντας θα είναι ο αριθµός των διαλύσεων. Οι έως τώρα εκτιµήσεις είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικές καθώς κάνουν λόγο για περίπου 40 εκατομμύρια τόνους, αριθµός που αν επιβεβαιωθεί θα σηµατοδοτήσει και ιστορικό ρεκόρ.
«Παράλληλα αν υποθέσουµε ότι το ποσοστό των ακυρώσεων/µετακυλίσεων θα κυµανθεί και αυτό σε υψηλά επίπεδα της τάξης του 40%, τότε για το 2016 η καθαρή αύξηση του στόλου θα κλείσει στα ίδια επίπεδα µε το 2015 δηλαδή περίπου στο 2,5%, χαµηλό ποσοστό µεν αλλά σε έναν επιβαρυµένο ήδη αριθµητικά τονάζ τα τελευταία χρόνια το οποίο φέρει και αυτό το µερίδιο ευθύνης για την σηµερινή κατάσταση της ναυλαγοράς» επισημαίνει ο G.Moundreas SA:
« Αν δεχτούµε ότι η αύξηση του στόλου για το 2016 όντως κλείσει στο 2,5%, δηλαδή περίπου στους 19 εκ. DWT, εκτιµάται ότι η αύξηση του Dry Bulk Seaborne Trade που απαιτείται για να αντισταθµίσει την αύξηση του τονάζ είναι περίπου στους 100 εκ. τόνους, 2,3% σε ετήσια βάση, όταν οι προβλέψεις για το 2016 κάνουν λόγο για αύξηση 39 εκ. τόνων, δηλαδή από τους 4,695 εκ. τόνους το 2015 στους 4,734 εκ. τόνους φέτος, 0,83% σε ετήσια βάση, δηµιουργώντας πάλι αρνητικό ισοζύγιο µεταξύ προσφοράς και ζήτησης. Στην παρούσα φάση εκτιµάται ότι το πλεονασµατικό τονάζ είναι 10% για τα Capes, 12,5% για τα Panamax και 15% για τα Ultramax και Supramax. Ο άλλος παράγοντας, θεµελιώδες στοιχείο που έχει πιέσει την ναυλαγορά, είναι η ζήτηση, η οποία εξαρτάται από την πορεία της Παγκόσµιας οικονοµίας και Εµπορίου, πορεία η οποία τουλάχιστον για το 2016 θα κινηθεί σε χαµηλά επίπεδα µε το outlook να προµηνύεται αρνητικό και η «Νέα Κανονικότητα», «Νέα Μετριότητα», «Επίµονη Στασιµότητα» που προαναφέραµε να χαρακτηρίζει και την ναυλαγορά.»
ΠΗΓΗ: newmoney.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.